Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva gjør man om man er ensom men likevel søppelmenneske?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Become a better person. 

Hvordan gjør man det? Mange som sliter med ulike "svakheter" som ikke klarer å forandre seg.

Anonymous poster hash: 54e5a...13c

Første steg er å bestemme seg for å bli det. 

Lenke til kommentar

Become a better person.

Hvordan gjør man det? Mange som sliter med ulike "svakheter" som ikke klarer å forandre seg.

Første steg er å droppe innstillingen om at man ikke klarer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til det?

Mye negative følelser oss mennesker imellom. De hyggelige er vel de som er naive og ikke forstår det, eller de som ikke lar det gå inn på seg.

Det er alltid en grunn til alt. Det første du må gjøre, er å slutte å dømme deg selv for å ha disse følelsene, og deretter begynne å sette av litt energi til å starte prosessen med å redde deg selv. Ergo, skrive ned på notisblokk eller i en bok hva det er som plager deg. Begynne prosessen med selvledelse. Du kan bruke det som skaper dritt hos deg til å gjøre veldig bra ting for andre. Det er mange der ute som venter på din visdom. Du må bare forstå alt først, se livet ditt i perspektiv, og få et "grep" på deg selv. Det er helt normalt å føle at man har gitt opp, når man har møtt veggen mange nok ganger i livet, eller har begynt livet ute på åpent hav uten noen trygg havn å roe ned i, både fysisk og psykisk.

Du skriver "De hyggelige er vel de som er naive og ikke forstår det, eller de som ikke lar det gå inn på seg." På noen måter er det sant, men på andre måter så kan du jo si at de ikke har noen forutsetning for å forstå hvordan det er å ha det vanskelig i livet. Sannheten er jo at noen faktisk -har- det svært lett. De seiler på en sky gjennom livet. Penger er aldri et problem, de får sosial, emosjonell og psykologisk støtte fra dag 1. Da er det ikke rart det går bra.

Det er derfor jeg oppfordrer folk som sliter til å ikke være redd for å ta imot hjelp, sånn som sosialstønad, sykemeldinger og andre trygdeordninger. Det er derfor de er der, fordi de som har mest ressurser skal hjelpe de med minst ressurser. Å få noen som lever i en tilsynelatende desperat situasjon til å forstå dette konseptet, er fundamentált for å hjelpe de til å redde seg selv.

Belønningen er å føle seg fri i hodet, føle at man får overskudd hver dag, at tankene jobber -for- en, og ikke mot en. Bryte fri fra andres manipulasjon. Dét er verdt mer enn noen pengesum. Det er ting man kan lære videre til barna sine.

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle har en funksjon, selv om noen har den eneste funksjonen å være et; godt eksempel

Det er bra at du reflekterer over din situasjon. Hvis du har hatt en velfortjent tenkepause og kommet frem til at du ikke blir bedre uansett, synes jeg du kan ta ditt ansvar å ikke oppsøke situasjoner der du kan være til skade for andre mennesker og dyr. Ensomheten er dessverre et uheldig biprodukt, men en nødvendig konsekvens.

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje ikke søppel, er kanskje mer at jeg har problemer med å kommunisere. Syns det er vanskelig å snakke med andre. Vanskelig å være rundt andre.

Du kan skaffe deg daarlige venner. Folk som har det mer kjipt enn deg. Folk du kan se ned paa, foele deg overlegen ovenfor, og le av bak ryggen deres.

Beklageligvis kan det ikke bli meg, for jeg tror deg naar du sier du opplever deg som en skroting og liksom maa poste om det paa et forum. Og jeg vurderer midlertidig kjemisk kastrering for tiden, og snakker med transer om hvilke fysiske / psykiske effekter det faar.

Lenke til kommentar

Du kan skaffe deg daarlige venner. Folk som har det mer kjipt enn deg. Folk du kan se ned paa, foele deg overlegen ovenfor, og le av bak ryggen deres.

Beklageligvis kan det ikke bli meg, for jeg tror deg naar du sier du opplever deg som en skroting og liksom maa poste om det paa et forum. Og jeg vurderer midlertidig kjemisk kastrering for tiden, og snakker med transer om hvilke fysiske / psykiske effekter det faar.

Beklager, henger ikke helt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...