Gjest medlem-329093 Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Lurer på om jeg skal ha rikstv eller parabol på hytten. Jeg er ikke så teknisk anlagt så "plug and play" rikstv er vel lurest... Eller? Jeg aner ikke om det er rikstv dekning her, finnes det noen dings jeg kan sjekke det med? Slik som man kan på parabol... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 RiksTV har et dekningskart: https://www.rikstv.no/kundeservice/sjekk-dekning/ Parabol er også avhengig av lokale forhold. Er lett å komme i skygge for fjell eller trær. Har du fri sikt mot syd så bør det gå bra. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) Takker Hårek I følge dekningskartet får jeg inn rikstv her ja. Tror jeg går for den, selv om parabol er gratis å ha hvis man får inn gratis satelitter. Men det er gratis med NRK og en blurayspiller også Endret 11. juli 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Hva har du hjemme pr. i dag? De fleste leverandører leverer nå med app, slik at du kan se TV hvor som helst. Dette krever jo mye datatrafikk, men Riks-tv er ikke billig og man kan få mye datatrafikk istedet for å ha hytteabonnement. Forøvrig kan abonnement hos Rikstv fryses i flere mnd hvert år, om man kanskje ikke bruker hytta så mye vinterstid eller motsatt. Når du skal teste om Rikstv virker anbefaler jeg i høyeste grad å sørge for angrefrist/returrett på mottaker og antenneutstyr. Selv om dekningskartet viser ok er dette langt fra sannheten mange steder. Du kan også kombinere Rikstv med app og datatrafikk. Husk du får NRK 123 gratis med Rikstvmottaker slik at du kanskje kan supplere de andre kanalene med app for bruk hjemme (feks. get/altibox) Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Ok Nå blir det jo etter hvert mulig med fiber i hytten og jeg har jo app med alle kabeltv kanalene mine og filmleietjeneste fra kabelselskapet så tror jeg går for det selv om det ikke blir umiddelbart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Ok Nå blir det jo etter hvert mulig med fiber i hytten og jeg har jo app med alle kabeltv kanalene mine og filmleietjeneste fra kabelselskapet så tror jeg går for det selv om det ikke blir umiddelbart. God ide! Man kan selvsagt supplere med Rikstv nrk123 uten kostnad om man ønsker et midlertidig tilbud inn til fiber er i orden. Det finnes billig utstyr å få tak i på Finn! Man kan også velge å bruke slingbox eller tilsvarende for å få de samme tjenestene som hjemme. Tilgang til opptak osv. Men da kreves en stabil nettlinje og datatrafikk. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Ok Hehe, nå så jeg at jeg hadde skrevet kabeltv i overskriften på tråden.. Jeg mente å skrive parabol Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Ho-ho, det endrer jo alt. Da er det jo bare å kjøpe tallerken siden du har abonnement allerede! Forøvrig har du vel de samme mulighetene som nevnt tidligere. Alternativt kan du bytte til Rikstv hjemme også, men min erfaring er at det er mer stabilt bilde på tallerken. Så det å gå fra satelitt til Rikstv er kanskje ikke veien å gå. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Nei jeg har kabeltv, ikke parabol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå