VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 (endret) Sosialistene maser om at skattene må økes. I år åpnet Skatteetaten for ekstra innbetalinger for de som mener at skatten er for lav, men de fikk nesten ikke inn noe som helst. Fikk sosialistene rett og slett ikke med seg Skatteetatens pressemelding? Endret 8. juli 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 I år åpnet Skatteetaten for ekstra innbetalinger for de som mener at skatten er for lav, men de fikk nesten ikke inn noe som helst. Kilde? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 I år åpnet Skatteetaten for ekstra innbetalinger for de som mener at skatten er for lav, men de fikk nesten ikke inn noe som helst. Kilde? https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-07-06/-voluntary-tax-plan-as-expected-fails-miserably-in-norway Lenke til kommentar
Gunnm Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-07-06/-voluntary-tax-plan-as-expected-fails-miserably-in-norway Kan jeg bare si at jeg setter stor pris på deg som poster, og at du bidrar til å heve både selvbildet mitt og mine håp for fremtiden? Takk. Utover det, så er det faktisk slik at opp til flere her i Norge er av den oppfatning at de godt kunne betalt mer skatt. Tro det eller ei, opp til deg, men det er bare det at de vil gjerne da at det skal være av typen spleiselag hvor det ikke er frivillig, men underlagt tvang. Ja, det er folk som tenker slik, ikke minst fordi de faktisk har det ganske romslig økonomisk, men også fordi de innser at det er flere grupper i samfunnet som kunne fortjent å fått det bedre. Og en spennende tanke, er om man ved mer skattlegging, kunne med tiden overflyttet kostnadsbelastningen ifra politi og fengsler, og heller over i psykisk helsevern, fattigdomsreduksjon generelt og sosiale stønader spesielt, og kanskje spart penger. Etter min mening er det ihvertfall et eksperiment verd. For alternativet kan bli å måtte leie masse dyre fengselsplasser i utlandet, ettersom arbeidsledigheten bare vil stige og folk går bananas. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Norge leier allerede fengsel i utlandet Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-07-06/-voluntary-tax-plan-as-expected-fails-miserably-in-norway[/url] Pussig, bare sosialistene (både til høyre og venstresiden) her på diskusjon.no har da gitt klart uttrykk for sin villighet til å betale mye mer i skatt enn før, og kun disse har vel betalt inn mer enn futen hevder å ha fått inn. Tydeligvis har noen i skatteetaten puttet pengene i egen lomme, eller så har ikke meddebatantene blitt oppmerksom på denne muligheten. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 Utover det, så er det faktisk slik at opp til flere her i Norge er av den oppfatning at de godt kunne betalt mer skatt. Tro det eller ei, opp til deg, men det er bare det at de vil gjerne da at det skal være underlagt tvang. Da vil de egentlig ikke betale mer skatt. De vil at ANDRE skal betale mer. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-07-06/-voluntary-tax-plan-as-expected-fails-miserably-in-norway[/url] Pussig, bare sosialistene (både til høyre og venstresiden) her på diskusjon.no har da gitt klart uttrykk for sin villighet til å betale mye mer i skatt enn før, og kun disse har vel betalt inn mer enn futen hevder å ha fått inn. Tydeligvis har noen i skatteetaten puttet pengene i egen lomme, eller så har ikke meddebatantene blitt oppmerksom på denne muligheten. Du regner ikke minarkister som sosialister? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Da burde det være mulig for Lahlum å nå målet sitt da! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Du regner ikke minarkister som sosialister? Småsosialistiske Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 (endret) Da burde det være mulig for Lahlum å nå målet sitt da! Så Lahlum drømmer om å stjele andres penger... Jeg tror mange hadde flyttet fra Norge hvis det ble 5% formueskatt på all formue. Endret 8. juli 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 Du regner ikke minarkister som sosialister? Småsosialistiske Du blir jo ikke tatt seriøst da. Minarkister vil ikke at staten skal drive utjevningspolitikk. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Du blir jo ikke tatt seriøst da. Minarkister vil ikke at staten skal drive utjevningspolitikk. Ønsker de ikke å ha kontrollen med NOEN produksjonsmidler? Sosialisme er tross det å ønske at fellesskapet skal ha kontroll på produksjonsmidler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Moderatormelding Et par innlegg (og svar på disse) er fjernet fra tråden. Dette innlegget skal ikke kommenteres her, reaksjoner på moderering kan sendes til meg via Personlig Melding(PM) Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 Du blir jo ikke tatt seriøst da. Minarkister vil ikke at staten skal drive utjevningspolitikk. Ønsker de ikke å ha kontrollen med NOEN produksjonsmidler? Sosialisme er tross det å ønske at fellesskapet skal ha kontroll på produksjonsmidler. La meg gjenta: Minarkister vil ikke at staten skal drive utjevningspolitikk. Sosialisme handler om utjevningspolitikk. Kontroll av produksjonsmidlene er kommunisme. Minarkister er selvfølgelig ikke kommunister heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå