BalderHv Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 (endret) Jeg har ruter fra Telenor Zyxel P8702N. Jeg ønsker internet i garasjen og det er lagt kabel dit. Jeg har lest meg litt opp og tror jeg skal ha en ruter med ap-mode. Er det korrekt og i tilfelle hva bør jeg velge? Det må være enkelt å sette opp. Det er en stor garasje og det blir leilighet over den. Endret 10. juli 2017 av BalderHv Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 er det tilstrekkelig med kablet nett der holder det med en switch. Lenke til kommentar
BalderHv Skrevet 10. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2017 er det tilstrekkelig med kablet nett der holder det med en switch. Beklager uvitenheten men kan jeg utfra en switch få trådløst nett med samme navn og passord? Det ligger så nær hverandre at det må være slik. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Nei, en svitsj gir kun kablet nettverk. For trådløst nett trenger du et aksesspunkt, eller som du selv skriver, en router som er satt opp til å fungere som et aksesspunkt. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Nei, en svitsj gir kun kablet nettverk. For trådløst nett trenger du et aksesspunkt, eller som du selv skriver, en router som er satt opp til å fungere som et aksesspunkt. Enig dette. Hvis du først har kabelen der ute og ønsker trådløst nett, kjøper du enten et aksesspunkt (dum trådløs sender), eller en router og konfigurerer denne som et aksesspunkt (gjør en smart sender om til en dum sender). Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Enig dette. Hvis du først har kabelen der ute og ønsker trådløst nett, kjøper du enten et aksesspunkt (dum trådløs sender), eller en router og konfigurerer denne som et aksesspunkt (gjør en smart sender om til en dum sender). Dette bifaller jeg. Lenke til kommentar
BalderHv Skrevet 10. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2017 (endret) Enig dette. Hvis du først har kabelen der ute og ønsker trådløst nett, kjøper du enten et aksesspunkt (dum trådløs sender), eller en router og konfigurerer denne som et aksesspunkt (gjør en smart sender om til en dum sender). Dette bifaller jeg. Endret 10. juli 2017 av BalderHv Lenke til kommentar
BalderHv Skrevet 10. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2017 Kan dere foreslå en som gir god trådløs rekkevidde og som er enkel å sette opp? Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Personlig er jeg fan av Asus, og bruker AC RT66U selv med god erfaring. Netgear lager også gode produkter. Min tommelfingerregel er rundt 1 000 kroner. Der får man absolutt mest for pengene. Noe særlig under ville jeg ikke gått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå