Querke Skrevet 10. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2017 Er det såpass lite bagasjerom ja. Hmm. Forbruket var vel som forventet, men trenger vel strengt tatt ikke 4wd for den ene påsketuren til hytta, kommer fram med en gammal nissan almera også. Tror jeg begynner å lene meg mot Mazda 6 2008/09 nå, ganske pen å se på og har hørt mye bra Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Mazda 6 er kjempebiler det, men vær veldig obs på rust. De tidlige modellene hadde en feilkonstruksjon i kanaler (tror jeg det var) som gjorde at det rustet som bare nøkken. Det ble tatt på garanti hos de som gadd å gjøre noe med det, mens noen har fått gjort det "på annet vis". Senere modeller er dette rettet på (husker ikke årstall, men siste 5-7 år tror jeg ikke har denne feilen), og er bare alminnelig plaget med rust, på linje med andre biler. 6 er egentlig en klasse over Astra-Golf, men jeg oppfatter den som ganske lett og grei å kjøre. Få sjekket rust av fagfolk, gjerne med hulromskamera, teknisk er det lite feil på disse. Det var noe feil med en av motorene, men klarer dessverre ikke huske hva det var. Ikke noe verre enn det du finner hos de fleste andre bilmerker, men noe var det. Generelt har jeg inntrykk av at Mazda er gode på motor og mekanikk ellers. Gamle 626 var jo en slager sånn sett. Den var (den gang) god å kjøre, med lavt tyngdepunkt og god kraft på lave turtall på bensineren, så den var glimrende på vinterføre. En bekjent av meg som har hatt 626 og nå har sin tredje 6, mener at det er mye det samme med de nye utgavene, altså generelt gode veiegenskaper og lite teknisk tull. Når de begynner å bli gamle og en må bytte mye deler, er deletilgangen tildels begrenset til original (ettermarkedsdeler er begrenset), og det betyr at det kan bli kostbart å ta større reparasjoner/overhalinger. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 11. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2017 Okei. Tusen takk for tips! Tror jeg skal vente så lenge som mulig, kjøre Nissan almera til ett eller annet ryker. Prisene vil vel gå ned biittelitt over 1 år sikkert. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Rust skal du være obs på når det kommer til Mondeo fra 03-04 og der om kring. Det var tull med rustbeskyttelsen da, så enkelte er rett oppspiste. Sjekk dørene nøye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå