sedsberg Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Har et MSI GTX 1080 Aero OC som blir litt i overkant varmt og som dermed også støyer en del. Vet noen om et vannkjølingskit som passer til denne? Går ut i fra at det har standard referanse-størrelse på kjøleren. Finner flere på Ebay men det blir dyrt med frakt samt knot med evt. retur. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 https://www.ekwb.com/news/ek-fluid-gaming-sets-new-standard-for-water-cooling/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 Blir dyrt siden man må kjøpe med CPU-blokk. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Blir dyrt siden man må kjøpe med CPU-blokk. Da kjøper du større kabinett, slik at skjermkortet får nok luft, og dermed blir stille. Kanskje den billigste løsningen 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 (endret) Har allerede temmelig stort kabinett. Edit: Kabinettemperaturen er ikke problemet. Har 5 kabinettvifter inkl. en 140mm i døra som blåser rett inn på skjermkortet. Endret 8. juli 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Sikker på at ikkje viftene ellers i kabinettet også bråker? Skifte kjølepasta til gelid extreme kan også hjelpe. Kister lute Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 Nei, har isolert skjermkortet. Dette er det billigste av det billigste man fikk tak i da det ble kjøpt, så kjøleløsninga er nok ganske minimal. Skal demontere og evt planslipe og bytte pasta for å se om det hjelper. Men tror ikke det blir så veldig stor forskjell. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 MSI GTX 1080 Aero OC har radial vifte som på FE kortene, men uten vapor chamber i kontakt med chip'en så vidt jeg har forstått. Så legg til fabrikk overklokk og dårligere kjøleløsning, så er det ikke rart det bråker. Jeg kom nettopp over en AIO GPU kjøler på proshop til eldre modeller. Men finner den ikke igjen i farta. Kostet under 500 Kr, men er kanskje utsolgt. Husker dessverre ikke navnet heller.. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Buy cheap, buy twice He he, sant nok.. En Kraken X31 med GPU brakett er kanskje det mest fornuftige.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2017 (endret) Prisen var såpass lav da jeg kjøpte og tilgangen dårlig så eneste alternativene var de svinedyre FE-korta. Så jeg går ikke så veldig mye i tap. Dessuten er det bare overklokka med 2MHz sånn at MSI kan sette "OC" på eska. Edit: Ser ut som jeg farer med skrøner. Det er faktisk overklokket med hele 25MHz. Endret 9. juli 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Jepp, De kjører på 1632. Jeg har +70 på mine. Kjøpte dem for samme grunn som du gjorde(dyrere fe) De ligger på 1923-1967. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå