Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis FTP Domene

Anbefalte innlegg

Vor finner eg en side der eg kan opprette gratis FTP domene og vor finner eg et programm så eg kan opprette kontoer til FTP Serveren på?

Det gjør ikkje noe vis eg ikkje får fritt valg av adresse!

Noen så vet svar??

PS: Har stilt litt av desse spørsmålene før men fek ikkje skikeleg svar noen så kan svare på desse spørsmåla.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vor finner eg en side der eg kan opprette gratis FTP domene og vor finner eg et programm så eg kan opprette kontoer til FTP Serveren på?

Det gjør ikkje noe vis eg ikkje får fritt valg av adresse!

Noen så vet svar??

PS: Har stilt litt av desse spørsmålene før men fek ikkje skikeleg svar noen så kan svare på desse spørsmåla.

FTP-domene ?

Bruk en tjeneste for dns-forwarding. F.eks. www.no-ip.com

Kontoer til ftp-serveren lager du selvfølgelig på ftp-serveren. Hvordan det gjøres avhenger av hvilket server-program du bruker...

(Det jeg snakker om forutsetter at du setter opp din egen FTP-server...)

Endret av JarleW
Lenke til kommentar

du stiller spørsmålene dine veldig uklart, så det er jo ikke så rart :)

du må oppgi følgende:

1) har du en maskin selv som du vil kjøre ftp-server på?

2) kan du godta at du ikke får toppdomene? (dvs. at du ikke får blabla.com, men jalla.blabla.com)

hvis nei på 1) og du vil ha det gratis - så må du kikke på hvilke tjenester som tilbyr www og ftp-tilgang. Dette er vanskelig å finne - ikke mange som gidder drifte ftp-servere for folk og ikke få noe igjen. Hvis du er villig til å betale for det, finner du nok noe- google google.

hvis ja på 1) - følg oppskrift i tidligere tråd for å sette opp server, finn din ip adresse og gå til 2.

hvis ja på 2) - gå på dyndns.org og fiks deg en jalla.dyndns.com adresse. hvis nei - forbered deg på å betale i underkant av et par hundre i året.

haaber dette hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...