AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Ja, merka det istad på DNB. Mista kortet for 4 dager siden, og glemte selvsagt å sperre det da jeg trodde det var hjemme. Nå har han idiotioen, som jeg gjerne vil vite navnet på, brukt penga Kan man finne ut hans navn? Står bare VISA Varekjøp utland TSI Reservert transaksjon. Ikke bokført ennå, før imorra Anonymous poster hash: bc5e7...b34 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) Ring banken og anmeld forholdet til politiet selv om det vil bli henlagt da banken krever det. Hvis beløpet ikke er trukket enda så kan det godt hende banken kan stoppe transaksjonen. Endret 5. juli 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2017 Ring banken og anmeld forholdet til politiet selv om det vil bli henlagt da banken krever det. Hvis beløpet ikke er trukket enda så kan det godt hende banken kan stoppe transaksjonen. Selvfølgelig er det trukket. Står jo bare 50kr på konto Ser heller ikke behovet med å anmelde til politiet. Hva skal de gjøre lissom. Anonymous poster hash: bc5e7...b34 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Hvis banken eventuellt skal kunne gi deg penger tilbake så må du anmelde selv om politiet ikke kan gjøre noe. Hvis det ikke har vært noen form for kode brukt så antar jeg at banken kan være litt mer behjelpelige enn hvis du skrev koden din på kortet. Når beløpet er reservert så er det ikke overført enda og banken har da mulighet til å stoppe transaksjonen før den er gjennomført, eventuellt fryse den til ting blir avgjort/oppklart. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2017 Hvis banken eventuellt skal kunne gi deg penger tilbake så må du anmelde selv om politiet ikke kan gjøre noe. Hvis det ikke har vært noen form for kode brukt så antar jeg at banken kan være litt mer behjelpelige enn hvis du skrev koden din på kortet. Når beløpet er reservert så er det ikke overført enda og banken har da mulighet til å stoppe transaksjonen før den er gjennomført, eventuellt fryse den til ting blir avgjort/oppklart. Så hvorfor er det trukket av 1500kr fra konto da? Anonymous poster hash: bc5e7...b34 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Det er "fjernet" fra konto fordi det skal betales. Reservert betyr at pengene fortsatt står på kontoen din men er "usynlige". Dårlig forklart, men poenget er at de er der frem til transaksjonen er gjennomført noe banken har mulighet til å gjøre noe med. Når det er overført så kan de ikke gjøre noenting. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2017 Det er "fjernet" fra konto fordi det skal betales. Reservert betyr at pengene fortsatt står på kontoen din men er "usynlige". Dårlig forklart, men poenget er at de er der frem til transaksjonen er gjennomført noe banken har mulighet til å gjøre noe med. Når det er overført så kan de ikke gjøre noenting. Kontakta DNB. De sa at de ikke kan gjøre noenting. Er ikke det rart å si? Må vel kunne gå ann? Anonymous poster hash: bc5e7...b34 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Nja, njo. Vanskelig å si, men banken tenker sikkert at det er din feil siden du ikke sperra kortet. Det er merkelig at de ikke kan fryse reservasjonen da det ikke er alltid man har mulighet til å oppdage at kortet er vekk, men dette er jo ikke et tyveri.... Ikke vet jeg, men etter hva du skriver så virker det som at du må godta at pengene er tapt Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Vel, du har jo vært litt treig med å reagere her - er vel derfor de ikke kan gjøre noe. Men de bør uansett sperre kortet. Så får du anmelde saken til politiet og så se om DNB vil gjøre noe da. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2017 Nja, njo. Vanskelig å si, men banken tenker sikkert at det er din feil siden du ikke sperra kortet. Det er merkelig at de ikke kan fryse reservasjonen da det ikke er alltid man har mulighet til å oppdage at kortet er vekk, men dette er jo ikke et tyveri.... Ikke vet jeg, men etter hva du skriver så virker det som at du må godta at pengene er tapt Men hva vil det si at beløpet blir bokført? Anonymous poster hash: bc5e7...b34 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2017 Vel, du har jo vært litt treig med å reagere her - er vel derfor de ikke kan gjøre noe. Men de bør uansett sperre kortet. Så får du anmelde saken til politiet og så se om DNB vil gjøre noe da. Hun dama sa jeg måtte sende inn refusjonsklage. Så jeg vet ikke hvorfor du er så sikker på at jeg ikke får pengene Anonymous poster hash: bc5e7...b34 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Eg skrev ikke at eg var sikker på at du ikke får pengene - det var det du som sa at DNB sa til deg 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2017 Eg skrev ikke at eg var sikker på at du ikke får pengene - det var det du som sa at DNB sa til deg Men jeg skjønner ikke at de ikke kan avbryte et reservert beløp. Står TSI utland Anonymous poster hash: bc5e7...b34 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Ikke eg heller, men så god kjennskap til bankens systemer har eg ikke. Men gjør følgende: - sperr kortet - anmeld misbruket - gjør som de sa på kundeservice(klag på trekket) 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Nja, njo. Vanskelig å si, men banken tenker sikkert at det er din feil siden du ikke sperra kortet. Det er merkelig at de ikke kan fryse reservasjonen da det ikke er alltid man har mulighet til å oppdage at kortet er vekk, men dette er jo ikke et tyveri.... Ikke vet jeg, men etter hva du skriver så virker det som at du må godta at pengene er tapt Men hva vil det si at beløpet blir bokført? Anonymous poster hash: bc5e7...b34 Det betyr at betalingen blir gjennomført. Når det er reservert så er bare "halve" jobben gjort. De kan fryse transaksjonen, men pga. diverse regler så antar jeg at de ikke har lov til det i dette tilfellet. For at en refusjon skal bli godkjent så må du anmelde selv om det i praksis er meningsløst. Når jeg mista kortet for et par fem år tilbake så sperret jeg det, men det ble alikevel brukt. Ringte banken og de hadde ikke "sperret det helt", hva nå enn det betyr Måtte anmelde og levere kopi av anmeldelsen til dem, refusjonen ble godkjent i løpet av 2 dager. Forskjellen er jo at jeg ringte og sperret kortet før det ble brukt. De fleste av dagens systemer har "tofaktor", man må ha kortet + en eller annen form for godkjenning til, men det har kanskje ikke noe å si for saken din. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 HVIS DU IKKE HAR SPERRET KORTET SÅ GJØR DET FOR FAEN Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 De fleste av dagens systemer har "tofaktor", man må ha kortet + en eller annen form for godkjenning til, men det har kanskje ikke noe å si for saken din. Det er opp til butikkene, stedene å ta i bruk MasterCard SecureCode og Verified by VISA Man kan tappe kredittkortet hvis man har kortnummer + utløpsdato og de siste kontrollsifferne bak på kortet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Det vet jeg selvfølgelig, men det kan påvirke saken. Hvis dette er en butikk TS aldri ville ha benyttet seg av og hvis TS aldri har benyttet seg av butikker uten tofaktor så er jo det et tegn på at uvedkommende har brukt kortet. Antagelig er det irrelevant, men greit å ta med alle detaljer som kan hjelpe saken. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2017 De fleste av dagens systemer har "tofaktor", man må ha kortet + en eller annen form for godkjenning til, men det har kanskje ikke noe å si for saken din. Det er opp til butikkene, stedene å ta i bruk MasterCard SecureCode og Verified by VISA Man kan tappe kredittkortet hvis man har kortnummer + utløpsdato og de siste kontrollsifferne bak på kortet. Så de kan se hvem som har brukt kortet mitt altså? Trodde ikke det var mulig.. Anonymous poster hash: bc5e7...b34 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2017 Det vet jeg selvfølgelig, men det kan påvirke saken. Hvis dette er en butikk TS aldri ville ha benyttet seg av og hvis TS aldri har benyttet seg av butikker uten tofaktor så er jo det et tegn på at uvedkommende har brukt kortet. Antagelig er det irrelevant, men greit å ta med alle detaljer som kan hjelpe saken. Men det jeg frykter nå er at han klovnen kan ha brukt kortet mitt på noe annet piss. Fordi personnummeret mitt står jo der, og han kan jo få til å lage noe helvette med kreditter og fakturaer på godt over 100.000....... Anonymous poster hash: bc5e7...b34 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå