Gå til innhold

Sosialistiske antifascister er slemme i Hamburg

8 stemmer

1. 1. Er antifascistene de virkelige fascistene?

• Ja
      7
    • Nei
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor viser du en video etter eskaleringen? Black bloc ble stanset ganske raskt av onkel polti fordi de sa de skulle ta av seg maskene (dette er politiets egen forklaring). Da black bloc selvsagt ikke gjorde det tydde politiet til vold og pepperspray, og slik startet volden. Og vold mot politi har uansett ingenting med fascisme å gjøre.

Lenke til kommentar

Hvorfor viser du en video etter eskaleringen? 

Hvis du har en bedre video så kan jeg bytte den ut. 

Vold mot politi har alt å gjøre med fascisme. Du har ingen rett til å gå rundt maskert. Det handler om å være sivilisasjon. Dette er pøbelmakere. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

Hvis du har en bedre video så kan jeg bytte den ut. 

Vold mot politi har alt å gjøre med fascisme. Du har ingen rett til å gå rundt maskert. Det handler om å være sivilisasjon. Dette er pøbelmakere.

Skulle gjerne funnet en som startet rett før de kom til punktet med broa, i tilfelle det gir mer kontekst.

Bare politiet har lov til å gå rundt maskert. Uansett, det er ganske enkelt ikke fascisme. Politivold er nærmere fascisme, uten at jeg skal kalle politiet eller politikerne i Hamburg for fascister heller.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Bare politiet har lov til å gå rundt maskert. 

De må gjøre det av sikkerhetshensyn. 

Hva er din def av fascisme?

Skulle gjerne funnet en som startet rett før de kom til punktet med broa, i tilfelle det gir mer kontekst.

Bare politiet har lov til å gå rundt maskert. Uansett, det er ganske enkelt ikke fascisme. Politivold er nærmere fascisme, uten at jeg skal kalle politiet eller politikerne i Hamburg for fascister heller.

Bare politiet har lov til å gå rundt maskert. Uansett, det er ganske enkelt ikke fascisme. Politivold er nærmere fascisme, uten at jeg skal kalle politiet eller politikerne i Hamburg for fascister heller.

Lenke til kommentar

Vold mot politi har alt å gjøre med fascisme.

Merkelige definisjoner du har.

Alt av riksvaapen i den vestlige verden (https://no.wikipedia.org/wiki/Norges_riksv%C3%A5pen) baserer seg paa voldelige symboler; det er det riksVAAPEN betyr.

Og oeksa? Er selve symbolet paa fascismen, hva ordet "fascism" faktisk betyr.

Se selv bildene:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fascist_symbolism#/media/File:Fascist_symbol.svg

https://no.wikipedia.org/wiki/Norges_riksv%C3%A5pen#/media/File:Coat_of_arms_of_Norway.svg

Lenke til kommentar

:roll: 

I videst forstand et autoritært nasjonalistisk diktatorvelde som fetisjerer makt og orden og som aktivt undertrykker opposisjon. Politiets maktutøvelse spiller en svært sentral rolle i et fascistisk samfunn.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

:roll: 

I videst forstand et autoritært nasjonalistisk diktatorvelde som fetisjerer makt og orden og som aktivt undertrykker opposisjon. 

En intetsigende definisjon inntil du definerer: 

- autoritær

- nasjonalistisk

- diktatorvelde

- makt

- orden

Lenke til kommentar

Kan ikke du først definere:

Tror vi trenger en definisjon av ordet "definisjon" først.

Ellers blir vi nok antagelig aldri enige.

Når ble den logoen designet?

Og er den vanntett og fargeekte i vask med OMO Color?

Endret av Gunnm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det tror jeg er best. Kanskje definere "Vi", "enig" og "aldri" i samme slengen...

På bakkenivå 1 meter over havet, vindstille, 25 grader celsius ved ekvator i GMT-tid, med normalt atmosfærisk trykk og 500 Dobson enheter på en midtsommers dag.

(ellers går det addundas her)

Endret av Gunnm
Lenke til kommentar

Ja, det tror jeg er best. Kanskje definere "Vi", "enig" og "aldri" i samme slengen...

På bakkenivå 1 meter over havet, vindstille, 25 grader celsius ved ekvator i GMT-tid, med normalt atmosfærisk trykk og 500 Dobson enheter på en midtsommers dag.

(ellers går det addundas her)

Helst for perioden 7-8. Juli 2017, sånn at konteksten ikke blir tapt når definisjonene forandres om et par dager.

Lenke til kommentar

Helst for perioden 7-8. Juli 2017, sånn at konteksten ikke blir tapt når definisjonene forandres om et par dager.

Mener du innen normert arbeidstidsperiode eller med helgetillegg og kost- og skyss-godtgjørelse for fellesferie-ytelser på borteboer-tillegg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...