Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjærlighetssorg?

madman88

Anbefalte innlegg

Datet ei dame i 8-9 måneder som bodde i et annet land, men grunnet avstand klarte jeg ikke å gi alt når situasjonen var uviss og jeg vet innerst inne at det er min feil, men vi ble på en måte enige om å ta en pause og se an hva fremtiden bringer. 

Tingen er at alt var bra mellom oss, hvor vi hadde det veldig bra i hverandres selskap og jeg var innerst inne ubeskrivelig glad i henne hvor alt dette har gått veldig innpå meg i ettertid. 
3 måneder senere føler jeg like mye for henne om ikke mer , men jeg klarer rett og slett ikke å  gå videre.
Jeg tror hun allerede har funnet seg noen andre å date, og dette gjorde ikke situasjonen noe bedre for min del hvor alt dette har gått veldig innpå meg og jeg sliter virkelig med å takle det. Jeg sover  nesten ikke om dagen. 

Hvordan takler dere en slik prosess?
Jeg vet bare at jeg har så inderlig lyst å få henne tilbake og starte der vi var ,men det er vanskelig når jeg tror hun har funnet seg noen andre.

Er det vanlig å gå så fort videre og finne noen andre med en gang eller er det følelser som kanskje ikke er så ekte når man allerede er på noen andre der man heller gjør det for å glemme det som har skjedd?

Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal takle dette...

Endret av madman88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg litt igjen i dette, å ikke innse fult ut hvor mye et menneske betydde for meg, før det tilsynelatende var for seint.

Men i dette tilfellet vet du jo ikke sikkert om det er tilfelle. Du TROR hun dater noen andre men det faktisk skulle være tilfelle, vet du ikke noe om kvaliteten i det. Kanskje er det noe hun gjør for å bli avledet fra tapet av deg, som  du har vært inne på selv.

Tror ikke du vil få fred med dette, før du tør å spørre henne direkte om det. Si /skriv at du savner henne, og spør henne om det er noen mulighet for å begynne igjen der dere slapp.  Du risikerer at hun svarer at hun nå er opptatt, og det kan være tøft å ta det, men jeg tror at det da vil være lettere for deg å legge det bak deg, enn at dette blir hengende i det uvisse.

Hvis hun bor i et annet land, ses dere kanskje ikke mer hvis dere ikke ønsker det mer. Grip sjansen nå før det blir definitivt for seint.

Lenke til kommentar

Kjenner meg litt igjen i dette, å ikke innse fult ut hvor mye et menneske betydde for meg, før det tilsynelatende var for seint.

Men i dette tilfellet vet du jo ikke sikkert om det er tilfelle. Du TROR hun dater noen andre men det faktisk skulle være tilfelle, vet du ikke noe om kvaliteten i det. Kanskje er det noe hun gjør for å bli avledet fra tapet av deg, som  du har vært inne på selv.

Tror ikke du vil få fred med dette, før du tør å spørre henne direkte om det. Si /skriv at du savner henne, og spør henne om det er noen mulighet for å begynne igjen der dere slapp.  Du risikerer at hun svarer at hun nå er opptatt, og det kan være tøft å ta det, men jeg tror at det da vil være lettere for deg å legge det bak deg, enn at dette blir hengende i det uvisse.

Hvis hun bor i et annet land, ses dere kanskje ikke mer hvis dere ikke ønsker det mer. Grip sjansen nå før det blir definitivt for seint.

Jeg glemte å nevne at jeg har spurt henne.om det. Jeg føler egentlig at jeg har fått veldig blandende svar. 

Først fikk jeg vite at hun er åpen for at vi prøver igjen når hun er tilbake i Norge noe som vil gjøre det mye lettere for oss begge å gi 100%, mens hun også har sagt at hun har vært på noen dater. 

Jeg lurer innerst inne på intensjonen hennes med å date noen i utlandet hvis planen hele tiden har vært å flytte hjem igjen? 

Jeg vet at jeg har vært den som har trengt mer tid på å finne ut om hvor jeg vil med dette og det er synd men sannheten er at jeg føler nesten at denne situasjonen har gjort at jeg har innsett  hvor mye denne jenta betyr for meg

Jeg er veldig redd det er for sent, hva om hun blir sammen med en annen, men innerst inne håper jeg hun har gått videre for å ikke tenke så mye på alt som har skjedd. 

Jeg skulle gjerne gjort ting annerledes, men jeg ville aldri såret henne og tonen mellom oss har bestandig vært strålende.

Av respekt for henne ønsker jeg heller ikke å kontakte henne hvis hun faktisk har funnet seg noen andre, vet liksom ikke hvordan jeg skal gå frem, eller blir det helt feil å kanskje kontakte ei venninne og høre hvordan hun har det? 

Hadde  jeg etter noen uker kommet meg forbi dette og gått videre hadde jeg tenkt jaja, det var ikke meningen det skulle bli oss, men når man føler det samme 2-3 mnd senere uten å ha sett henne så tenker jeg innerst inne at dette her betyr så mye mer for meg enn det jeg først var klar over.

Jeg synes samtidig det er tøft å snakke om det med noen for da blir jeg veldig emosjonell. 

Endret av madman88
Lenke til kommentar

At hun HAR VÆRT på noen dater, trenger ikke å bety at hun har gått inn i noe forpliktende. Det kan hende at hun gjorde dette i den perioden hun var usikker på hvor hun hadde deg. Jeg tolker det du skriver som om hun signaliserer at du har gode odds nå. Hold kontakten og linjen åpen og vær oppriktig med at du nå har innsett hvor mye  hun betyr for deg.

Jeg vet at dette er lett å si, men jeg har selv gjort den feilen med å være for utydelig på hva jeg ville, og min Gud hvor jeg har angret det. Det er så bittert å ha vært for feig.

Lenke til kommentar

At hun HAR VÆRT på noen dater, trenger ikke å bety at hun har gått inn i noe forpliktende. Det kan hende at hun gjorde dette i den perioden hun var usikker på hvor hun hadde deg. Jeg tolker det du skriver som om hun signaliserer at du har gode odds nå. Hold kontakten og linjen åpen og vær oppriktig med at du nå har innsett hvor mye  hun betyr for deg.

Jeg vet at dette er lett å si, men jeg har selv gjort den feilen med å være for utydelig på hva jeg ville, og min Gud hvor jeg har angret det. Det er så bittert å ha vært for feig.

Ja , det er helt jævlig, problemet er at hun vil ikke gå gjennom denne avstanden igjen. 

Derfor lurer jeg veldig på intensjonen med å innlede noe med noen i et annet land hvis hun skal flytte om noen måneder f.eks.

Jeg var feig, og det innrømmer jeg, men jeg følte jeg trengte mer tid. Det betyr ikke at jeg ikke var veldig glad i henne. 

Ikke lett dette, veldig redd for å miste henne helt om hun virkelig får følelser for noen andre. 

Endret av madman88
Lenke til kommentar

Ja , det er helt jævlig, problemet er at hun vil ikke gå gjennom denne avstanden igjen. 

Derfor lurer jeg veldig på intensjonen med å innlede noe med noen i et annet land hvis hun skal flytte om noen måneder f.eks.

Jeg var feig, og det innrømmer jeg, men jeg følte jeg trengte mer tid. Det betyr ikke at jeg ikke var veldig glad i henne. 

Ikke lett dette, veldig redd for å miste henne helt om hun virkelig får følelser for noen andre. 

Nei, dette med relasjoner er ikke alltid helt greit. Dere har vel begge vært litt vinglete, men slik er det vel ofte i en startfase. Ser ikke annen råd da enn at du får smøre deg med tålmodighet inntil hun er tilbake i landet, hvis hun ikke ombestemmer seg før det. Livet er av og til så spennende at en nesten ikke kan utholde det, men tro meg, en overlever. Du får trøste deg med å holde gang i diskusjonene med alle oss raringene her inne på diskusjon.no, så lenge.  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, dette med relasjoner er ikke alltid helt greit. Dere har vel begge vært litt vinglete, men slik er det vel ofte i en startfase. Ser ikke annen råd da enn at du får smøre deg med tålmodighet inntil hun er tilbake i landet, hvis hun ikke ombestemmer seg før det. Livet er av og til så spennende at en nesten ikke kan utholde det, men tro meg, en overlever. Du får trøste deg med å holde gang i diskusjonene med alle oss raringene her inne på diskusjon.no, så lenge.  

Takk for en hyggelig prat og ønsker gjerne å høre hvordan dere ander har taklet det.

Det er første gang at jeg innser hvor jævlig dette kan være og måten det preger hverdagen på veldig mange måter egentlig. 

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å konfrontere henne og skrive hva hun egentlig holder på med siden hun er med en annen fyr allerede. Det gjør situasjonen helt sikkert ikke bedre, men for meg er det uforståelig. 

Lenke til kommentar

Tror ikke du kommer noen vei med å konfrontere henne med at hun gjør noe som er helt OK for å være ærlig, dere er ikke sammen og hun har ved dette tidspunkt ikke noe ansvar ovenfor hva du føler om hva hun gjør og ikke gjør. Hun har sagt at hun er åpen for at dere finner veien tilbake til hverandre, det betyr ikke at hun sitter å venter på deg, det betyr at hun er åpen for mulighetene. Hva som skjer nå kommer helt ann på hva dere begge gjør og sier, deg inkludert, og for å vinne må man ofte stille seg i en sårbar posisjon.

Lenke til kommentar

Tror ikke du kommer noen vei med å konfrontere henne med at hun gjør noe som er helt OK for å være ærlig, dere er ikke sammen og hun har ved dette tidspunkt ikke noe ansvar ovenfor hva du føler om hva hun gjør og ikke gjør. Hun har sagt at hun er åpen for at dere finner veien tilbake til hverandre, det betyr ikke at hun sitter å venter på deg, det betyr at hun er åpen for mulighetene. Hva som skjer nå kommer helt ann på hva dere begge gjør og sier, deg inkludert, og for å vinne må man ofte stille seg i en sårbar posisjon

Klar over at det ikke er det smarteste  å gjøre, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lenger.  Hun må selvfølgelig gjøre som hun vil, men for meg er det likevel uforståelig hvordan man kan gå videre så raskt. 

Lenke til kommentar

Hun gjør jo det man alltid blir anbefalt å gjøre når det er slutt med noen, å gå videre, være sosial og møte nye mennesker. 

Selvfølgelig, folk er forskjellige, men jeg ville aldri møtt noen andre uker senere.

Lenke til kommentar

Så bra at hun ikke er deg da og virker mer komfortabel med å gjøre det for det virker utifra hva du skriver at du var den som hadde lyst på pause, jeg beklager at du ikke likte resultatet men det hun gjør nå er helt normalt. 3 måneder er lenge. Hun har sagt til deg at dere har en sjanse, ikke kast den bort på å være usikker, vis og fortell henne hvor mye hun betyr for deg hver mulighet du kan istedet.

Lenke til kommentar

Dét som er viktig er at du prøver å holde fast på hvem -du- er. Hvem var du -før- du traff ho? Så lenge du er klar over hvem du er og hvor du er på vei i livet, så takler du slike ting bedre. Fortsette din personlige utviklingsprosess. Ikke legg den på hylla selv om du er i et forhold.

Det kan gå bra å begynne å leite etter nye partnere, men det kan jo også bli litt mye å håndtere hvis du ikke har "rebalansért" deg selv etter det siste forholdet. Det kan bli litt mye blandede følelser, som også kan spille over i det nye forholdet. Hva om du ikke engang har kommet over det første forholdet, og så går det -andre- forholdet også i dass? Det blir dobbel nedtur.

Bygg deg opp mentalt, kom deg på beina igjen før du går inn i noe nytt forhold, dét tror jeg er best. Man skal ikke "flyte" på andre mennesker. Jeg mener det er feil å gjøre.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Dét som er viktig er at du prøver å holde fast på hvem -du- er. Hvem var du -før- du traff ho? Så lenge du er klar over hvem du er og hvor du er på vei i livet, så takler du slike ting bedre. Fortsette din personlige utviklingsprosess. Ikke legg den på hylla selv om du er i et forhold.

Det kan gå bra å begynne å leite etter nye partnere, men det kan jo også bli litt mye å håndtere hvis du ikke har "rebalansért" deg selv etter det siste forholdet. Det kan bli litt mye blandede følelser, som også kan spille over i det nye forholdet. Hva om du ikke engang har kommet over det første forholdet, og så går det -andre- forholdet også i dass? Det blir dobbel nedtur.

Bygg deg opp mentalt, kom deg på beina igjen før du går inn i noe nytt forhold, dét tror jeg er best. Man skal ikke "flyte" på andre mennesker. Jeg mener det er feil å gjøre.

Takk for konstruktive svar. Normalt å være deprimert en stund når slikt forekommer? Føles ut som jeg ikke har noe overskudd. 

Lenke til kommentar

Hvis ei dame du datet i lang tid/seriøst plutselig rotet med noen ute uten at de hadde sex, ville du/dere reagert? 

Lenke til kommentar

Takk for konstruktive svar. Normalt å være deprimert en stund når slikt forekommer? Føles ut som jeg ikke har noe overskudd. 

Kjærlighetssorg er jo noe av dét som skaper sterkest følelser i oss. Så det er naturligvis noe som drenérer oss mest for energi, når vi føler at den biten går "skeis", at vi er uheldige. Så ja, jeg vil påstå at det er normalt at det er en utløsende faktor. Målet må være å klare å se fremover igjen, etter en viss periode, som er individuelt. Alt går over, så lenge man får nok tid, og setter av litt tid til å jobbe med situasjonen. Behøver ikke være mye.

Lenke til kommentar

Kjærlighetssorg er jo noe av dét som skaper sterkest følelser i oss. Så det er naturligvis noe som drenérer oss mest for energi, når vi føler at den biten går "skeis", at vi er uheldige. Så ja, jeg vil påstå at det er normalt at det er en utløsende faktor. Målet må være å klare å se fremover igjen, etter en viss periode, som er individuelt. Alt går over, så lenge man får nok tid, og setter av litt tid til å jobbe med situasjonen. Behøver ikke være mye.

Enig i det. 

Hvordan hadde dere reagert hvis den man datet så lenge viste seg å kysse andre ute på byen, ville dere mistet alt av tillit til den personen? Hvis det var slik at man datet på et seriøst nivå 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...