The Crusher Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Hei. Har nå gått fra vmware til hyperv på server maskina, og har en virtuell winxp maskin jeg bruker til diagnose på bil. Tidligere har jeg benyttet meg av vpn og vmware sin remote console. Dette fungerte veldig bra med å dele usb enheter som var tilkoblet laptoper med serveren som stod hjemme. Nå som jeg har gått over til hyperv, så har ikke consolen der noen muligheter til dette ser det ut til. Så da blir litt spørsmål, hva slags software til remote connection er det som støtter både usb deling og winxp? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Vil ikke Microsoft Remote Desktop være kurant å bruke? Vet ikke om hyper-V har denne støtten innebygget? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 9. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2017 Den støtter ihvertfall diskdeling, benytter meg av det nå fra laptop til stasjonær hjemme. Men da er spørsmålet om xp og microsoft rdp fungerer? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 I følge denne artikkelen http://www.techrepublic.com/blog/windows-and-office/make-usb-devices-accessible-to-a-windows-xp-virtual-machine/ så skal det fungere. Only one way to find out... (Windows XP ?) Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 9. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2017 (endret) Skal testes ut imorgen takker for svar sålangt (Windows XP )Yup, det som har fungert best med diagnose softwaren jeg bruker Endret 9. juli 2017 av The Crusher Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 11. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) Ser ut til at Microsoft rdp kun støtter USB minnepenner og skrivere, så veldig begrenset. Den finner ikke USB enheten jeg skulle hatt til å fungere i xp maskina. VMware fant denne uten problemer, men har jo gått over til hyper-v, og savner denne muligheten. Ser at det finnes en del løsninger på nett, men dette koster jo $200 og oppover. Leter helst etter en gratis løsning, noe som jeg håper finnes. Har dere noen forslag til software jeg kan teste ut? Edit: kan eventuelt oppgradere til win7 32bit istedet for xp, softwaren skal støtte det, men ser ut til å fungere best i xp. Om det ikke Finns noen løsninger som støtter xp, så må jeg nok bare oppgradere Endret 11. juli 2017 av The Crusher Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Finnes vel noen programmer som sender USB over IP? F.eks. https://www.flexihub.com/usb-over-ip-software.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå