Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Prostata betennelse, kan det vare en stund?

Anbefalte innlegg

For starta for 4 dager siden med antibiotika kur og en egen pille som skal roe ned prostataen, men fikk bare harde hjertebank og høy puls fra prostata pilla, så stoppa med den etter 3 dager, men nå 5 dager etter at jeg starta, så gjør det indelig vondt i baken når jeg bøyer meg forover, å er på siste dagen med antibiotikaen, legen sa at om det ikke blir bedre så får jeg kjøpe en pakke med antibiotika til. Men føler bare det blir værre med dagene.

kan slikt vare lenge? For kan verken bøye meg eller presse når jeg sitter på do uten at det hogger til i bakre region,

Anonymous poster hash: 57955...d6f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, dette var litt merkelig valg av legen. Er det Trimetoprim-sulfametoksazol du står på? I så fall er den anbefalte behandlingstiden 14 dager. 

For øvrig burde det ha gitt seg nå og hvis ikke det er radikalt bedre etter 7 dager, bør du bytte antibiotika. Prostatitt er ellers ikke en infeksjon å ta lett på da det kan komme noen skumle komplikasjoner, selv om de er sjeldne. Men hvis du er mellom 20-40, er det nødvendig å gjøre noe da sterilitet er en av de verre komplikasjonene. 

Lenke til kommentar

Prostatitt er ellers ikke en infeksjon å ta lett på da det kan komme noen skumle komplikasjoner, selv om de er sjeldne. Men hvis du er mellom 20-40, er det nødvendig å gjøre noe da sterilitet er en av de verre komplikasjonene. 

Whaaat?

Jeg har kronisk prostatitt(forstørret prostata), nå skremte du meg her  :ohmy:

I mitt tilfelle(!) så fikk jeg beskjed av urologen at antibiotika var bortkastet grunnet det han mente var årsaken, en rift i endetarmen. Må bare leve sunt, trene og ikke sitte/sykle så mye, jeg må trolig leve med det. Det ble aldri sagt noe om at jeg risikerer å bli steril  :eek:

Lenke til kommentar

Prostatitt er ellers ikke en infeksjon å ta lett på da det kan komme noen skumle komplikasjoner, selv om de er sjeldne. Men hvis du er mellom 20-40, er det nødvendig å gjøre noe da sterilitet er en av de verre komplikasjonene. 

Whaaat?

Jeg har kronisk prostatitt(forstørret prostata), nå skremte du meg her  :ohmy:

I mitt tilfelle(!) så fikk jeg beskjed av urologen at antibiotika var bortkastet grunnet det han mente var årsaken, en rift i endetarmen. Må bare leve sunt, trene og ikke sitte/sykle så mye, jeg må trolig leve med det. Det ble aldri sagt noe om at jeg risikerer å bli steril  :eek:

Sorry, burde ha skrevet akutt bakteriell prostatitt. Det gjelder seff ikke den kroniske ikke-bakterielle typen som du lider av. 

Lenke til kommentar

Hm, dette var litt merkelig valg av legen. Er det Trimetoprim-sulfametoksazol du står på? I så fall er den anbefalte behandlingstiden 14 dager. 

For øvrig burde det ha gitt seg nå og hvis ikke det er radikalt bedre etter 7 dager, bør du bytte antibiotika. Prostatitt er ellers ikke en infeksjon å ta lett på da det kan komme noen skumle komplikasjoner, selv om de er sjeldne. Men hvis du er mellom 20-40, er det nødvendig å gjøre noe da sterilitet er en av de verre komplikasjonene. 

Var tamsulosin (skulle roe ned prostataen) og ciproxin (antibiotika) jeg jeg fikk beskjed om å ta, men fikk bare kraftig hjertebank og høy puls med å gå til kjøkkenet, så måtte stoppe med tamsulosin.

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...