Gå til innhold

Trøbbel med pc-pakke fra Komplett


Anbefalte innlegg

Lillesøstra mi har akkurat kjøpt seg denne pcen fra komplett:

http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...9&GrpID=99&s=pl

Problemet er at både påknapp og restartknapp er "trykket" inn i kabinettet, og virker ikke. Har ringt Effekt, og de mente hun burde greie å fikse det selv.

Hu har også oppdaga en bulk i kabinettet...

 

Hardhendt behandling på posten?

 

Hva bør hun gjøre, kreve at Effekt kommer og fikser maskina for henne, eller finnes det en lett og enkel måte å fikse det selv? Hun greier ikke å få av fronten på kabinettet.

Endret av Bergtora
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send inn hele greia..............da ser de selv hva som er problemet. Det er litt kjipt hvis man skulle være uheldig å ødelegge noe mer bare fordi man bryter/anstrenger seg for f.eks. å få av fronten...........

 

 

...og ja, det kan selvfølgelig være at posten har "endevendt" pakka underveis........

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Er det noe galt, selv om det bare er en filleting -bulk, flekk whatever, så er det bare å kreve å få det sendt tilbake. De kan ikke forlange at kunden "bør kunne" noe som helst.

 

På en annen side...kjipt å være uten maskin en liten evighet pga. en liten filleting. Kanskje du kan be de forklare steg for steg i telefonen hva som må gjøres for å fikse det?

 

BTW: Det minner meg om noe. Jeg ringte komplett for å spørre om de kunne skaffe et arabisk tastatur. Det kunne de ikke ( :thumbdown: ), men til min store forferdelse rådet han meg til å prøve MPX eller PSData :dontgetit::thumbup: !!

Lenke til kommentar

Men, er det Effekt eller komplett hun skal ringe da? Etter det jeg har skjønt er det i utgangspunktet Effekt hun skal forholde seg til... Og hvis feilen skyldes mishandling i posten, hvordan beviser man det?

Endret av Bergtora
Lenke til kommentar

Ta det med komplett. Skipp mellomleddet. Her er det ikke snakk om support, men krav om retting av mangel. Der er det komplett som må kontaktes. Å gjøre dette gjennom effekt gjør bare at saken tar mye lenger tid + at jeg tipper det er mye vanskeligere å få gjennom klager der uten masse fram og tilbake.

Bare søk retur (ikke angrefrist) gjennom websiden og forklar problemet så skal du se det ordner seg på en uke eller litt mer. PS, du må betale frakten til komplett, men hvis du legger ved et brev hvor du krever fraktutgiftene refundert og oppgir kontonr, samt limer på kvittering fra posten så får du pengene refundert ;)

 

Litt ot, men kan ikke noen som er flinke til å formulere seg lage en liten mal til et sånt brev, så kan det stå som sticky her sammen med en forklaring av fremgangsmåten?

Endret av enden
Lenke til kommentar
posten har en tendens til å herpe pcer.

 

Bestillte bulk versjon av et kabinett en gang, noe som viste seg å stemme veldig godt i praksis, etter håndteringa av posten. stor bulk i siden og hull i eska.

 

slappt

Man får hva man kjøper.

 

 

 

Men du med knappene burde ringe til komplett og høre med dem først.

Da får du forhåpentligvis noen gode svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...