Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når kjæresten vil "ta det rolig"

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger noen gode råd! Føler at jeg er langt inne i min egen boble og ikke klarer å tenke klart. Saken er at jeg har hatt en kjæreste i 9 mnd, hvor mye har vært helt topp. Har begge følt (han har også sagt det) at vi passer godt sammen på de fleste viktige feltene og vi har for 4 mnd siden snakket om å flytte sammen. Følelsene av ekte kjærlighet og super kjemi har vært veldig gode å oppleve. Så er problemet som har oppstått at jeg, pga at jeg har opplevd utroskap av verste sort med tidligere samboer, har ville sjekke at alt var i orden ved å sjekke mobilen hans. Noe som er ekstremt dumt og jeg aldri vil gjøre igjen, fordi du da sitter med et forklaringsproblem på ting du vet på feil vis og potensielt ødelegger all tillit. Samtidig viste det seg at han hadde hatt kontakt med diverse damer jeg vet har vært veldig interessert i ham og gitt dem feedback/respons, blant annet rett før jul til en han har hatt noe på gang med tidligere. På Messenger Facebook spurte hun ham om han skulle feire jul med kjæresten (lå bilde av oss på Face), og da svarte han: Nei, hun er ikke kjæresten min - bare en venn. Så kom det melding fra en polsk dame han har hatt kontakt med for ca 1 år siden (hatt noe på gang med, tror jeg) tidligere: Vil du være med på hotell i Polen noen dager? Han svarte: Jeg vil, men kan ikke pga det og det osv... Diverse slike historier (flere også).

Så kommer i tillegg problemer jeg har hatt helt fra begynnelsen om at han er veldig PÅ og så veldig AV. Vi møtes en helg og har det supert - fantastisk sex, turer, vin og kos, klemmer og kyss på pannen, holder hånden hardt osv. Helt 100% klaff. Fantastisk, tenker jeg! Så - mange dager uten noe særilg meldinger og bare opptatt hele tiden. Vil bare møtes én gang i uken, selv om vi av og til tilbringer hele søndager på tur i tillegg. Sliter med at han bare vil møtes så sjelden, ringer nesten aldri, bare sms, og så disse damechattingene i tillegg. Nå er vi blitt enige om å "ta det rolig" i forholdet. Men jeg er veldig usikker på hva dette egentlig byr. Hører veldig lite fra ham, selv om han svarer på mine meldinger. Han har selv foreslått å møtes, noe vi har gjort, og da har det vært kjempetopp på alle måter - føles om en reunion. Men nå har det gått mange dager og jeg hører igjen ingenting, og ingen planer er lagt. Veldig i villrede! Hva vil han egentlig..??Hva betyr det å ta det rolig? Først tenkte jeg at det betydde slutt, men så er han jo sååå hypp når vi møtes, for deretter å droppe helt ut igjen. Av og på, frem og tilbake, jeg blir gal! Noen som har noen erfaring å dele???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, det virker som om han ikke har bestemt seg, og er ikke så rent lite polygam av seg. Det kan man mene hva man vil om, men at han også er uærlig med tanke på at han var i et forhold til deg i jula, tenker jeg er verre. Da holder han flere" varme" på feile premisser.  Det at han er så av - og -på i forhold til deg, friker deg naturligvis ut, og du bør virkelig benytte "pausen" til å tenke igjennom om dette er godt for deg, og ikke "hoppe" hver gang han ber om det. Fokuser på egne prosjekter og mål i stedet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lite å tilføye egentlig, Frankly skriver et veldig bra innlegg.

Når det kommer til dét at du kikket igjennom hans telefon og messenger, så er det jo naturlig å ville være sikker på ens partners kjærlighet. Å føle seg trygg. Dette forsterkes jo av at du tidligere har opplevd utroskap.

Jeg for min del har aldri hatt noen problem med å la partner (dame) se igjennom mine meldinger. Ved én situasjon fikk jeg melding av ei jeg traff på en sammenkomst med noen venner av meg. Det var absolutt ingenting mellom oss, jeg følte meg ikke tiltrukket av henne på noe vis, men hun sendte meg melding av en eller annen grunn. Var antageligvis i en søkende periode i livet. Min partner ble skikkelig sur og forlangte nesten at jeg skulle dra på timen, etter ca 2 års forhold ... ! Løsningen ble at jeg skrev tilbake at dessverre, jeg er i et forhold og kan ikke ha mér kontakt med deg. Enkelt og greit. Dét hadde jeg jo skrevet uansett.

Poenget mitt er at det er helt greit å reagére, og det er helt greit å forvente 100% tillit og oppmerksomhet når man er i et forhold.

Nå er jo du klar over at han har hatt kontakt med andre damer. Like fullt er det helt greit å stille noen spørsmål. "Har andre damer tatt kontakt med deg", "Lover du at du er ærlig", "Hvordan svarer du hvis andre jenter tar kontakt med deg eller sjekker deg opp?"

Jeg mener det er helt greit å teste lojaliteten. Men det er like viktig at DU er helt, 100% sikker på hva DU vil ha av en mann. Hvis -du- er usikker på hva du vil ha, så blir det vanskeligere for han å vite hvor grensene går i forhold til deg.

Kanskje han faktisk synes det er greit å holde på sånn, at du egentlig ikke tenker dette forholdet er så seriøst. Kanskje, hvis du ber han ryke og reise, han trekker bare på skuldrene og "jaja, jeg har jo 5 andre". Så sitter du med skjegget i postkassa.

Svaret blir at du må bli mer selvsikker.

Jeg foreslår også at du for eksempel holder litt tilbake på sexen. Test han ut en helg eller to, bare si at du ikke har lyst akkurat nå, at du har noen plager, og vil vente. En gentleman tenker langsiktig og har sterkere verdier enn bare sex... selv om sex for veldig mange er et ultimat tegn på tillit, så er det også for veldig mange bare en måte å dyrke sitt eget ego, å bekrefte sin egen fortreffelighet. Og -ikke- et tegn på at man er glad i en person! Dette kan være faresignal.

Ikke sikkert det er så lett for deg heller, særlig ikke når det er som du skriver, at du har følelser for han. Men jeg mener at kjærlighet er som et rusmiddel. Alt som har potensiale til å skape sterke følelsesmessige reaksjoner hos oss mennesker, som får oss til å oppføre oss "irregulært", kan betegnes som et rusmiddel. Mat kan være rusmiddel. Det kan gjøre mye bra, men det kan også misbrukes.

Derfor -må- du nå prøve å tenke objektivt. Tenk 10-20-50 år frem i tid. Vil du ta tak i dette én gang for alle nå, for kanskje å spare deg en fremtidig katastrofe, ved å "snuble" borti at han er utro - eller vil du presse han litt, for å finne ut om kjærligheten faktisk er reell og gjensidig? Det er en fordél å sjekke at kartet er 100% riktig før man setter ut på en livslang reise. Ellers kan man ende opp i tornekratt uten mulighet for å finne veien ut. Det kan bli en hengemyr av enda vanskeligere følelser.

Et forhold er også jobb. Ingen forhold varer på luft, vann og kjærlighet alene. Man må ofre for å få tillit, så enkelt (og vanskelig) er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oi, det virker som om han ikke har bestemt seg, og er ikke så rent lite polygam av seg. Det kan man mene hva man vil om, men at han også er uærlig med tanke på at han var i et forhold til deg i jula, tenker jeg er verre. Da holder han flere" varme" på feile premisser.  Det at han er så av - og -på i forhold til deg, friker deg naturligvis ut, og du bør virkelig benytte "pausen" til å tenke igjennom om dette er godt for deg, og ikke "hoppe" hver gang han ber om det. Fokuser på egne prosjekter og mål i stedet.

Ja, det er absolutt litt polygamt, for på denne tiden gikk ting superbra mellom oss, så det var INGEN grunn til å lyve til en "venninne" om at vi ikke var kjærester. Han vil liksom ha flere på gress, føler jeg. Huff, nei, som du sier - best å fokusere på eget liv!

Lenke til kommentar

Lite å tilføye egentlig, Frankly skriver et veldig bra innlegg.

Når det kommer til dét at du kikket igjennom hans telefon og messenger, så er det jo naturlig å ville være sikker på ens partners kjærlighet. Å føle seg trygg. Dette forsterkes jo av at du tidligere har opplevd utroskap.

Jeg for min del har aldri hatt noen problem med å la partner (dame) se igjennom mine meldinger. Ved én situasjon fikk jeg melding av ei jeg traff på en sammenkomst med noen venner av meg. Det var absolutt ingenting mellom oss, jeg følte meg ikke tiltrukket av henne på noe vis, men hun sendte meg melding av en eller annen grunn. Var antageligvis i en søkende periode i livet. Min partner ble skikkelig sur og forlangte nesten at jeg skulle dra på timen, etter ca 2 års forhold ... ! Løsningen ble at jeg skrev tilbake at dessverre, jeg er i et forhold og kan ikke ha mér kontakt med deg. Enkelt og greit. Dét hadde jeg jo skrevet uansett.

Poenget mitt er at det er helt greit å reagére, og det er helt greit å forvente 100% tillit og oppmerksomhet når man er i et forhold.

Nå er jo du klar over at han har hatt kontakt med andre damer. Like fullt er det helt greit å stille noen spørsmål. "Har andre damer tatt kontakt med deg", "Lover du at du er ærlig", "Hvordan svarer du hvis andre jenter tar kontakt med deg eller sjekker deg opp?"

Jeg mener det er helt greit å teste lojaliteten. Men det er like viktig at DU er helt, 100% sikker på hva DU vil ha av en mann. Hvis -du- er usikker på hva du vil ha, så blir det vanskeligere for han å vite hvor grensene går i forhold til deg.

Kanskje han faktisk synes det er greit å holde på sånn, at du egentlig ikke tenker dette forholdet er så seriøst. Kanskje, hvis du ber han ryke og reise, han trekker bare på skuldrene og "jaja, jeg har jo 5 andre". Så sitter du med skjegget i postkassa.

Svaret blir at du må bli mer selvsikker.

Jeg foreslår også at du for eksempel holder litt tilbake på sexen. Test han ut en helg eller to, bare si at du ikke har lyst akkurat nå, at du har noen plager, og vil vente. En gentleman tenker langsiktig og har sterkere verdier enn bare sex... selv om sex for veldig mange er et ultimat tegn på tillit, så er det også for veldig mange bare en måte å dyrke sitt eget ego, å bekrefte sin egen fortreffelighet. Og -ikke- et tegn på at man er glad i en person! Dette kan være faresignal.

Ikke sikkert det er så lett for deg heller, særlig ikke når det er som du skriver, at du har følelser for han. Men jeg mener at kjærlighet er som et rusmiddel. Alt som har potensiale til å skape sterke følelsesmessige reaksjoner hos oss mennesker, som får oss til å oppføre oss "irregulært", kan betegnes som et rusmiddel. Mat kan være rusmiddel. Det kan gjøre mye bra, men det kan også misbrukes.

Derfor -må- du nå prøve å tenke objektivt. Tenk 10-20-50 år frem i tid. Vil du ta tak i dette én gang for alle nå, for kanskje å spare deg en fremtidig katastrofe, ved å "snuble" borti at han er utro - eller vil du presse han litt, for å finne ut om kjærligheten faktisk er reell og gjensidig? Det er en fordél å sjekke at kartet er 100% riktig før man setter ut på en livslang reise. Ellers kan man ende opp i tornekratt uten mulighet for å finne veien ut. Det kan bli en hengemyr av enda vanskeligere følelser.

Et forhold er også jobb. Ingen forhold varer på luft, vann og kjærlighet alene. Man må ofre for å få tillit, så enkelt (og vanskelig) er det.

Takk for gode råd. Særlig det med at jeg må bli mer selvsikker er helt riktig. Jeg må slutte å la dette skje og ta grep, tenke langsiktig og ikke la ham komme unna med denne oppførselen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Saken er at jeg har hatt en kjæreste i 9 mnd,

Basert på hva du skriver så har du egentlig ikke hatt kjæreste i 9 måneder...

Det du beskriver er en fyr som bare bruker deg. Har vært liknende tråder her inne, samma oppførsel fra guttens side, og i et par av dem har dama funnet ut litt mer... Typen har da vært utro og hatt flere "kjærester" samtidig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...