olavr Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Skal kjøpe bærbar PC. Budsjettet er på ca 10.000 kr. Skal brukes til tekstbehandling, regneark, internett mm. Ikke spill. Håper det er noen som har noen gode tips her. Må inneholde floppy, CD-brenner, USB (er vel standard på alle, også bærbar nå). Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Dell 500m til ca 10.000 på dell.no, er det beste tilbudet i denne prisklassen såfremt du ikke skal spille mye. Ikke kjøp minne hos dell, du får 512mb brikke for godt under 1000kr på nettbutikker. Betal 300kr ekstra for 6-cell batteriet, og du har rundt 3,5t batteritid. Maskina har ikke diskettstasjon. Dette er ikke veldig vanlig lenger, hvertfall ikke på små maskiner. Men du kan få med en mp3 spiller når du kjøper maskina, denne regner jeg med er USB, og da dekker den mange (alle?) av diskettens bruksområder. Personlig hadde jeg valgt ekstra batteri i stedenfor mp3 spilleren. Knut Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Storfornøyd med min Dell 500m. Gå for den om prisen er så lav som nevnt. Selv betalte jeg litt over 12k for min. Lykke til! Lenke til kommentar
olavr Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Har vært og sett på Dell-maskina. For å få den til 10.000 må en velge 256 ram og 20 GB harddisk. Blir litt lite kanskje? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 på http://www.multicom.no har de elitegroup pc'er, en venn av meg har en sån pc til 10 995 kr den er veldig bra til den prisen den skulle vel ha det meste 15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning Intel Pentium-4 2667MHz prosessor, 533MHz FSB 512MB DDR minne 40GB harddisk Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner 64MB DDR ATI Mobility M9 Radeon 9000 skjermkort, 4X AGP 5.1 lydkort og stereo høyttalere Trådløst 11Mbit nettverkskort (802.11b) integrert 10/100Mbit nettverkskort 56k modem integrert 4x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps FireWire IEEE1394 port 1x Type II PCMCIA IrDA 1.3 (4.0Mbps) infrarød port Synaptics touchpad m/scrollknapp Parallell port Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang) Mikrofon inngang Utgang for ekstern skjerm TV-utgang (SVHS) Norsk 220V strømforsyning/lader følger med Norsk tastatur Internt li-ion batteri Driftstid på batteri ca. 2,5 timer Opplading fra tomt batteri ca. 3 timer Leveres uten operativsystem Størrelse: 332 x 281 x 39 mm Vekt kun 3,8kg Lenke til kommentar
olavr Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Dette så interessant ut. Har vel det meste av det jeg trenger. Skal ta den med i vurderinga. Skal ikke handle på en stund enda så jeg har god tid til å tenke. Ser at tilbehør til bærbare er relativt dyrt. Tydeligvis ikke samme konkurransen som på stasjonære. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hvis du ikke planleggerå bruke maskina til spill ville jeg ikke valgt den elitegroup maskina! Den veier 1,5kg mer enn dell maskina. Dell 500m er centrino, denne utvikler mindre varme (=mindre støy) og har mindre strømforbruk. I følge kelkoo.no koster 500m kr 9.777,- men det er muligens et gammelt tilbud.... Ram kjøper du som sagt et annet sted enn på dell. 20 gig disk er litt lite ja, men det er vel ikke mange kronene opp til 30gig. Ellers så velger du 20gig nå og kjøper en rask 60gig disk når du har nå råd. K Lenke til kommentar
It's me Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Nevnte elitegroup maskine gir mye ytelse for pengene, men m500 er ypperlig til ditt forbruk. Du får grei ytelse, liten størrelse og vekt og ganske god batterikapasitet. Og mest viktig, den bråker ikke som f... ved bruk av word, noe førstnevnte gjør. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Er vel alltids noen som vil selge deg en 40GB 2.5" disk.... hint hint hint! Lenke til kommentar
persolo2 Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Er du student kan du jo melde deg inn i Apple Developer Connection for $99. Deretter kan du kjøpe en Apple iBook G4 med 20% rabatt. Beste valg til skriving spør du meg. Se Apple Store Norge for priser inkl. moms. Lenke til kommentar
olavr Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Takk for alle tips! Kanskje kommer det et tilbud i julekalenderen, det hadde passet fint. Lenke til kommentar
vickers Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Et lite tips. Skal du kjøpe Dell, se etter en banner på en eller annen side. F.eks Windows.no eller Kelkoo.no Der har de ofte 5% rabatt ved å trykke på linken. Så en ting til: RING ELLER MAIL Å PRUT!!!! På sidene til Dell kan du konfigurere pc'en slik du vil ha den, deretter lagrer du konfigurasjonene. Så hennviser du til denne når du skal PRUTE. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Et lite tips. Skal du kjøpe Dell, se etter en banner på en eller annen side. F.eks Windows.no eller Kelkoo.no Der har de ofte 5% rabatt ved å trykke på linken. Dersom en skal ha den aller billigste dell (les: uten service, og med et min. av ram, HD osv), så vil det nok ikke lønnne seg å kjøpe via 5% tilbudet! Dette pga at serviceen også får 5% av, noe som fører til at prisen minsker mindre når en tar bort 3 års service! (tror ihvertfall dette er riktig tenkt!) Lenke til kommentar
vickers Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Dersom en skal ha den aller billigste dell (les: uten service, og med et min. av ram, HD osv), så vil det nok ikke lønnne seg å kjøpe via 5% tilbudet! Dette pga at serviceen også får 5% av, noe som fører til at prisen minsker mindre når en tar bort 3 års service! (tror ihvertfall dette er riktig tenkt!) Kanskje, men uansett så blir ikke rabatten 5%. Den blir en del mindre ved tilfellet du skisserer. Derfor kan det være lurt å prøve begge deler. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Dette er ein grei pc til word mpx Eg har den selv.... følger med litt programmvare - lite ram, og hd Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Ser foruten at IBM har et tilbud på en maskin, 2 faktisk. Husker ikke prisen, men det er bare å stikke innom de. (Mulig de der gigashops, liker dem ikke jeg, har et bedre tilbud da de opererer med mye ibm?). Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Jeg hadde aldri gått for en forholdsvis stor maskin med desktopCPU (som HP maskina fra mpx), selv om den har dedikert grafikkkort, sålenge maskinen ikke skal brukes til spilling. Da er det kjekkere å ha en mindre, lettere, centrinobasert maskin, til nesten samme prisen. Og, en ting til, m_m. Hvis du får 5% på maskinas pris, så vil jo dette lønne seg selv om du også får 5% mindre avslag på å fjerne f.eks service. 5% av 10.000kr er 500kr, 5% av ca 3.000kr (for 3års servicen) er 150kr. Altså får du 500-150=350kr i rabatt... Forutsatt at rabatten også går på serviceavtalen... K Endret 10. desember 2003 av enemigo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 ...selv om den har dedikert grafikkkort, sålenge maskinen ikke skal brukes til spilling. Den har ikke dedikert skjermkort. Lenke til kommentar
maggen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Til skriving, surfing og slikt er den beste og billigste maskina på markedet idag helt klart Apple iBook. Den er liten, lett (2,3 kg) og helt utmerket til skriving. Den har en 12" skjerm, som gjør at man drar den med seg overalt, ikke noe klaging over at den blir for stor Prosessoren er ikke verdens kjappeste (800 mHz G4, 256 RAM standard), men den funker greit til alt av skriving, surfing og om du putter i litt mer ram takler den også ting som photoshop. iBook har USB 2.0, Firewire 400, bluetooth, slot in dvd/cdrw og koster ikke mer enn 10490. For tiden er den et MYE bedre kjøp enn powerbook 12", som koster 4500 mer. Eneste den ikke har er diskettstasjon som du etterlyser, men en usb-stick på 64 mb koster ingenting nå, og er MYE bedre enn disketter... -magnus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Prosessoren er ikke verdens kjappeste (800 mHz G4, 256 RAM standard), men den funker greit til alt av skriving, surfing og om du putter i litt mer ram takler den også ting som photoshop. IBook takler så og si alle Adobe programmer med de spesifikasjonene. Har en kamerat som kjører Final Cut på en G4 Powerbook helt smooth. Trenger ikke gjøre noen oppgraderinger på dagens iBook for at den skal kjøre applikasjoner som Photoshop. Den er absolutt et bra valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå