VolvoKrizzy Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Hei. Lurer litt på dette med lønn som ufaglært maskinfører/håndmann innen et privat firma. Er det noen som har greie på det? ☺ http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=90849/#Lønn-bygg Er det noen her på denne linken jeg skal gå etter? For har vært i fast jobb snart 1 år og har 130kr/t og føler det er litt lite? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Hei. Lurer litt på dette med lønn som ufaglært maskinfører/håndmann innen et privat firma. Er det noen som har greie på det? ☺ http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=90849/#Lønn-bygg Er det noen her på denne linken jeg skal gå etter? For har vært i fast jobb snart 1 år og har 130kr/t og føler det er litt lite? Om du jobber på en bygge plass pr definisjon er du dekket av denne avtalen ja. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 130 kr i timen er veldig lite, uansett arbeid. 2 Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Kjenner to stk. Begge har jobbet 8-9 år som maskinfører. Den ene har 208 kr og den andre har 210 kr timen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Høres lite ut. Her i området ligger mange på 250-260. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Høres lite ut. Her i området ligger mange på 250-260. Oslo/Bærum-området? Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) Dessuten, trådstarter; Du skal ha 177,80 kr i timen minst. Det skal du kreve. Med mindre du er under 18 år. Endret 11. juli 2017 av Adrax Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Oslo/Bærum-området? Trondheim Men er nok mye likt rundt omkring, mange som tjener bra i anleggsbransjen. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Er det noen her på denne linken jeg skal gå etter? For har vært i fast jobb snart 1 år og har 130kr/t og føler det er litt lite? Høres lite ut. Ungdom under 18 år tjener mer på bensinstasjon enn dette. Enten bør du kreve høyere lønn, eller så bør du finne ny jobb. PS. Dersom du er lærling er det vanlig at lønnen er lav. Men siden du ikke har nevnt noe om dette, antar jeg du ikke er lærling. Og i så fall kan du kreve høyere lønn. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) Oslo/Bærum-området? Trondheim Men er nok mye likt rundt omkring, mange som tjener bra i anleggsbransjen. 260 kr timen er ikke normalt for en maskinfører. Det kommer nok ann på ansinitet osv også. Tømrere og betongarbeidere er de best betalte innen bransjen. Min venn ble tilbudt jobb som BAS hos en av byen største maskinentreprenører. Han ble tilbudt lønn på 215 kr timen, mens han tjente 208 kr i den andre bedriften. Dette var i Tromsø. Endret 11. juli 2017 av Adrax Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Kan forøvrig også dele at jeg ble tilbudt 185 kr som grøftegraver, kun fordi jeg hadde maskinførerbevis. Aldri sittet i en maskin utenom kurset men ble lovet å få kjøre maskin. Jeg takket nei til jobben av andre årsaker, men vil si det er god lønn hvis man ikke har jobbet med det før. Dessuten må man passe på. Bedrifter innen denne bransjen er utrolig lur og kyniske. Har vært i 2 bedrifter hvor de enten har forsøkt å lurt fra meg feriepenger eller prøvd å underbetale meg i forhold til minstelønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå