Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Maskinpolere bil utendørs

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til å kjøpe utstyr for å maskinpolere bilen på egenhånd (sitter med masse teori fra youtube om vasking, claying, polering og voksing osv  :grin2: ), men vi har ikke garasje her vi bor nå.

Er det i det hele tatt noe vits å gjøre dette ute i friluft mtp direkte sollys og fare for regn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan gå greit det. Etter full vask kjører du clay på ett panel om gangen og polerer det på direkten. Bare vær nøye med å få vekk "luben" helt før du polerer. Etter poleringen av det panelet tørker du panelet grundig for poleringsmiddel før du begynner med clay på neste. Slik jobber du deg rundt hele. Skift side på mf-kluten ofte. Gjerne et halvt panel pr klutside (brettet til 1/4).

Gjør du på denne måten er største problemet med utendørs at du blir stekt i sola når du sitter på kne foran bilen. :)

Lenke til kommentar

Burde jeg legge på voks/lakkforsegling rett etter et panel er ferdig polert? Eller burde jeg vente med voks til hele bilen er ferdig polert flere dager etter første panel ble polert?

Hvis jeg velger alternativ 1 så må jeg ihvertfall maskere kantene på nabo-panelet som er ferdig vokset.

Jeg kan jo forsåvidt claye hele bilen først, og så rengjøre paneler senere som har vært nakne en stund.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Burde jeg legge på voks/lakkforsegling rett etter et panel er ferdig polert? Eller burde jeg vente med voks til hele bilen er ferdig polert flere dager etter første panel ble polert?

Hvis jeg velger alternativ 1 så må jeg ihvertfall maskere kantene på nabo-panelet som er ferdig vokset.

Jeg kan jo forsåvidt claye hele bilen først, og så rengjøre paneler senere som har vært nakne en stund.

Du kan gjerne legge beskyttelsen rett etter polering. Bare pass på at du har fått bort alt poleringsmiddel (ofte ikke veldig viktig da noen poleringer gir litt ekstra heft til voksen, men det er noen for- og bakdeler).

Jeg liker ikke helt tanken på maskering av nyvokset lakk, selv om det kun er et par cm med tape. Ville heller lagt litt på forrige panel der du evt kan ha polert bort en kant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...