Karenmt Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Hei Jeg kjøpte vinterdekk hos dekk1 i fjor, og fikk sommerdekkene med meg i sånn dekkpose, og disse ble lagt i garasjen. Når jeg skulle skifte til sommerdekk igjen nå, var ett av dekkene feil, da jeg har 195/60 micheling, mens et av de var 195/65 contelial (eller noe i den duren ) Har heg rett på nytt dekk eller er det bare å bite i det sure eple og kjøpe nytt? Takk for svar hilsen en litt oppgitt jente Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Mener du at dekkverkstedet har byttet ett dek for deg? Da har du vel kvittering på det? Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Var disse sommerdekkene noen som sto på bilen allerede? Du hadde i så fall med deg 4 stk. 195/65 Michelin inn til dekksenteret, og kom hjem igjen med 3 stk. Michelin og ett 195/65 Continental, uten at du ba om noe bytte? Lenke til kommentar
Karenmt Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2017 Ja, sommerdekkene(micheling 195/60) stod på bilen, og så satt de på de nye vinterdekkene jeg kjøpte av dem, og la mine sommerdekk i slike dekk1 poser, i bagasjerommet på bilen min. Jeg la de rett i garasjen i god tro. Og når jeg nå skulle bytte til sommerdekk igjen, så passer ikke det ene dekket med felg til min bil. Lenke til kommentar
Karenmt Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2017 Så jeg har fått et helt dekk, felg og alt med hjem som overhode ikke passer til min bil. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Det første du gjør er å ta kontakt med Dekk1. Gode butikker pleier å være behjelpelige selv om du ikke har bevis utover kvittering og at de kanskje kjenner deg igjen. Hvis du har fått 1 feil dekk så må vel noen andre muligens ha fått 3 feil dekk Lenke til kommentar
Karenmt Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2017 Nei, de har nok bare fått et dekk feil de også. Jeg har pratet med dekk1 men fikk bare beskjed om at de ikke hadde et dekk liggende, og at de skulle prøve å nøste opp i det. Men jeg lurer på om jeg har rett på et nytt dekk eller om det bare er å kjøpe et nytt med engang. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Men jeg lurer på om jeg har rett på et nytt dekk eller om det bare er å kjøpe et nytt med engang. Så lenge butikken har skylden er det de som bør rydde opp i saken, jeg ville ha ventet litt for å se hva de tilbyr. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Det er vel uansett på tide å begynne å skifte om til vinterdekk igjen? 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Her har butikken har gjort ein feil som har påført deg eit tap som du i utgangspunktet kan kreve erstatta. Men det er nok kritikkverdig at du ikkje har oppdaga feilen før no. Hadde du tatt kontakt no i vår, så er det nok også langt større sjangs til at butikken også hadde fått kontakt med den kunden som eig Continental-dekket som du har fått med deg, slik at butikken kunne ordna opp i feilen med bytte tilbake og kanskje tilbudt gratis omlegging som plaster på såret. No midt på sommaren vil ett slikt tilbud ha lite verdi sidan du ikkje nødvendigvis kan kjøyre til dekkforhandlaren på vinterdekk. No når det har gått lenger tid så er sannsynlegheita for å finne igjen dette dekket som du manglar langt lavare. Ved å vente lenger enn det som er påregnelig så har då påført butikken eit erstatningskrav som enkelt kunne vært unngått om feilen blei oppdaga innen rimelig tid. Hadde eg vært deg så hadde eg ringt oppigjen etter nokre timar (forstår at du ikkje nødvendigvis kan la bilen stå på vinterdekk i mange dagar før du må bruke bilen) for å høyre om dei har funnet dekket ditt. Dersom dei ikkje har funnet dekket ditt så ville eg enkelt og greit spurt høflig om kva dei kan gjere for å hjelpe meg, og tatt det vidare derifrå. Ein dekk-forhandler burde ha gode muligheiter for å kunne gi deg på ein fornuftig måte, enten ved å tilby deg gratis brukt erstatningsdekk, eller ved å gi eit svært godt tilbud på nye sommardekk. Eg ville ikkje kjøpt nye dekk før eg hadde snakka med dei ein gong til, dumt å legge inn bestilling på nye dekk dersom ditt dekk plutselig dukker opp likevell. Lenke til kommentar
Karenmt Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2017 Tusen takk for svar! Jeg skal nok vente og forhøre meg før jeg løper å kjøper nytt dekk og felg. Jeg bytter som regel dekk på bilen selv, for liker den jobben, men skulle noen andre ta jobben engang, så skal jeg sjekke med engang før jeg forlater stedet eller gør de går i garasjen. For er nok kjedelig for dem, meg og siste personen som også mangler et dekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå