Ackov Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Var ute og kjørte i går. Merket plutselig at Motorlampe lyste gult. Merket ikke noen endring med bilen. Noen som kan komme med noen råd? Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 En diagnose vil gi deg svar på spørsmålet ditt. Det er mange ulike faktorer som kan forårsake at motorlampen lyser, en defekt sensor er ett eksempel. Noen verksteder gjør dette gratis som kundeservice (gjerne hvis du bestiller time for reperasjon samtidig). Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 9. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2017 Ingen feilkoder å finne. What to do? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Hvordan ble det sjekket for feilkoder? 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Om motorlampa lyser så har den en feilkode du kan lese av fra OBD porten. Pluggen er på førersiden i fotbrønnen under rattet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Biler rundt denne årsmodellen trenger ofte modellspesifikt utstyr for å lese av feilkoder. Universale Biltema/Ebay/kina/ELM/etc. lesere klarer ikke lese ut feilkoder fra disse. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 (endret) Biler rundt denne årsmodellen trenger ofte modellspesifikt utstyr for å lese av feilkoder. Universale Biltema/Ebay/kina/ELM/etc. lesere klarer ikke lese ut feilkoder fra disse. Har en 2006 Mondeo, og min 100kroners ebay OBD2 leser klarte fint å fortelle meg hvilken dyse som trøblet på motoren min. Dog skal jeg programmere om en dyse kreves det heftigere utstyr. Men tror en vanlig billig leser vil kunne gi de fleste basic feilkoder på Mondeo. Endret 9. juli 2017 av Complexity Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Hvis han har prøvd å lese ut feilkoder og ikke finner noen så har han uansett ganske sikkert feil utstyr. Motorlampe betyr jo nettopp at det er feilkoder i ECU. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Mange av disse leserne har bare generelle koder og ikke de fabrikant spesifikke som i noen tilfeller smeller til. Alternativt finnes det sikkert mulighet ved å lese av på dashbordet ved hjelp av antall blink på lampen. Pajeroen har MUT tilkobling så der må jeg sette port 0 til jord for å få lest av i morsekode. Så finnes sikkert noe tilsvarende for Ford også. Lenke til kommentar
Rialma Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Hva er feil om motorlampa ikke lyser i det hele tatt. Klarer ikke å finne noe på diagnosen Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Rialma skrev (48 minutter siden): Hva er feil om motorlampa ikke lyser i det hele tatt. Klarer ikke å finne noe på diagnosen Se svar over om du har forsøkt å lese av selv. På min S-max måtte jeg mått kjøpe ny leser for å få ut alle koder, selv om den første tilsynelatende fungerte. Lenke til kommentar
Rialma Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Serpentbane skrev (56 minutter siden): Se svar over om du har forsøkt å lese av selv. På min S-max måtte jeg mått kjøpe ny leser for å få ut alle koder, selv om den første tilsynelatende fungerte. Oki. Har forsøkt lese selv. Får prøve igjen og kanskje skaffe nytt apparat. Om det er selve lampa, er det vanskelig å bytte den? Er det såkalte « svake» kjønn, så har ikke så mye peiling. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Rialma skrev (19 minutter siden): Oki. Har forsøkt lese selv. Får prøve igjen og kanskje skaffe nytt apparat. Om det er selve lampa, er det vanskelig å bytte den? Er det såkalte « svake» kjønn, så har ikke så mye peiling. Er feilen du har at lampen ikke lyser når den skal (under tenning på oppstart sekvens). Og du har også en Mondeo 1.8 2002. Lenke til kommentar
Rialma Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Ja når tenninga skrues på kommer ikke motorlampa Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 (endret) Rialma skrev (20 minutter siden): Ja når tenninga skrues på kommer ikke motorlampa Kan være pæra som er gåen. Det finnes slike videoer på nett, f.eks denne (har ikke sett den selv): Spoiler Endret 3. oktober 2021 av Svein M Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Veldig enkelt å bytte pærer i instrumentpanelet på disse bilene. Er vel bare noen få skruer så har du ute alt. Men koble fra batteriet en 10 minutter før du begynner så du ikke utløser airbagen i rattet. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Rialma skrev (1 time siden): Oki. Har forsøkt lese selv. Får prøve igjen og kanskje skaffe nytt apparat. Om det er selve lampa, er det vanskelig å bytte den? Er det såkalte « svake» kjønn, så har ikke så mye peiling. Ser jeg leste for fort, beklager det. Kan være greit å inn å se. Tar vel fort en halvtimes tid første gang man gjør det om man ikke har mer enn to tommeltotter. Har sett bruktbilforhandlere sette denne ut av spill også... Lenke til kommentar
Rialma Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Da får æ forsøke. Men det lser ned ute så venter til det oppehåll. Og jobb nu og i morgen. Takk for gode tips. Kommer sikkert tilbake når jeg har kortslutta hele bilen. 🥺 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå