Kneipp Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Hei, Jeg har en gammel Whirlpool ADP 931 oppvaskemaskin og den fikk nylig en skade på toppen av døra, innvendig. Se bilde. Kanskje ikke så lett å se det på bildet. Men det er hull, helt klart. Har ikke turt å kjøre den etterpå. Det er sikkert en mening med denne 'bulgen' på toppen av døra der hullet er. Hva inneholder den? Elektronikk/varme elementer? Har vi noen oppvaskemaskin eksperter her? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Elektronikken sitter nok bak dette dekselet. Du har knapper og display på utsiden? Hvis det kommer vann inn til elektronikken slutter den nokså fort å fungere. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 På min maskin så er bryterne der (på utsiden) Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 7. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2017 Knapper og display på utsiden ja. Fuck. Ødelagt? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Tette hullet med lim eller silikon? Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 7. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2017 Tette hullet med lim eller silikon? Det hadde vært gull. Men vi trenger ekspertise. Jeg vil ikke brenne ned hele borettslaget Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Heter seg at man ikke skal ha maskinen gående uten tilsyn og alle bør ha brannslukker tilgjengelig Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Tec-7 eller Wurth MS40 fikser biffen. Ingenting som greier å løse op det. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Tec-7 eller Wurth MS40 fikser biffen.Ingenting som greier å løse op det.Pluss en firkant gaffa utenfor som er festet skikkelig, gjerne spraye med avfetting og la det tørke først.Bare passe på at det ikke er noen bulker og klipp av slik at kanten er ren. Det skal fungere helt fint med bare Tec-7 eller MS40, gaffa er bare for å være enda mer sikker Jeg ville gjort det slik uten å være bekymret. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Og Tec-7 og gaffa er altså trygt å spise? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Og Tec-7 og gaffa er altså trygt å spise? Nei Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Da er det kanskje ikke så lurt å ha dem i en oppvaskmaskin. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 frem med gasslampa så smelt igjen evt loddebolt + tinn Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Pleier du å spise oppvaskmaskinen? 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Mener på at det er greit å bruke Tec-7 eller Wurth MS40, helst med farge (ikke transparent) da den er litt sterkere. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 frem med gasslampa så smelt igjen evt loddebolt + tinn stemmer for denne løsningen eventuelt sveiseapparat om erfaringen og utstyret er der Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 (endret) Mener på at det er greit å bruke Tec-7 eller Wurth MS40, helst med farge (ikke transparent) da den er litt sterkere.Hadde det vært min maskin hadde jeg gått for denne løsningen. Har reparert ødelagt slange fra bunn til pumpe på vaskemaskin med MS40 og det holdt de månene jeg hadde den før ny vaskemaskin blei kjøpt inn. Har tetta besintank med MS40 som holdt i årevis inntil tanken blei bytta uten at det gikk i oppløsning. Det er ikke slik at MS40 eller TEC-7 vil lekke giftstoffer over til koppene da den med unntak av sopphindrende midler er helt "død" i herdet tilstand. Endret 9. juli 2017 av perpyro 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 @Emancipate; Tec7 er næringsmiddelgodkjent så det er null problem å bruke det. Silikon er verre og det brukes på alle mulige fuger på kjøkkenet. http://www.tec7.no/produkter%20tec7-serien-320.aspx?ProductID=PROD473 3 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Hva med en popnagle? Blir ikke disse tette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå