Gå til innhold

Tastartrykk på skjerm.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt dere engasjerer dere klart :w00t:

Det er snakk om en duk mellom tastatur og skjerm med tanke på når jeg folder laptopen sammen for dagen. Fikk anbefalt mikrofiberklut mellom tastatur og skjerm. Når det er snakk om mikrofiber så er den og skal den være tynn.

Tror verken Rimi eller Prix har den mao! :dribble:

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Meny har et godt utvalg i både tynne og tykke kluter. Rema og rimi har sikkert bare en eller to å velge mellom. Meny Collosseum har 11 typer om jeg ikke husker feil ;)

Men sjekk opp det med microfiber og lcd

Hei!

Det kommer an på hvor ofte du vasker skjermen, men hvis det kanskje er en gang annen hver måned, kan du bruke vindusspray uttynnet med vann i forholdet 1:3 (mest vann). Hvis du rengjør skjermen ofte kan du bruke en klut lett fuktet i vann. IKKE bruk microfiberklut da dette kan lage riper!

Lykke til,

Med vennlig hilsen

Kristoffer Amundsen

Teknisk Sjef

Zepto Computers AS

Endret av enden
Lenke til kommentar

Bruk ikke microfiber til dette med mindre du vet at skjermen din er av glass og ikke noen form for plast/kunststoff. Og sjekk med kilden til "tipset" hvor vedkommende har dette fra.

Har selv fått ruinert et sett grisedyre Oakley motocrossbriller med iridium linser, fordi noen skulle være hjelpsomme og pusse de for meg... med en microfiber brilleklut.

Alle microfiberkluter har (mer eller mindre) slipende effekt, det er jo derfor vi kan bruke de til rengjøring uten bruk av kjemikalier. Har vært noe borti industriellt renhold i jobbsamenheng og vil anta at franske Vileda er en av de sterkeste produsentene av microfiberprodukter.

Lenke til kommentar

Nå var spørsmålet mitt med avtrykk på skjerm av tastatur når jeg lukket laptopen, ikke når jeg vasket skjermen.

I konklusjon så får jeg bruke en tynn klut, ikke mikrofiberklut, når jeg skal lukke laptopen.

Med tanke på vask"! Jeg skal definitvt ikke bruke noe slags form for mikrofiber klart... :no:

Lenke til kommentar

Ein vanlig klut, ein tynn duk eller noko slikt skulle vel være bra nok. Den skal jo berre være som eit lag mellom skjerm og tastatur, skal ikkje være rensende eller noko.

Ein mjuk og tynn duk\klut som ikkje har spesielle renseeffekter som ein mikrofiber har skulle vel være bra. Spør i ein butikk kva dei har av slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...