Gå til innhold

Sverige må ha musikkfestival uten menn.

Anbefalte innlegg

Etter at flere kvinner er blitt seksuelt trakassert og voldtatt under diverse festivaler i Sverige ser det nå ut som at de må holde menn utenfor da det ikke lenger er trygt for kvinner å delta på disse begivenhetene.

Link

Så i et moderne flerkulturelt samfunn som Sverige må man altså segregere kjønn, hvem kunne sett for seg en slik utvikling ?

Og dette skal vistnok være en "lekse" for "alle" menn helt til de har lært seg å oppføre seg.

Endret av geita_
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bare ventet på at "kast ut alle muslimer-folka" skulle se dette og klage, for så å spørre hvordan det føles å som gruppe få skylda for hva noen få enkeltindivider gjør. Men jaggu så har de ikke klart å gjøre koblingen selv, men tydeligvis uten å plukke opp den massive dobbeltmoralen.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bare ventet på at "kast ut alle muslimer-folka" skulle se dette og klage

Jeg synes det er høyst forståelig at de klager.  At samfunnet skulle bli så ødelagt at slike tiltak er nødvendige, var det en del som tidlig så, men langtfra mange nok. Nå er det trolig for seint – Sverige går åt skogen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg synes det er høyst forståelig at de klager.  At samfunnet skulle bli så ødelagt at slike tiltak er nødvendige, var det en del som tidlig så, men langtfra mange nok. Nå er det trolig for seint – Sverige går åt skogen.

Tror du ikke det kan være andre grunner til at tilstandene har blitt som de er blitt i en del områder i Sverige enn "alle muslimer-folka"?

Lenke til kommentar

Det er forståelig at de klager i betydningen "det er dustete", det som derimot er mindre forståelig, er å klage, og i samme åndedrag forfekte at man skal gjøre akkurat det samme med en annen gruppe som de tilfeldigvis ikke er medlemmer av.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, behovet er jo ekstremt når bare 99+% av de kvinnelige deltagerne ikke opplever å bli voldtatt på festival.

Det er vel det samme tankegodset som ligger bak dette med at kvinner skal gå trygt hjem i helgene, når det senere viser seg at det er menn som i størst grad er ofre for vold på byen og trenger beskyttelsen.

Lenke til kommentar

Ja, behovet er jo ekstremt når bare 99+% av de kvinnelige deltagerne ikke opplever å bli voldtatt på festival.

Hva har det med saken å gjøre?

Poster du i feil tråd? Trådens tittel: "Sverige må ha musikkfestival uten menn.". Første setning i første post: "Etter at flere kvinner er blitt seksuelt trakassert og voldtatt under diverse festivaler i Sverige ser det nå ut som at de må holde menn utenfor da det ikke lenger er trygt for kvinner å delta på disse begivenhetene.".

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre?

Kanskje det er en grense på 5% av en populasjon voldtatt før det blir et problem. Om vi tar sverige under ett, ca 250 000 ?.

Men det er et uløselig problem. Alle vet at dette er ikke svensker eller kinesere. Det er grupper med mena-ungdom. Alternativet til å stenge ute alle menn, er å rasesegregere. Dvs du stenger for, eller burer inn afrikanere og arabisk/persisk-utseende menn. Det er rett og slett ikke gjennomførbart.

Lenke til kommentar

Jeg bare ventet på at "kast ut alle muslimer-folka" skulle se dette og klage, for så å spørre hvordan det føles å som gruppe få skylda for hva noen få enkeltindivider gjør. Men jaggu så har de ikke klart å gjøre koblingen selv, men tydeligvis uten å plukke opp den massive dobbeltmoralen.

AtW

Noe som forundrer meg stadig, er at den gruppen som hele tiden protester mot å dra alle muslimer/innvandrere over en kam - uten noe problem drar alle menn over en kam.

Det er ikke enkelt dette :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Da har vi løst problemet med voldtekter. Hva gjør vi med ting som spytting, lugging, sparking, biting og kloring, for ikke å snakke om brukte bind og tamponger som hives rundt? Og hvis noen lurer på det: ja, jeg kjenner ei som har vært fangevokter i et kvinnefengsel.

Lenke til kommentar

AtW

Noe som forundrer meg stadig, er at den gruppen som hele tiden protester mot å dra alle muslimer/innvandrere over en kam - uten noe problem drar alle menn over en kam.

Det er ikke enkelt dette :)

Gjør de? Eksempler fra her på forumet?

AtW

Lenke til kommentar

Så #tafsainte-armbåndene funket ikke? 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23082340.ab

Ellers ironisk at det som må kunne sies å være verdens mest feministiske land virker å bevege seg mot økt segregering, også mellom kjønnene. 

Utrolig at det ikke virket, jeg trodde slikt hadde magisk makt?!

Det er viktig å late som om man prøver å løse problemet, selv om man er for feig til å gjøre det man vet faktisk vil fungere.

Lenke til kommentar

Så #tafsainte-armbåndene funket ikke?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23082340.ab

Ellers ironisk at det som må kunne sies å være verdens mest feministiske land virker å bevege seg mot økt segregering, også mellom kjønnene.

Utrolig at det ikke virket, jeg trodde slikt hadde magisk makt?!

Det er viktig å late som om man prøver å løse problemet, selv om man er for feig til å gjøre det man vet faktisk vil fungere.

Men hva er det som fungerer? Greit nok at stans i innvandringen vil kunne bremse eller stanse utviklingen, men svenskene virker å ha skapt seg et problem de egentlig ikke har noen løsning på. Man har tross alt sagt integrering, arbeid og utdannelse lenge uten at det har løst problemet.

Lenke til kommentar

Men hva er det som fungerer? Greit nok at stans i innvandringen vil kunne bremse eller stanse utviklingen, men svenskene virker å ha skapt seg et problem de egentlig ikke har noen løsning på. Man har tross alt sagt integrering, arbeid og utdannelse lenge uten at det har løst problemet.

Å anerkjenne at problemet hovedsakelig er lokalisert i det muslimske miljøet vil være en begynnelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...