Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Velkommen til koko-land.Les IT-skrekkhistoriene: «El-overfølsom» mor pakket TV-tuneren inn i aluminiumsfolie 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 (endret) 90% av denne artikkelen høres ut som oversatte "internett"-vandrehistorier fra 90-tallet.. Endret 7. juli 2017 av Bytex 7 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 90% av denne artikkelen høres ut som oversatte "internett"-vandrehistorier fra 90-tallet.. Har en personlig når jeg jobbet med internett og pc support på 1990 tallet.Var en som ikke hadde kabel mellom modem og pc. Så det er troverdig. Har også spøkelses historien. Kunde skulle ha skanner, på den tiden brukte man scsi for å kommunisere med litt mer avanserte skannere. Jeg satte i scsi kort, installerte drivere og software, skannet, satte lokket på boksen og satte den til henting. Morgenen etter var kunde tilbake skanner virket ikke. Starter opp og pc finner ikke scsi kort. Dårlig kontakt tenkte jeg, tok ut kort og satte inn igjen, fant kort, satte på lokket, tenkte jeg skulle teste at skanning virket for sikkerhet skyld, pc fant ikke scsi kort. Tok av lokket og pc fant kort, byttet til annet isa slott, satte på lokk, virket, skrudde det fast og kort sluttet og virke. Spilte ingen rolle hvilket isa slott som ble brukt og problemet var kun den nederste skruen foran. Dette var de gamle grå kassene med U lokk. Leverte ut pcen med kun 5 skruer og hørte aldri noe klage fra dem senere. Nei det var ikke kortslutting vanlig skrue over slottene og helt i bunnen. Det var ikke vridning, at kassa ble vridd, kunne skru inn skrue med fingeren. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 (endret) 90% av denne artikkelen høres ut som oversatte "internett"-vandrehistorier fra 90-tallet.. Ja - har forsåvidt ikke noe imot oppdiktede historier om de er underholdende og noe jeg ikke har hørt før, men er rimelig lei disse "en leser forteller"-it-"skrekkshistoriene" som en har hørt en mengde ganger før i løpet av de siste 20-30 år. Der lå musa helt til venstre på pulten, kabelen stod i spenn og løftet maskinen opp i bakkant. Jaha... tyngre mus enn maskin altså? Og en bruker som hadde dratt rundt på musen nok til å løfte maskinen. Det ringte ingen bjeller da "en leser fortalte" denne historien..? Endret 7. juli 2017 av Zork 1 Lenke til kommentar
Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 90% av denne artikkelen høres ut som oversatte "internett"-vandrehistorier fra 90-tallet.. Ja - har forsåvidt ikke noe imot oppdiktede historier om de er underholdende og noe jeg ikke har hørt før, men er rimelig lei disse "en leser forteller"-it-"skrekkshistoriene" som en har hørt en mengde ganger før i løpet av de siste 20-30 år. Der lå musa helt til venstre på pulten, kabelen stod i spenn og løftet maskinen opp i bakkant. Jaha... tyngre mus enn maskin altså? Og en bruker som hadde dratt rundt på musen nok til å løfte maskinen. Det ringte ingen bjeller da "en leser fortalte" denne historien..? Heisann! Dette er som du sier er dette først og fremst ment som underholdning, men vi forsøker så godt vi kan å sile ut historier vi har hørt før. Du har et poeng med den siste der... 1 Lenke til kommentar
Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 8. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2017 90% av denne artikkelen høres ut som oversatte "internett"-vandrehistorier fra 90-tallet.. Hei! Vi prøver å sile ut de mest kjente vandrehistoriene. Samtidig kan vi umulig sjekke at alle historiene er ekte, så ta det med en klype salt! Håper det er noe her som kan underholde uansett Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 "el-overfølsomhet" høres som en religion, men ulikt alle "store" religioner så har man lov å le på bekostning av overtro og total fravær av fakta som tilhengere av denne religionen opererer med... uten at dette kalles "intolerant". Å, labyrinten av hypokrati og Orewellisk doublethink som er de moral-etiske normene dagnes samfunn... 3 Lenke til kommentar
ZF7QSOGW Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Hadde selv en lignende situasjon når jeg jobbe på support hos et stort Telecom firma; Kunden fikk ikke nett etter de hadde fått nytt modemMutimodem. Etter mye frem og tilbake kom vi frem til at kunden ikke hadde koblet noen kabler til modemet sitt, for det skulle jo være TRÅDLØST. Ble en liten facepalm da kan du si. Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 60 vinduer og lite RAM har jeg opplevd hos noen, kanskje mer enn 60 faktisk - vedkommende trodde maskinen var "ødelagt". Deretter var det slik at noen hadde brutt seg inn i banken og stjålet fra konto. Men oppdaget omsider at personen oppga sitt kortnummer til en av de notoriske sidene til Festivus Media - falsk nettdating. De belastet kortet for flere tusen kroner hver dag. Jeg ba vedkommende om ALDRI å oppgi kortnummer på nett igjen, og sperret kortet. Litt senere fikk jeg høre at Festivus hadde sendt regning, men det viste seg å kun være en kortfaktura - altså brukt et annet kort. Ja, man MÅTTE jo oppgi kortnummer ellers så fikk man ikke snakket med "damene" på nettstedet. Nå besvares "russiske damer" som sender spam, i håp om at deres ønsker om penger med Western Union gjør at de vil komme til Norge. Forsøkt å forklare at det er svindel. Lenke til kommentar
Alfadir Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Har en litt annen vri. Jeg måtte hjelpe en av brukerne våre som slet med VPN. Han fortalte meg at han skulle jobbe hjemmefra den siste tia fordi kona hans var døende. Var absolutt ikke forberedt på det og slet litt med hva jeg skulle si. Jeg fikk ordna problemet hans og sa at det var leit å høre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Jeg jobbet en liten periode for et firma som leverte bl.a. nettverkstjenester til diverse småbedrifter. Min historie handler ikke om kunden, men om sjefen. Dette var en bedrift sjefen hadde startet for ørten år siden og som siden hadde vokst og fått en del ansatte. Med et tosifret antall ansatte regnet jeg med at hvertfall grunnleggende rutiner var på plass. Blei satt i gang med drift. Til min overraskelse fantes det ikke dokumentasjon på noen av nettverkene som var satt opp. Ingen oversikt over konfigureringer. Ingen oversikt over IP-er. Ingen oversikt over noenting. Bortsett fra en liste over hvilket utstyr som var til utlån hos bedrifter. Det måtte de jo ha oversikt over. Det skal jo tilbake. Ville jeg vite hvordan et gitt nettverk var satt opp måtte jeg logge inn og sjekke hvert enkelt tilfelle. Passordrutinene var enda verre. Passordet som ga tilgang til absolutt alt, både internt og eksternt, var "asdfg122". Jeg prøvde å ymte bortpå om at det kanskje ikke var det sterkeste passordet og at det kunne være en ide å velge et annet. Nei, det kunne vi ikke endre. Sjefen hadde brukt det passordet siden begynnelsen av 90-tallet og hadde ikke tenkt å lære seg noe nytt. Og så lenge det fungerte så var det INGEN grunn til å bytte. Jeg forlot firmaet etter kort tid, men det var av andre årsaker. Det gikk konkurs noen år seinere. 1 Lenke til kommentar
RonnyVa Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Seriell mus kanskje. De var jo skrudd fast i pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå