Raude Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 https://www.srf.ch/play/tv/rundschau/video/seeschlacht-um-fluechtlinge-libysche-kuestenwache-gegen-helferschiffe?id=cd7cfd0d-8a8a-48a8-b0d8-9c318d0abe57 Her er det en beskrivelse på engelsk av video over: So the Libyan coast guard has only one ship that is able to operate in the waters where the migrant boats send out their SOS calls (waiting for someone to pick them up and bring them to Europe; the human traffickers have already left with another boat at that point). In the video that coast guard ship receives a SOS call and instantly goes full speed to the location of the SOS call. But there is also a German NGO ship nearby and even though it clearly sees how the Libyan coast guard is going for it, it tries to be faster and arrive at the migrant boat before the coast guard. It almost ends in a disaster when the two ships avoid a crash only by a few inches (the coast guard ship was on a official rescue mission and thus had the right of way according to sea traffic laws). After having arrived at the migrant boat the guy operating the motor refuses to stop the engine (because he seem to have realized that this is the coast guard an not an NGO ship). The captain of the coast guard ship even pulls his gun to make him stop. After having taken all the migrants on board they explain them that they are now on their way back to Libya, and of course the migrants are sad about this. After all they have paid 2000 dollars each to the human traffickers to get to Europe. There is two things here that blew my mind: It has become clear that these NGO ships do not just do their job in order to save people from drowning, they try their very best to also bring the migrants to Italy. Why else would you actively compete and interfere with the Libyan coast guard? At this point they are literally just human traffickers (even though they started with good intentions). Every single person on that boat paid 2000 dollars, that's an enormous sum for these people and the human traffickers must have found a extremely lucrative business. They make millions (and honestly, it wouldn't surprise me if there is also some bribing going on). Her er enda en video som viser hvordan de plukkes av NGO (Non-Governmental Organization) skip rett etter at de har tatt av fra Libya og fraktes til Italia når de i teorien kan returneres til Libya ettersom de befinner i dets farvann: http://www.zerohedge.com/news/2016-12-04/something-strange-taking-place-mediterranean I norsk media er det bare document.no og rights.no som har dekket dette til en viss grad. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) Jeg klarer ikke se noe særlig negativt i å hjelpe folk som vil rømme fra Libya. Endret 5. juli 2017 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Her er enda en video som viser hvordan de plukkes av NGO (Non-Governmental Organization) skip rett etter at de har tatt av fra Libya og fraktes til Italia når de i teorien kan returneres til Libya ettersom de befinner i dets farvann: De burde selvsagt heller droppes tilbake til Afrika. 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Jeg klarer ikke se noe særlig negativt i å hjelpe folk som vil rømme fra Libya. Du ser ikke noe negativt i å ta inn kriminelle, ekstremister og andre til Europa, som er offer av vår ødeleggelse av Libya? For det første var det galt å ødelegge Libya, for det andre er det galt å ødelegge Europa. Vi trenger ingen arbeidere i Europa. Vi har massevis av arbeidsledige her fra før. Vi kan vel heller hjelpe de først. Så kan vi jo også slutte å ødelegge andre land slik at folk må flykte fra disse landene. Men du anser vel at det er bedre å hjelpe noen få tusen flyktninger enn det er å redde millioner fra våre egne groteske handlinger? 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Du ser ikke noe negativt i å ta inn kriminelle, ekstremister og andre til Europa, som er offer av vår ødeleggelse av Libya? Gjesp. De aller fleste er ingen av delene, og det blir for dumt å ikke hjelpe noen av dem på grunn av noen dårlige epler. Men du anser vel at det er bedre å hjelpe noen få tusen flyktninger enn det er å redde millioner fra våre egne groteske handlinger? Hæ? Selvsagt ikke. Men nå har situasjonen blitt slik den er, så da må vi gjøre det beste ut av det, og hjelpe så mange som mulig. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Jeg klarer ikke se noe særlig negativt i å hjelpe folk som vil rømme fra Libya. Jeg klarer å se noe negativt med å ødelegge for folk i andre land enn Libya. Det er ikke en ensidig sak, det handler ikke bare om å hjelpe folk å rømme. Menneskesmugglerne hjelper teknisk sett folk å rømme de også. De er skikkelig snille og å hjelpe folk er førsteprioriteten dems... Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Du ser ikke noe negativt i å ta inn kriminelle, ekstremister og andre til Europa, som er offer av vår ødeleggelse av Libya? Gjesp. De aller fleste er ingen av delene, og det blir for dumt å ikke hjelpe noen av dem på grunn av noen dårlige epler. Men du anser vel at det er bedre å hjelpe noen få tusen flyktninger enn det er å redde millioner fra våre egne groteske handlinger? Hæ? Selvsagt ikke. Men nå har situasjonen blitt slik den er, så da må vi gjøre det beste ut av det, og hjelpe så mange som mulig. Ska vi hjelpe andre må hele Europa dra til sine tyranniske representanter og kreve slutt på kriger og et nytt forhold til USA hvor vi ikke følger dem inn i ulovlige kriger og aktiviteter verden rundt. Da kan vi redde titalls millioner, kanskje hundrevis av millioner eller potensielt milliarder. Skal vi hjelpe andre, må vi hjelpe dem i deres egne land. Vi kan ikke ta hele verden inn til Europa. Tror man at det er løsninger er man rett og slett dum, og skyter seg kontinuerlig i foten. Skal vi hjelpe andre samfunn eller skal vi ødelegge vårt eget? To fluer i ett smekk: Europas arbeidsledige blir ansatt av Europeiske statlige hjelpeorganisasjoner og sendt til andre land for å hjelpe dem å gjøre landene sine bedre for egne innbyggere. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Menneskesmugglerne hjelper teknisk sett folk å rømme de også. De er skikkelig snille og å hjelpe folk er førsteprioriteten dems... Du trur vell ikke at jeg mener dette? Det er selvsagt kynisk å utnytte folk i en vanskelig situasjon, for egen profitt. De burde gjort det gratis, og hjulpet så mange som overhodet mulig med å komme seg ut av landet. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Menneskesmugglerne hjelper teknisk sett folk å rømme de også. De er skikkelig snille og å hjelpe folk er førsteprioriteten dems... Du trur vell ikke at jeg mener dette? Det er selvsagt kynisk å utnytte folk i en vanskelig situasjon, for egen profitt. De burde gjort det gratis, og hjulpet så mange som overhodet mulig med å komme seg ut av landet. Du mener prioriteten er at folk forlater Libya heller enn å hjelpe Libya å bli et velfungerende land igjen? Fytte grisen. Med slike holdninger er det ikke rart denne verden forfaller fort. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Menneskesmugglerne hjelper teknisk sett folk å rømme de også. De er skikkelig snille og å hjelpe folk er førsteprioriteten dems... Du trur vell ikke at jeg mener dette? Det er selvsagt kynisk å utnytte folk i en vanskelig situasjon, for egen profitt. De burde gjort det gratis, og hjulpet så mange som overhodet mulig med å komme seg ut av landet. Å hjelpe folk å komme seg ut av landet er ikke en langvarig eller bærekraftig løsning. For å virkelig hjelpe så må man gi dem en stabil situasjon i deres land. Hva skjer hvis vi hjelper alle ved å ta dem imot? At et utvalgt fåtall får hjelp er kynisk og feil. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) Zeebra: Hva faen? Hvor får du det fra? Du krangler med en person som ikke finnes. Du antar ting om meg som ikke stemmer, også krangler du mot de antagelsene. Endret 5. juli 2017 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Menneskesmugglerne hjelper teknisk sett folk å rømme de også. De er skikkelig snille og å hjelpe folk er førsteprioriteten dems... Du trur vell ikke at jeg mener dette? Det er selvsagt kynisk å utnytte folk i en vanskelig situasjon, for egen profitt. De burde gjort det gratis, og hjulpet så mange som overhodet mulig med å komme seg ut av landet. Å hjelpe folk å komme seg ut av landet er ikke en langvarig eller bærekraftig løsning. For å virkelig hjelpe så må man gi dem en stabil situasjon i deres land. Hva skjer hvis vi hjelper alle ved å ta dem imot? At et utvalgt fåtall får hjelp er kynisk og feil. Enig. Alle som vil ut, skal få lov til det. Og alle som vil bli skal få lov til det. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 De kan få lov å prøve å komme seg ut, men vi burde ikke la dem komme inn. Enten så tar vi alle eller så tar vi ingen. Å bare ta imot de som har penger til å betale for å bli satt i en gummibåt er latterlig. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) De kan få lov å prøve å komme seg ut, men vi burde ikke la dem komme inn. Hvorfor det? Jeg synes vi burde slippe inn alle som vil komme. Å bare ta imot de som har penger til å betale for å bli satt i en gummibåt er latterlig. Enig. Endret 5. juli 2017 av Skurupu Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Dersom Norge hadde blitt ødelagt av krig, så hadde jeg heller ville dratt til Sverige. Om jeg hadde blitt stoppet på svenskegrensen og fortalt at "Nei, du får ikke lov å komme inn. Du må bli igjen å bygge opp landet ditt", så hadde jeg blitt sånn passe irritert. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Jeg synes vi burde slippe inn alle som vil komme. Andre syns "vi" skal bruke vold for å forhindre fredelige folk fra å komme til Norge, samt vold for å kaste ut de som har kommet. Stort sett fordi de ikke ønsker å "dele godene" med andre, selv om de samtidig er veldig ivrige i å tvinge andre til å gi dem en del av andres goder. Samt at de ikke ønsker å skille mellom kriminelle og ikke-kriminelle, ettersom det er lettere å se forskjellen på hudfarge isteden. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) Zeebra: Hva faen? Hvor får du det fra? Du krangler med en person som ikke finnes. Du antar ting om meg som ikke stemmer, også krangler du mot de antagelsene. De burde gjort det gratis, og hjulpet så mange som overhodet mulig med å komme seg ut av landet. Da får du heller formulere deg litt mer presist. Dessuten hadde setningen min ett spørsmålstegn på slutten. Endret 5. juli 2017 av zeebra 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 De kan få lov å prøve å komme seg ut, men vi burde ikke la dem komme inn. Hvorfor det? Jeg synes vi burde slippe inn alle som vil komme. Det er litt over 6 millioner mennesker der. Det er brått 3 millioner som vil ut. La oss si at vi tar imot 1 million. Sier vi at de koster 100,- om dagen, en latterlig lav sum, så bruker vi 100 millioner hver dag. Det blir 36 milliarder hvert år. Tar vi imot alle som vil komme i alle land der de har det skikkelig dritt så kan man gange tallet med minst 10. Det vil destabilisere økonomien. Det vil ruinere oss. Det vil skape enormt med konflikter pga. kulturkrasj. Logikken med å ta imot alle som vil komme og hjelpe alle er idiotisk og bare folk som ikke tenker lengre enn nesa rekker synes det er fornuftig. Å ødelegge seg selv hjelper ingen. "Gi en mann en fisk og han er mett for en dag, lær en mann å fiske og han er mett en livstid". Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Enig. Alle som vil ut, skal få lov til det. Og alle som vil bli skal få lov til det. Nesten alle vil ut av Afrika og inn i Europa. Du mener de skal få lov til det? 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Ja. Alle mennesker burde få vandre fritt på jorden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå