Gå til innhold

Pugge tyske gloser

Gjest Slettet-8OkEXm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-8OkEXm

Tenker å pugge gloser i ferien: hvor mange bør jeg pugge, når; pr. dag eller pr. uke? Hva er realistisk? Vet noen om nettsider med ferdige gloselister? (forkunnskaper: tysk på skolen) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Det spørs selvsagt på ditt nivå. Jeg ville lest noen tekster (enkel bok f.eks.) også notert ned de ordene du ikke forstod. Bør være max 20 ord. Etterpå bør du gå igjennom hvert ord og prøve å lage setninger/assosiasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Det spørs selvsagt på ditt nivå. Jeg ville lest noen tekster (enkel bok f.eks.) også notert ned de ordene du ikke forstod. Bør være max 20 ord. Etterpå bør du gå igjennom hvert ord og prøve å lage setninger/assosiasjoner.

Tysk b-språk, men det er et par år siden. Det skal jeg gjøre, har et par bøker i hylla som er korte og lettleste. Men hva med gloselister? Fikk inntrykket av at det er sånn de lærer på universitet: her er ukens liste, prøve på fredag.

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Hvor mange gloser er realistisk å pugge iløpet av en uke? 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Tysk b-språk, men det er et par år siden. Det skal jeg gjøre, har et par bøker i hylla som er korte og lettleste. Men hva med gloselister? Fikk inntrykket av at det er sånn de lærer på universitet: her er ukens liste, prøve på fredag.

Da spørs det hva motivet dittt er. Vil du lære språket eller vil du få god karakter på universitetet? Førstnevnte har jeg god erfaring med, og jeg anbefaler sterkt det jeg beskrev i første innlegg. Sistnevnte har jeg ikke peiling på. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg tror du lærer mer hvis du kjøper et tysk blad om ett-eller-annet du er interessert i, eller besøker tyske nettsteder. Ha i tillegg en ordbok og en grammatikk tilgjengelig. Husk at du skal lære å kommunisere, det hjelper lite å ha en masse gloser i hodet hvis du ikke kan å bruke dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...