Gå til innhold

Ny gaming laptop.

Anbefalte innlegg

Kort og enkelt, dette er hva jeg vil ha:

Gtx1060 eller bedre

120hz skjerm

17.3 tommer

Helst Gsync

Har sett på disse:

https://www.komplett.no/product/917368/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-rog-gl702vm-173-fhd-matt-120hz

https://www.komplett.no/product/907984/gaming/gaming-pc/baerbar/msi-ge72vr-173-fhd-matt-120hz

Begge virker som gode maskiner ytelsemessig, men har hørt at asus'en blir ganske varm under load og at Msi'en bråker en del. Er det noen som har erfaring med disse eller som kan anbefale noe i samme prisklasse?

Har også sett på testvinnerne fra multicom, men de har 60hz Ips skjerm. Hvordan er det mot 120hz? Har hatt 144hz lenge nå så 60 skremmer meg litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville selv vurdert:

Multicom Kunshan P651H 15.6" Full-HDMatt 120Hz G-SYNC, Intel® Core™ i7-7700HQ, 8GB DDR4, 1TB HDD, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS

Tynn gaming laptop med god spillytelse på en matt Full-HD 120Hz-skjerm med Nvidia G-SYNC og 94% NTSC

Eneste som er negativ er mangler touch skjerm, blir litt fettmerker hvis du tar på denne.

Driverne er kanskje ikke helt optimalisert må ha clevo controllsenter for å ungå ustabilitet i gaming.

Tror Asus\MSI er ca samme på støy.

120 hz eller mere er vel foretrekket i gaming ja hvis det er det du kommer å bruke den mest til.

Ops du ville ha 17":

Multicom  Kunshan P670H 17.3" Full-HD Matt IPS G-SYNC, Intel® Core™ i7-7700HQ, 8GB DDR4, 1TB HDD, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS

Husk du må ha strøm fordi du får kun 30 FPS på batteri i gaming i tunge spill.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ville selv vurdert:

Multicom Kunshan P651H 15.6" Full-HDMatt 120Hz G-SYNC, Intel® Core™ i7-7700HQ, 8GB DDR4, 1TB HDD, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS

Tynn gaming laptop med god spillytelse på en matt Full-HD 120Hz-skjerm med Nvidia G-SYNC og 94% NTSC

Eneste som er negativ er mangler touch skjerm, blir litt fettmerker hvis du tar på denne.

Driverne er kanskje ikke helt optimalisert må ha clevo controllsenter for å ungå ustabilitet i gaming.

120 hz eller mere er vel foretrekket i gaming ja hvis det er det du kommer å bruke den mest til.

Ops du ville ha 17":

Multicom  Kunshan P670H 17.3" Full-HD Matt IPS G-SYNC, Intel® Core™ i7-7700HQ, 8GB DDR4, 1TB HDD, GeForce GTX 1070 8GB (Pascal), Uten OS

1. 15-tommers er desverre no-go.

2. Hva i allverden skal jeg med touchscreen på gaminglaptop? Eller missforstår jeg?

3. Den siste du linket har jeg sett på men den har desverre bare 60hz skjerm

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville selv vurdert:

Ops du ville ha 17":

1. 15-tommers er desverre no-go.

2. Hva i allverden skal jeg med touchscreen på gaminglaptop? Eller missforstår jeg?

3. Den siste du linket har jeg sett på men den har desverre bare 60hz skjerm

Enig, du trenger ikke touch-skjerm til spilling.

Hvis du sjekker flere av gaming laptop'ene på multicoms sider, finner du flere med 120 Hz skjerm, foreslår at du sjekker litt selv på deres sider.

Er du vant med 144 Hz, tror jeg du blir skuffa med 60 Hz.

Varme + bråk er dessverre ganske vanlig med de aller fleste gaming laptop'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...