VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Må man ikke være dum for å spare penger når sparerenten er to prosent og inflasjonsraten er fire? Man blir jo fattig av å spare. Mye bedre å investere pengene. Gjerne også ta opp store lån. 1 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Man er dum hvis man eksponerer seg for høyere risiko enn ens privatøkonomi kan tåle. For noen vil det være lurest å spare med svært lav risiko, som da gjerne gir lav avkastning. Å ta opp store lån for å investere er ingen universalløsning. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg sungun Skrevet 8. juli 2017 Populært innlegg Del Skrevet 8. juli 2017 Må man ikke være dum for å spare penger når sparerenten er to prosent og inflasjonsraten er fire? Man blir jo fattig av å spare. Mye bedre å investere pengene. Gjerne også ta opp store lån. Man må være dum for å ta økonomiske råd fra deg. 11 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 Må man ikke være dum for å spare penger når sparerenten er to prosent og inflasjonsraten er fire? Man blir jo fattig av å spare. Mye bedre å investere pengene. Gjerne også ta opp store lån. Man må være dum for å ta økonomiske råd fra deg. Har ikke kommet med noen økonomiske råd. Jeg er ingen rådgiver. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Man er ikke dum om en har 100k i reserve Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Hvis renta går opp, og tro meg det vil den og da blir det KRISE, og du har et stort lån investert.. Så er du fucked, ikke noe mer VR på deg.... 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Hvis renta går opp, og tro meg det vil den og da blir det KRISE, og du har et stort lån investert.. Så er du fucked, ikke noe mer VR på deg.... Renta vil gå opp gradvis over mange år. Investeringen i aksjer/fond kan normalt løses inn på dagen. Så sannsynligheten for krise er liten. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Må man ikke være dum for å spare penger når sparerenten er to prosent og inflasjonsraten er fire? Man blir jo fattig av å spare. Mye bedre å investere pengene. Gjerne også ta opp store lån. Så det du sier er at man bør "spare" i form av investeringer istedenfor å ha penger på bok siden "sparing" er bedre enn sparing? Det aller aller beste er å bruke pengene man har på det man vil for å være fornøyd med livet sitt, 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 Hvis renta går opp, og tro meg det vil den og da blir det KRISE, og du har et stort lån investert.. Men hva er sjansene for at det skjer over natta? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 Har man et stooooort lån er man ikke fucket, selv om det skjer over natta. For da er man too big to fail. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Hvis renta går opp, og tro meg det vil den og da blir det KRISE, og du har et stort lån investert.. Men hva er sjansene for at det skjer over natta? Sjangsen er stor for det.. Fordi renten er historisk lav nå, og tro meg de skrur opp renta før det blir nødvendig. Vi kan jo se litt på historie for dummies... Hvordan var det i 30 åra? Hvordan var det i de gale 80 åra feks? Vi har Statsgaranti i Norge da. 100k er garantert i banken... Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 Hvis renta går opp, og tro meg det vil den og da blir det KRISE, og du har et stort lån investert.. Men hva er sjansene for at det skjer over natta? Sjangsen er stor for det.. Fordi renten er historisk lav nå, og tro meg de skrur opp renta før det blir nødvendig. Sånn fra to til syv prosent uten forvarsel? Tror ikke det ass. Og hva mener du med "om det blir nødvendig"? Er ikke teorien deres at renten må holdes lavt så lenge det er dårlige tider? Hvis det blir enda dårligere tider vil de jo da bare sette renta enda lavere. Lenke til kommentar
Gunnm Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Vi kan jo se litt på historie for dummies... Hvordan var det i 30 åra? Hvordan var det i de gale 80 åra feks?Man kan koble dette med overvåkningssamfunn til økonomisk valutastabilitiet - hvordan går det med alle de statsansatte stemmekvega i idiot-jobbene sine, hvis eksempelvis bitcoin blir mer gangbar og stabil valuta enn den nasjonale? Bare en teori? Jovel, greit, men litt kjekt for staten å ha i bakhånd at den kan slå ned på alt av økonomiske transaksjoner, og tvinge folk til å bruke sin valuta som stadig devalueres av at man ikke lenger er konkurransedyktig på produktivitet fordi man effektiviserer bort jobber innen "stol-varmer"-yrker som nettopp er den typen jobber som staten elsker å ansette folk i. Og veiprosjekter som ikke lønner seg, selvsagt. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 Vi har Statsgaranti i Norge da. 100k er garantert i banken... Trodde det var 2 millioner? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Vi har Statsgaranti i Norge da. 100k er garantert i banken... Trodde det var 2 millioner? Nei, men Norge er en av de få landene som har garanti, husker ikke om det er 100, eller 200. Sverige har ikke samme garanti og EU har kritisert Norge for å ha garanti, fordi det konflikter med EUs regler om fri konkuransse, og Norge ikke lar banker uten garanti å tilby i Norge.... Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 Vi har Statsgaranti i Norge da. 100k er garantert i banken... Trodde det var 2 millioner? Nei, men Norge er en av de få landene som har garanti, husker ikke om det er 100, eller 200. Sverige har ikke samme garanti og EU har kritisert Norge for å ha garanti, fordi det konflikter med EUs regler om fri konkuransse, og Norge ikke lar banker uten garanti å tilby i Norge.... Garanti mot bail-in, eller hva er det snakk om? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Hvis renta går opp, og tro meg det vil den og da blir det KRISE, og du har et stort lån investert.. Men hva er sjansene for at det skjer over natta? Sjangsen er stor for det.. Fordi renten er historisk lav nå, og tro meg de skrur opp renta før det blir nødvendig. Sånn fra to til syv prosent uten forvarsel? Tror ikke det ass. Og hva mener du med "om det blir nødvendig"? Er ikke teorien deres at renten må holdes lavt så lenge det er dårlige tider? Hvis det blir enda dårligere tider vil de jo da bare sette renta enda lavere. Ass.. ung du eller.. http://vgd.no/forbruker/oekonomi/tema/333724/tittel/renten-paa-80-tallet Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 (endret) Det er 2 mill nå, her er garantien... https://www.finansportalen.no/andre-valg/artikler/sa-sikre-er-sparepenger-i-bank/ Denne garantien har ikke EU land, og EU har prøvd å kritisere og nekte Norge dette fordi vi er medlem av EØS og liksom skal følge fri konkuransse fra Europiske banker med nullgaranti! Så det er mye man kan si om blandingsøkonomien (host. sosialistene) I Norge, men forsikringer og hensyn til bankinnskudd har vi.... Endret 8. juli 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 (endret) Renta styres av markedet, Norge bare tar forhåndsregler utifra marked og politikk! Markedet er med all respekt UFORUTSIGELIG, det vet jeg fordi famillien min hadde sparepengene i Morgan and Morgan, dvs World Trade Center.. JEG derimot festet opp arven min på 40k og mistet ikke ett øre. 11 September..... Markedet kan ikke forutsies, og det bør ikke komme som noe sjokk for folk om renta går opp drastisk med 7- og tilogmed 10 prosent. Dette tas høyde for om du tar opp lån også, dvs forbehold om høy rente og at du kan betale dette. Endret 8. juli 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 I USA derimot kan du snakke om Bail-Out... Så kan man spørre seg hvorfor Trump vant valget. Mot Washington eliten... La oss se, USA har ikke noen sikkerhet. Noe som medfører at folk mister pensjonen sin i finanskrisen, og du har 80-90 åringer som må ta jobber på Wall-mart med å pakke og bære handleposer fordi finanskrisen tok fra de pensjonen! Altså for å få råd til medisiner og mat... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå