Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er greia med å skalle ned noen?

*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man knekker jo lett neseroten på motparten, da.

Kan også være greit hvis man er kanon skitings og vet at man ikke har sjangse til å slå kjapt nok til å treffe. Er man også kanon så kjenner man jo fint lite og ingenting selv.

Så ja, praktisk. Kanskje ikke så lukrativt i forbindelse med polititjenestemenn da. Forestiller meg at det lett blir, eh, slått ganske greit ned på.

Lenke til kommentar

Å skalle funker fint det, men man må skalle på en slik måte at motparten tar støyten. Blir som å knuse en flaske med hodet, knuser ikke flasken får man vondt, knuser flasken så merker man nesten ingenting. Jeg vil ikke si at det er spesiellt effektivt, men det er av andre grunner enn at man får litt vondt i panna.

PS; Man får vondt i hånda hvis man slår noen så man tar jo støten selv da også :p

Lenke til kommentar

En korrekt skalling(som forøvrig er en motbydelig og livsfarlig handling) utføres ved at angriper sikter sin harde del av hodet, toppen av pannen, mot en myk del av offerets hode, nese/neserot. Treffer man slik er det offerets ansikt som tar støyten, ikke angripers panne. Mykt absorberer hardt.

Lenke til kommentar

Artig at du skulle spørre om det, det er ikke lenge siden vi hadde en slik diskusjon der jeg trener krav maga.

Skalling som snikangrep er spillteoretisk genialt både teknisk, juridisk og sosialt. Skalling kan utføres mye raskere enn et snikslag, spesielt hvis man står tett inntil noen og med dine armer hengende avslappet ned til siden. En nedskalling ser også veldig uskyldig ut i forhold til et slag og tiltrekker seg mye mindre oppmerksomhet. Vitner vil ofte ha problemer med å forstå hvem som startet konfrontasjonen. Hvis man snikskaller noen og de ikke blir satt ut, men forsvarer seg ved å slå tilbake vil vitner ofte kunne oppleve at feil person er gjerningsmannen.

I avhør kan man da lett stemple seg som offer ved å si at motparten slo først uten å lyve, samtidig som vitner backer din forklaring opp. 'Jeg slo først fordi han skallet meg' er en god unnskylding for å få seg uskyldig dømt.

TL:DR Skalling er en lifehack for voldsmenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...