Gå til innhold

Win2k installprog finner ikke S-ATA disk

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å legge inn windows 2000 på min nye Seagate S-ATA harddisk, får jeg feilmeldingen. Installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen. Kontroller at harddiskene er slått på og koblet til datamaskinen, og at maskinvarekonfigurasjonen er riktig.

Denne feilmeldingen dukker opp rett etter at jeg har brukt de fire diskettene, og trykker enter for "å begynne installasjonen av windows 2000".

Harddisken er partisjonert i fdisk, og formatert i dos, men den blir altså likevel ikke detectet av installasjonsprogrammet for windows 2000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg aldri installert eller brukt s-ata harddisk, og ikke installert på en slik disk heller, men det finnes antakelig en driverdiskett for kontrolleren til s-ata. Følger enten med harddiskontrolleren eller hovedkortet vil jeg tippe. Når du booter med innstallasjons-CD'en eller diskettene, skal du få beskjed om å trykke F6(usikker) hvis du har behov for å installere SCSI eller andre drivere. Har du prøvd det?

Men da må du ha fått med en diskett eller en CD med drivere for dette formålet. Vet ikke om det var til noen hjelp, men...

bertie

Lenke til kommentar

sjekk en lignende tråd som omfatter p-ata til s-ata som også pågår nå nettopp, for den kan nok hjelpe, men uansett. Man skal boote fra de vanlige 2000 bootdiskettene, men når du har bootet, får du beskjed om å trykke F6 for å installere drivere i tillegg, eller additional drivers som det heter på den engelske utgaven. Trykk da på F6, og da skal du få beskjed om å sette inn en diskett med drivere for s-ata, eller scsi eller hva det måtte være.

sjekk denne siden for tips selv om det ikke er riktig hardware, så gjør den samme nytta.

eller du kan prøve et søk på google: "i can't install 2000 on serial ata"

lykke til

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...