Snoopmike Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Er det mulig å ta opp et lite lån fra staten på en eller annen måte, for å starte din egen bedrift? Jeg vil helst unngå lån med høy rente som sånn forbrukslån etc. Jeg har kikket på innovasjons Norge, men de låner kun penger til norsk basertetablerte virksomheter. Jeg snakker om alt mellom 100 000 til 1 000 000 NOK. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Sjekk opp med staten i det landet du vil starte virksomheit i. Stort sett så gir det offentlege kun støtte til oppstart av virksomheiter som kan bidra til auka sysselsetting og inntekter gjennom bedriftsskatt. Norske myndigheiter vil heilt sikkert ikkje ta den risikoen som det er å låne ut pengar med lav rente og ingen sikkerheit, så lenge ein eventuell suksess ikkje kjem Norge til gode. Norge får lite igjen for at du starter ein stor fabrikk i f.eks. Spania då det kun fører til fleire spanske arbeidsplassar og skatteinntekter til spanske myndigheiter. Her må du nok skaffe investorar på den vanlige måten gjennom å overbevise ein eller fleire privatpersonar eller selskap til å investere i deg og din idé. Då sjølvsagt med avtalte vilkår som f.eks. medeigarskap i størrelsesorden 10-50%. Lenke til kommentar
Snoopmike Skrevet 10. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2017 Okay, takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå