HeiHello1 Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 (endret) Hei, jeg har lyst til å trimme min mercury 9.9hk og lurer på hvordan man gjør dette. Hvor mange hk kan jeg eventuelt forvente at den yter uten at jeg skifter ut deler, men bare fjerner plomberinger etc? Kan ingenting om motorer, men har lyst til å lære litt . Derfor er jeg litt redd for å skru uten veiledning, men satser på litt hjelp fra dere. Takk på forhånd! Endret 5. februar 2019 av HeiHello1 Lenke til kommentar
HeiHello1 Skrevet 10. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2017 Hadde vært greit med noen detaljerte svar som også inkluderte bilder ? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Er det totakter, firetakter? Årsmodell osv. Du gir dårlige opplysninger = dårlige svar. 1 Lenke til kommentar
HeiHello1 Skrevet 10. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2017 (endret) Det er en firetakter fra 2006 Endret 5. februar 2019 av HeiHello1 Lenke til kommentar
HeiHello1 Skrevet 10. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2017 Er det totakter, firetakter? Årsmodell osv. Du gir dårlige opplysninger = dårlige svar. Det er en firetakter fra 2006 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 (endret) Det kommer ann på om du har en 9.9 med lite CC (da samme motor som 8HK) eller 9.9en med litt større CC. Ifølge denne linken: http://www.marineengine.com/boat-forum/showthread.php?403205-Mercury-9-9hp-4stroke-upgrade-to-15hp-by-carb-swap Så må du da bytte forgasser, noe som fort kan koste noen tusen nytt. Du kan jo evt. tråle finn. Du får kanskje noen knop ekstra på topp, men ikke noe mer drag da de har samme kubikk. Jeg ville droppet det om jeg var deg. :-) Endret 10. juli 2017 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
HeiHello1 Skrevet 10. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2017 (endret) Er det ingen sperrer på motoren som kan fjernes for å få den til å yte mer? Har lyst på en litt sprekere motor uten å skifte ut noen deler Endret 5. februar 2019 av HeiHello1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Er det ingen sperrer på motoren som kan fjernes for å få den til å yte mer? Har lyst på en litt sprekere motor uten å skifte ut noen deler Les en gang til. Det kommer ann på om du har en 9.9 med lite CC (da samme motor som 8HK) eller 9.9en med litt større CC. Ifølge denne linken: http://www.marineengine.com/boat-forum/showthread.php?403205-Mercury-9-9hp-4stroke-upgrade-to-15hp-by-carb-swap Så må du da bytte forgasser, noe som fort kan koste noen tusen nytt. Du kan jo evt. tråle finn. Du får kanskje noen knop ekstra på topp, men ikke noe mer drag da de har samme kubikk. Jeg ville droppet det om jeg var deg. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå