fleur Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Må velge mellom to jobber. Jobb 1 er i offentlig sektor som systemeier, i skjæringspunktet mellom teknisk og administrativt, mer en koordinatorstilling med mange prosjekter involvert. Virker veldig spennende og passer bra at den ikke er altfor teknisk. Alt er nytt for meg. Jobb 2 er veldig teknisk hvor jeg får dypdykke ned i et område og lære meg noe nytt. Jeg får bredere kompetanse på Microsoft produkter. Har en veldig teknisk jobb idag, men syns det til tider blir litt for teknisk. Men er redd for at hvis jeg velger jobb 1 så mister jeg all den tekniske kompetansen. Jobb 1 har kanskje mere muligheter for prosjektarbeid på sikt i større prosjekter. Lønnsmessig er de omtrent likt, jeg får litt mer i jobb 1, og i tillegg 7,5 times dager med betalt lunsj. Siden den er offentlig får jeg veldig bra pensjon. Jobb 2 har kanskje noe mere forsikringer. Ellers er godene forholdsvis like,begge er like fleksible. Hva ville dere valgt? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Kommer vel bare an på dine egne ambisjoner. Personlig ville jeg tatt systemeier jobben, men det er fordi jeg på lang sikt ønsker å gjøre så lite teknisk som mulig. Det vil kanskje også gi deg muligheter til å drive som teamleder/prosjektleder etter hvert. Vil anta at på sikt har du også bedre lønnsutsikter på den siden enn som tekniker/utvikler med mindre det er en konsulentstilling. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 5. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2017 Kommer vel bare an på dine egne ambisjoner. Personlig ville jeg tatt systemeier jobben, men det er fordi jeg på lang sikt ønsker å gjøre så lite teknisk som mulig. Det vil kanskje også gi deg muligheter til å drive som teamleder/prosjektleder etter hvert. Vil anta at på sikt har du også bedre lønnsutsikter på den siden enn som tekniker/utvikler med mindre det er en konsulentstilling. Jo, det er en konsulentstilling Jobber du teknisk idag da? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Jeg har jobbet fire år som utvikler og to år som teknisk konsulent (for det meste utvikling), men er i tenkeboksen nå for om jeg skal gå videre mot systemarkitektur eller management. Som konsulent får du hvertfall litt fler muligheter enn om du er in-house, dog jeg opplever de MS konsulentene jeg har vært borti de siste åra som noe... mindre moteverte i jobben sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå