Gå til innhold

Koble enhet til stereo via antennekabel

Anbefalte innlegg

Jeg har et stereoanlegg med CD, kasett, FM og AM spiller. Jeg ønsker å kunne koble eksterne enheter til dette anlegget, f.eks. mobil via 3.5 mm jack. Hva er den letteste måten å løse dette på, foruten de små FM-senderne man kan koble til mobilen og deretter tune inn på via radioen. Finnes det en slags adapterovergang fra 3.5 mm til antennekabel? Jeg har også sett slike kasettadaptere med 3.5 mm jack som man bare setter rett inn i kasettspilleren, men jeg vet ikke hva slags kvalitet jeg kan forvente med disse. 

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få! Har lagt ved et bilde av antenneinngangen, sånn at det ikke er noen forvirring over hva slags inngang det er snakk om. 

post-321394-0-86121600-1499251589_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke lydsignal inn via antenneinngangen.

Har ikke anlegge noen innganger, får du helle investere i noe annet. Det anlegget du har der er vel ikke verdt mer enn en fm-sender heller, så teit å gå til innkjøp av det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Får jo tak i kassetter laget for nettopp dette. 

Ja han skrev det selv i første post. Men her må man ha en kabel hengende ut, noe som ikke passer i alle spillere.

Leste visst litt fort. Men det kan kombineres med en billig bluetooth mottaker så har man plutselig trådløs overføring også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...