Gå til innhold

CNN truer med å doxe meme creator

35 stemmer

1. 1. Går CNN for langt her?

• Ja
      25
    • Nei
      10
  2. 2. Er mainstream media i ferd med å dø?

• Ja
      16
    • Nei
      16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La oss si du som annonym tegner en kontroversiell tegneserie om muhammed. La oss så si at det er protester mot dine tegninger i en rekke muslimske land. La oss til slutt si at jeg vil offentliggjøre din identitet og personlige informasjon til noen ledere i Al-Qaida.

Har jeg da truet eller skremt deg?

Nei, fordi man er utenfor "direkte trussel"-unntaket fra First Amendment. Vis gjerne til amerikansk rettspraksis hvor noen er dømt for dette.

Poenget jeg prøver å få inn med stadig mindre teskje er at ords betydning begrenses av prinsipper av høyere rang. Når man belegger en ytring (her: en trussel) med straff viker straffetrusselen for First Amendment som er av høyere rang. Den reelle effekten av straffebestemmelsen er da lik straffebestemmelsens ordlyd fratrukket det First Amendment forbyr staten å belegge med straff. Straffebelegger du 1-10, og First Amendment-effekten verner 4-10, er reell effekt av straffebelegget 1-3. Doxxing er i dette eksempelet 5. Det er innenfor det teoretiske straffebelegget, men ikke innenfor det man faktisk kan domfelles for.

Lenke til kommentar

Oj, oj, oj gavekort. Så var vi tilbake på innlegg #60 igjen... Skal vi ta den samme regla på nytt?

Enig i at det går litt i sirkler her, men det er fordi du gjentar påstander som allerede er erklært som feilaktige og nekter å adressere mine argumenter.

Jeg er rimelig sikker på at lover ikke er definert etter hva andre sine handlinger i uforsett konsekvens av hva din handling er. 

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

La oss si du som annonym tegner en kontroversiell tegneserie om muhammed. La oss så si at det er protester mot dine tegninger i en rekke muslimske land. La oss til slutt si at jeg vil offentliggjøre din identitet og personlige informasjon til noen ledere i Al-Qaida.

Har jeg da truet eller skremt deg?

Nei, fordi man er utenfor "direkte trussel"-unntaket fra First Amendment. Vis gjerne til amerikansk rettspraksis hvor noen er dømt for dette.

Poenget jeg prøver å få inn med stadig mindre teskje er at ords betydning begrenses av prinsipper av høyere rang. Når man belegger en ytring (her: en trussel) med straff viker straffetrusselen for First Amendment som er av høyere rang. Den reelle effekten av straffebestemmelsen er da lik straffebestemmelsens ordlyd fratrukket det First Amendment forbyr staten å belegge med straff. Straffebelegger du 1-10, og First Amendment-effekten verner 4-10, er reell effekt av straffebelegget 1-3. Doxxing er i dette eksempelet 5. Det er innenfor det teoretiske straffebelegget, men ikke innenfor det man faktisk kan domfelles for.

Vel det er enkelt og greit bullshit. Grunnloven blir brutt hver eneste dag i USA i rettsvesenet, og rangen av rettsprinsipper har like lite praktisk betydning i USA som kongens juridiske makt har i Norge...

Lenke til kommentar

Oj, oj, oj gavekort. Så var vi tilbake på innlegg #60 igjen... Skal vi ta den samme regla på nytt?

Enig i at det går litt i sirkler her, men det er fordi du gjentar påstander som allerede er erklært som feilaktige og nekter å adressere mine argumenter.

Jeg er rimelig sikker på at lover ikke er definert etter hva andre sine handlinger i uforsett konsekvens av hva din handling er. 

Definer blotting gavekort?

Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

La meg forenkle dette litt for deg, uansett hvor banalt det blir: StormEagle setter ut en blomsterpotte. Gavekort tar blomsterpotten og slår i hodet til Paul-Ronny. StormEagle blir i følge StormEagle skyldig i Gavekort sin kriminelle handling fordi han uaktsom la opp til denne kriminelle handlingen.

Eller bytt ut blomsterpotte/slår, med kniv/stikker om du så vil.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

La meg forenkle dette litt for deg, uansett hvor banalt det blir: StormEagle setter ut en blomsterpotte. Gavekort tar blomsterpotten og slår i hodet til Paul-Ronny. StormEagle blir i følge StormEagle skyldig i Gavekort sin kriminelle handling fordi han uaktsom la opp til denne kriminelle handlingen.

Eller bytt ut blomsterpotte/slår, med kniv/stikker om du så vil.

Bytt ut gavekort med barn (eller kanskje det er unødvendig), og blomsterpotte med ladd pistol, og slår med skyter og se hva du kommer frem til.

1x-1.jpg

Lenke til kommentar

Stikkordene er uaktsomhet og kriminalitet, og et barn i konsekvens av din uaktsomhet begår ikke kriminelle handlinger hvis han skyter en pistol med et uhell.

Bytt pistol tilbake til kniv så ser du kanskje det poenget også.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

og et barn i konsekvens av din uaktsomhet begår ikke kriminelle handlinger hvis han skyter en pistol med et uhell.

Nei, men begår JEG en kriminell handling som konsekvens av at barnet brukte pistolen jeg la ut?

Du har veldig vanskelig for å forstå dette gavekort, og går i sirkler på nytt og på nytt. Det er en hel haug av ting som er ulovlige eller lovlige avhengig av konsekvensen av handlingen, eller reaksjonen til en annen eller tredjepart som altså er utenfor din kontroll.

Og det er jo også rimelig latterlig at to moderatorer bidrar i en slik grad til å avspore en tråd... Just saying.

Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

Nei, men begår JEG en kriminell handling som konsekvens av at barnet brukte pistolen jeg la ut?

Du har veldig vanskelig for å forstå dette gavekort, og går i sirkler på nytt og på nytt. Det er en hel haug av ting som er ulovlige eller lovlige avhengig av konsekvensen av handlingen, eller reaksjonen til en annen eller tredjepart som altså er utenfor din kontroll.

Ja. Du gjorde et brudd på våpenloven, uavhengig av om barnet brukte pistolen eller ei. At barnet brukte pistolen gjør bare din uaktsomhet mer betydelig. I USA så blir foreldrene til (eller våpeneierne rettere sagt) barn som dreper med en usikret pistol nesten bare dømt for uaktsomhet ved oppbevaring av våpen, og ikke hendelsen i seg selv.

https://www.usatoday.com/story/news/2017/05/24/justice-haphazard-when-kids-die-in-gun-accidents/101568654/

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Litt bakvendt land i denne tråden altså. Er det reddit brukere som er de egentlige "butthurte" mon tro?  :hmm:

HanAssholeSolo: "I don't understand why Islamic pieces of shit like you are allowed to exist."

HanAssholeSolo: "Fuck off nigger."

HanAssholeSolo: "Fucking dumb Chinks"

CNN Kfile on monday: Hi, is this "HanAssholeSolo?"
HanAssholeSolo: "Oh shit!.... Nooboody liivees here..."

HanAssholeSolo on tuesday: Sletter alle stygge kommentarer og poster en unnskyldning.

Deretter ringer han til CNN: "Hi, CNN Kfile? Yeah, I'm "HanAssholeSolo". I'm so sorry. Please don't dox me!!

CNN Kfile: OK, but if you do it again!

Redit brukere: CNN bryter reddits regler!!! De er bare butthurt på grunn av en Gif!!  :wallbash:
Lenke til kommentar

Ja. Du gjorde et brudd på våpenloven, uavhengig av om barnet brukte pistolen eller ei.

Gjorde jeg? Jeg har ikke hørt om noen som har blitt straffet for å legge våpenet på stuebordet etter man har pusset det mens man tar seg en tur på dass jeg. Ikke med mindre NOEN ANDRE har tatt det våpenet mens man var på dass.

Lenke til kommentar

Ja. Du gjorde et brudd på våpenloven, uavhengig av om barnet brukte pistolen eller ei.

Gjorde jeg? Jeg har ikke hørt om noen som har blitt straffet for å legge våpenet på stuebordet etter man har pusset det mens man tar seg en tur på dass jeg. Ikke med mindre NOEN ANDRE har tatt det våpenet mens man var på dass.

Jeg tror du gikk glipp av den delen av innlegget mitt som sa: Du har feil, loven i USA fungerer ikke slik. Tilfeldigvis den delen du unnlater fra sitatet ditt.

Lenke til kommentar

Litt bakvendt land i denne tråden altså. Er det reddit brukere som er de egentlige "butthurte" mon tro?  :hmm:

Nope. Fremdeles CNN som var butthurt over memet:

Det eneste du viser her er at du ikke evner å skille snørr fra bart.

Og ikke en eneste kommentar om postene til HAS? Hva kan det komme av mon tro?  :hmm:

Lenke til kommentar

Nope. Fremdeles CNN som var butthurt over memet:

Det eneste du viser her er at du ikke evner å skille snørr fra bart.

Og ikke en eneste kommentar om postene til HAS? Hva kan det komme av mon tro?  :hmm:

Skille CNN fra 5 åringer i raserianfall mener du? Ja det er helt rett, jeg har litt vansker med å skille de to...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...