Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Oppvaskemaskin med innvendig skade.. trygt å bruke?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en gammel Whirlpool ADP 931 oppvaskemaskin og den fikk nylig en skade på toppen av døra, innvendig. Se bilde.

post-6669-0-38694200-1499440430_thumb.jpg

Kanskje ikke så lett å se det på bildet. Men det er hull, helt klart. Har ikke turt å kjøre den etterpå.

Det er sikkert en mening med denne 'bulgen' på toppen av døra der hullet er. Hva inneholder den? Elektronikk/varme elementer?

Har vi noen oppvaskemaskin eksperter her? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tec-7 eller Wurth MS40 fikser biffen.Ingenting som greier å løse op det.

Pluss en firkant gaffa utenfor som er festet skikkelig, gjerne spraye med avfetting og la det tørke først.

Bare passe på at det ikke er noen bulker og klipp av slik at kanten er ren.

Det skal fungere helt fint med bare Tec-7 eller MS40, gaffa er bare for å være enda mer sikker :)

Jeg ville gjort det slik uten å være bekymret.

Lenke til kommentar

Mener på at det er greit å bruke Tec-7 eller Wurth MS40, helst med farge (ikke transparent) da den er litt sterkere.

Hadde det vært min maskin hadde jeg gått for denne løsningen.

Har reparert ødelagt slange fra bunn til pumpe på vaskemaskin med MS40 og det holdt de månene jeg hadde den før ny vaskemaskin blei kjøpt inn.

Har tetta besintank med MS40 som holdt i årevis inntil tanken blei bytta uten at det gikk i oppløsning.

Det er ikke slik at MS40 eller TEC-7 vil lekke giftstoffer over til koppene da den med unntak av sopphindrende midler er helt "død" i herdet tilstand.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...