zykotixx Skrevet 5. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2017 Hvilken hodetelefonforsterker anbefaler dere til rundt 3000 kr? Tenker da selvfølgelig på noe som gir reinest mulig lyd da jeg skal bruke de på studiohodetelefoner for mixing om dette skal ha noe å si Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 Shiit Magni 2 er et godt kjøp. Trenger du litt ekstra omph p.g.a borderline tungdrevne hodetelefoner kan Uber-utgaven kanskje være nok, men disse sparker bra fra seg til det meste i standardutgave også.Trenger du en god DAC i tillegg matcher Modi 2 bra. Lenke til kommentar
zykotixx Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 Jeg kan dessverre ingenting om hodetelefoner osv, men funker denne like likt på alle type headsett/hodetelefoner? Har det noe å si om de er til studio hodetelefoner eller beats by dr. dre? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 6. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 http://www.hifisentralen.no/forumet/hodetelefoner/ Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 (endret) Den spiller langt over det meste av integrerte forsterkere og er grei til f.eks HD650 som normalt er ganske halvseige å drive. AKG K240 600 Ohm med ca 88 dB sensitivitet må du ganske høyt opp på volumet med. Disse trenger mye forsterker. Beats kan du drive med hva som helst, egentlig. De krever under 1/3 regnet i dB av det AKG'en trenger. Den vil fungere med omentrent hva som helst du ønsker å bruke, og den har veldig gode spesifikasjoner til en fornuftig pris. I tillegg en den tilnærmet linjalrett på frekvensrespons, noe som lar deg høre hodetelefonen uten at forsterker farger lyden. Endret 13. september 2017 av vidor Lenke til kommentar
zykotixx Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 Hva er en dac og hva brukes den til? Er dette noe man trenger til en hodetelefonforsterker? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 Det meste av digitalt utstyr inneholder allerede i dag en DAC og forsterker så lenge noe har en hodetelefonutgang. Har du en DAC fra før av i utstyret ditt som du er fornøyd med trenger du ikke en DAC så lenge du er happy med kvaliteten på lyden. Lenke til kommentar
zykotixx Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 Men hvis jeg har en standar dac i en pc som er kjøpt for 5 år siden. Vil jeg da merke noen forskjell på om jeg hadde lagt noen kroner i en ny dac? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 Kanskje. Det kommer an på. Hva modell PC'en eller hvilket lydkort bruker den eller hovedkort om lyden er på det ? Lenke til kommentar
zykotixx Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 Ganske sikker på at lyden kommer fra hovedkortet. Lenke til kommentar
zykotixx Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 Hvis du du kunne valgt mellom disse to, er noen av de bra og farger disse lyden noe særlig? Tror du en av de er gode for mixing? https://idmusikk.no/lydutstyr/studioutstyr/hodetelefonforsterker/fostex-hp-a4bl-high-quality-headphone-amp-dac-balansert.html https://idmusikk.no/lydutstyr/studioutstyr/hodetelefonforsterker/fostex-hp-a4-high-quality-headphone-amp-dac.html Lenke til kommentar
zykotixx Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 Ser ikke noen vanlig jack input på de da Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 (endret) Forskjellen er vel bare balansert vs ubalansert. Dette har ca null betydning i praksis med mindre du har elektromagnestiske støykilder som er av betydning. Grunnen til at du ikke ser input er at de ikke vises på bildet. Den tar inn digital-lyd fra PC'en via USB-kabel, konverterer den til analog, forsterker den opp og leverer til hodetelefon. Det er hele lyddelen som vanligvis er på hovedkortet på utsiden av maskinen og det gir igjen lyden bedre kvalitet enn det du får fra innsiden av maskinen analogt. Endret 17. juli 2017 av vidor Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2017 Med balansert må man ha alt fullbalansert. At man ikke hører forskjell og det kun er knyttet til å kanselere støy stemmer ikke. Selv Schiit Yggdrasil designer innrømmer at den er best på balansert utgang (ikke pga økt signalstyrke alene, men det er bedre dynamikk). Kort oppsummert, det er relativt stor forskjell mellom balansert og ubalansert, om alt i kjeden er fullbalansert - prøv selv Lenke til kommentar
zykotixx Skrevet 7. juli 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2017 Jeg kan dessverre ikke så mye om dette. Alt jeg ønsker er at dere forteller meg hva som er best til mixing. Detjaler angående dette forstår jeg dessverre ikke... Takker for alle deljaer da alt jeg vet er at jeg vil ha de beste til mixing! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå