Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med Asus! Blir blå skjerm!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en relativt ny pc, Asus, GL553VW, omtrent ikke brukt!

Ofte i det siste, og en sjelden gang tidligere, så har skjermen blitt blå rett som det er med teksten "Datamaskinen støtte på et problem..." Så skrur den seg på igjen som normalt etter å ha kommet til 100%, men når den da skrur seg på er musa borte, og fungerer ikke. Må sette i en mus via usb, skru maskinen av og på også fungerer den igjen!

Det er irriterende at en så ny dyr datamaskin skal skru seg av hele tiden! Hva kan jeg gjøre?

vpck95.jpg

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den sikre løsningen er som complexity sier, en full reinstall av windows. For å gjøre det vil du trenge å ta backup av filer du skal ta vare på osv. Om PC'en er ny er det mulig butikken kan gjøre dette for deg?

Det er mulig å ta en windows update og se om du er heldig og det retter feilen.

Du kan gå inn på innstillinger - oppdatering og sikkernet - gjenoppretting - tilbakestill PC "kom i gang" - velg "behold filene mine" og se om windows klarer å reparere seg selv.

Du kan også prøve å se i Enhetsbehandling om det er meldinger der om driverproblemer som kan ha forårsaket feilen. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den sikre løsningen er som complexity sier, en full reinstall av windows. For å gjøre det vil du trenge å ta backup av filer du skal ta vare på osv. Om PC'en er ny er det mulig butikken kan gjøre dette for deg?

Det er mulig å ta en windows update og se om du er heldig og det retter feilen.

Du kan gå inn på innstillinger - oppdatering og sikkernet - gjenoppretting - tilbakestill PC "kom i gang" - velg "behold filene mine" og se om windows klarer å reparere seg selv.

Du kan også prøve å se i Enhetsbehandling om det er meldinger der om driverproblemer som kan ha forårsaket feilen. 

Ok, da skal jeg prøve å tilbakestille pc og beholde filene. 

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...