Gå til innhold

Nå skal Komplett også selge produkter fra andre nettbutikker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett er bra det, men skal de kopiere Amazon, burde de 1) gi incentiver for tilbakemeldinger, 2) IKKE kutte ut distribusjonssenter rundt om i Norge (slik de gjorde), og 3) fokusere på hverdagslige produkter (tannkrem, dopapir osv).

I mine øyne er det først med effektiv levering i nærområdet en slik tjeneste blir optimal. Personlig sjekker jeg alltid varelager i buttikene her, før jeg evt bestiller og venter en eller to dager på levering fra nettbutikk.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Komplett er bra det, men skal de kopiere Amazon, burde de 1) gi incentiver for tilbakemeldinger, 2) IKKE kutte ut distribusjonssenter rundt om i Norge (slik de gjorde), og 3) fokusere på hverdagslige produkter (tannkrem, dopapir osv).

I mine øyne er det først med effektiv levering i nærområdet en slik tjeneste blir optimal. Personlig sjekker jeg alltid varelager i buttikene her, før jeg evt bestiller og venter en eller to dager på levering fra nettbutikk.

Og nå virker det som de har begynt å ta betalt for mypack igjen og ? jeg fikk iallefall 49-79 på pakkene jeg bestilte nå etter 01.07, litt kjedeleig. For mye av grunnen til mellomstore bestillinger, var nettop gratis frakt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og nå virker det som de har begynt å ta betalt for mypack igjen og ? jeg fikk iallefall 49-79 på pakkene jeg bestilte nå etter 01.07, litt kjedeleig. For mye av grunnen til mellomstore bestillinger, var nettop gratis frakt.

Er nok PostNord som har endret prisene som igjen har ført til at Komplett setter de opp. Vet ikke hvilken avtale de hadde men tviler på at PostNord tjente stort på det.

Lenke til kommentar

Ufattelig at et selskap med så horribel kundeservice gjør det så bra

Multicom er nok mye verre, virker det ut som har vel tatt sommerferie nå. Ellers så lite bemannet at de ikke har tid å lese epost.

Komplett gir vel svar men kan ikke regne med de har detaljer kunskaper om alle produktene dems.

Håper virkelig komplett kan selge multicom laptop. Selv om det er for sent for min del.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det ble som man antok, gratis frakt = folk sluttet å bruke PickUpPoint, stengte PUP så var det bare spørsmål om tid før frakten kostet penger igjen.

Utlevering i butikk for strømforsyning kr 1809 (49 kr), frakten stiger etterhvert som jeg legger til produkter... 

Endret av ISIforPREZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ufattelig at et selskap med så horribel kundeservice gjør det så bra

Multicom er nok mye verre, virker det ut som har vel tatt sommerferie nå. Ellers så lite bemannet at de ikke har tid å lese epost.

Komplett gir vel svar men kan ikke regne med de har detaljer kunskaper om alle produktene dems.

Håper virkelig komplett kan selge multicom laptop. Selv om det er for sent for min del.

Multicom er ræva ja, de anser jeg ikke for å være mennesker engang (i den forstand at jeg ser på hele butikken som en automatisert lagerrobot med web UI). Men det bunnskrapet Komplett ansetter er ikke noe bedre.

Lenke til kommentar

Er nok PostNord som har endret prisene som igjen har ført til at Komplett setter de opp. Vet ikke hvilken avtale de hadde men tviler på at PostNord tjente stort på det.

PostNord tjener greit selv om Komplett har gratis frakt på ordre over 1.000,- Når det er gratis frakt så får de fortsatt betalt, det er bare selger som tar regningen istedenfor kunden. Komplett har vel funnet ut at gratis frakt over 1.000,- ikke er noe insentiv for kundene å handle hos dem(?).

Lenke til kommentar

Kunden tar alltid regningen, Komplett betaler aldri noe for deg hvis det er det du tror.

De legger bare frakten inn i prisene. Disse hentebuene fra postnord rundt omkring koster vel ikke stort å holde i drift uansett, og man sender rimelige mange pakker samlet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sammenlikner man med steder der de ikke har gratis frakt så tjener de mer pr. vare, butikker med gratis frakt tjener derfor noe mindre. De tar fraktkostnaden fra profitten. At prisene blir justert er normalt og noe alle gjør uavhengig om de har gratis frakt eller ikke.

Lenke til kommentar

Utrolig mye syting her.

Det KOSTER å drifte butikk. Det KOSTER å frakte varer og det KOSTER å ha lave priser på alt.

Ikke Gratis frakt er ikke noe dealbreaker for min del, hvis prisene ligger på 49-79 kr. Det er lommerusk. Da får man heller samle opp en del og bestille sammen. :)

Selv syns jeg dette virker kult og fordelene vi får er at man kjøper av Komplett med følgende norsk lov (høye/lengre garantier enn hva som ofte er levert av fabrikk/produsent) og ett sted å forholde seg til. Blir spennende å følge med på dette fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...