Gå til innhold

Nokia taper markedsandeler


JZA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overrasker meg egentlig ikke at Siemens øker i forhold til Nokia.

siemens har jo laget veldig mange gode lavpristelefoner det sisste året, det har jo kommet ut 4 (5?) lavpristelefoner fra dem bare siden i fjor: m55, mc60, c60, c62 (a60, har den kommet ut for salg??)

 

De har en proff mobil til ca. 2000 (s55) en kamera mobil til ca. 2000 (mc60) og en mobil med fargeskjerm til ca. 1000!!! (c60)

 

Jeg tror dette er grunnen til at siemens sine salgstall går i lufta, de selger billige gode telefoner og det er nettop slike telefoner det store flertallet av oss brukere vil ha. (kanskje ikke her på forumet, her er jo de fleste LITT mer opptatt av å ha det nyeste og beste enn normalt ;) )

 

Siemens har jo lansert andre telefoner i år enn de jeg har skrevet opp over, st55 og sx1 (sx1 skal iallefall komme innen dette året er omme.)

 

Nokia har jo også laget 3 lavpris telefoner 1100(?), 2100(?) og 3100, men allikevell tror jeg siemens har slått dem på dette punktet. ( kan kanskje legge til 3200, men jeg ser på denne som en mellom ting av mid.class og lavpris mobil ;) )

 

En annen grunn til at siemens øker er at de har meget god kvalitet på telefonene sine ( i motsetning til blandt annet nokia og SE)

 

:thumbs: Go Siemens!!! :thumbs:

Endret av siemens:-)
Lenke til kommentar

Hvis du leser teksten min en gang til Zane så vil du kanskje se at jeg ikke skriver at siemens øker sin markedsandel fordi de har de mest avanserte og beste mobiltelefonene, men fordi de lager greie billig telefoner.

 

Har aldri sagt at siemens kan utmanøvrere verken nokia eller SE sine telefoner på avansert teknikk eller mange proffe spesifikasjoner, (Jeg tror imidlertidig de KOMMER til å gjøre det når sx1 kommer, vell den blir ikke bedre enn p900, men den kan vell slå 6600 vil jeg tro) Men når det kommer til pris og ytelse på nye modeller i lavprissegmentet så tror jeg siemens er best ja :yes:

Lenke til kommentar

At en mobil har god kvalitet har ikke så altfor mye å si med om det er en god mobil.

Ta nokia 6600 f. eks. En knall god telefon med all tenkelig teknologi, men kvaliteten er så som så.

Mens f. eks. siemens a55 er en mye enklere telefon, den har ikke en brøkdel av den teknologien 6600 har, men den her bedre kvalitet. (leste her på forumet en gang at elkjøp hadde tatt inn 200 telefoner av denne typen og det hadde ikke vært en eneste feil på noen av dem :yes: )

Lenke til kommentar
Overrasker meg egentlig ikke at Siemens øker i forhold til Nokia.

siemens har jo laget veldig mange gode lavpristelefoner det sisste året, det har jo kommet ut 4 (5?) lavpristelefoner fra dem bare siden i fjor: m55, mc60, c60, c62 (a60, har den kommet ut for salg??)

 

De har en proff mobil til ca. 2000 (s55) en kamera mobil til ca. 2000 (mc60) og en mobil med fargeskjerm til ca. 1000!!! (c60)

 

Jeg tror dette er grunnen til at siemens sine salgstall går i lufta, de selger billige gode telefoner og det er nettop slike telefoner det store flertallet av oss brukere vil ha. (kanskje ikke her på forumet, her er jo de fleste LITT mer opptatt av å ha det nyeste og beste enn normalt ;) )

 

Siemens har jo lansert andre telefoner i år enn de jeg har skrevet opp over, st55 og sx1 (sx1 skal iallefall komme innen dette året er omme.)

 

Nokia har jo også laget 3 lavpris telefoner 1100(?), 2100(?) og 3100, men allikevell tror jeg siemens har slått dem på dette punktet. ( kan kanskje legge til 3200, men jeg ser på denne som en mellom ting av mid.class og lavpris mobil ;) )

 

En annen grunn til at siemens øker er at de har meget god kvalitet på telefonene sine ( i motsetning til blandt annet nokia og SE)

 

:thumbs: Go Siemens!!! :thumbs:

Men du glemmer fjoråret,da hadde Siemens A50,M50,og C55 som alle var telefoner som solgte i bøtter og spann!

Lenke til kommentar
Tror at nokia skulle ha tapt mere og siemens tatt mere markedsandeler hvis sx1 hadde kommet når den skulle

SX1 er ikke en mobil som skaper salgstall, ei heller 6600 i noen særlig grad.

Men den kan være med på å øke omsetning, noe enkelte undersøkelser faktisk er basert på!

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at Siemens selger på det å lage stabile, enkle og greie telefoner som ikke må til rep annenhver uke. Det at Samsung og SE øker og er forsåvidt ikke overraskende. Samsungg har levert en god del lovende modeller for middelsegmentet, mens Sony Ericsson har slått til med T610 og T68i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...