sofiepett Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Heisann! Jeg har en multifunksjonsskriver som jeg har hatt inne på reklamasjon. Grunnen til at den ble sendt inn var pga at utskriftskvaliteten var veldig lav. Det tok lang tid for å få svar fra. midten av mai til i går. Butikken avslo reklamasjonen på bakgrunn av at jeg hadde brukt "uoriginalt blekk". Er det egentlig lov å avslå reklamasjon grunnet uekte blekk? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Uoriginalt blekk er i hvert fall beryktet for å ødelegge printere... Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 4. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2017 Uoriginalt blekk er i hvert fall beryktet for å ødelegge printere... Tja, har ikke hatt problem med det tidligere. Da var det andre ting som røk. Vil ihvertfall bare sjekke om det er innenfor loven eller ei. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Produsenten av printeren kan naturlig nok ikke gå god for utskriftskvaliteten med blekk de ikke produserer eller "godkjenner" for bruk i sine produkter. Derfor vil det bli vanskelig å reklamere på noe slik. 1 Lenke til kommentar
stianooh Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Har alltid brukt uoriginalt blekk og uten problemer.men enig i at det kan være litt vanskelig å reklamere på dårlig utskriftskvalitet da. Produsenten av skriveren går jo ikke god for blekket du bruker. Hadde det vært noe annet galt så hadde saken vært en annen. Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 4. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2017 Produsenten av printeren kan naturlig nok ikke gå god for utskriftskvaliteten med blekk de ikke produserer eller "godkjenner" for bruk i sine produkter. Derfor vil det bli vanskelig å reklamere på noe slik. Det er forsåvidt greit, men det er jo butikken som selger produktet som jeg reklamerer til og da ihht norsk lovgivning. Garantien bryter man så fort man bruker uoriginalt blekk, og det er greit - men det vil vel være brudd på konkurranseloven om man ikke kan bruke annet blekk? Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 4. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2017 Har alltid brukt uoriginalt blekk og uten problemer. men enig i at det kan være litt vanskelig å reklamere på dårlig utskriftskvalitet da. Produsenten av skriveren går jo ikke god for blekket du bruker. Hadde det vært noe annet galt så hadde saken vært en annen. Problemet oppsto før jeg hadde uoriginalt blekk, men jeg ble lei av å bruke tusen spenn for å kaste blekket bort på dyserens og alt som printeren måtte gjennom. Det var visst en dum ide. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 (endret) Står nok i instruksen til skriveren at det bare skal brukes orginalt blekk ja... Jobbet noen år i HP for mange(mange) år siden, da husker jeg de viste noen bilder tatt med mikroskop som viste hvordan uorginaltblekk tettet igjen hysene og "ødela" skriveren. Endret 4. juli 2017 av PerAndre123 Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 4. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2017 Fant forøvring denne: https://www.aftenposten.no/norge/--Ulovlig-a-oppheve-garantien-464910b.html Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Men, du klager på utskriftskvaliteten? Der har vel blekket en "sentral rolle"? Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 4. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2017 Men, du klager på utskriftskvaliteten? Der har vel blekket en "sentral rolle"? Joda, men den var dårlig før jeg gikk over til rimeligere blekk også. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Da burde du ha levert den inn med en gang egentlig... Man har, så vidt meg bekjent, også litt ansvar som forbruker. Verkstedet kan ikke vite at den var slik da du brukte originalt blekk også dessverre. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Det skal og reklameres innen rimelig tid, så her er det blitt gjort 2 feil 1 Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 4. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2017 Tja, vil ikke si jeg har gjort noen feil sett fra loven sin side. Dersom det viste seg at jeg ikke hadde byttet blekk eller renset skriverhodet før jeg leverte printeren inn, så hadde jo det vært dumt. Uansett, jeg vil høre om noen har noe kjennskap til bruk av uoriginalt blekk og om det er ok å avslå reklamasjon pga det. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Jeg har brukt uoriginalt blekk fra inkclub i flere år på min Epson uten problemer ihvertfall. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Jeg har brukt uoriginalt blekk fra inkclub i flere år på min Epson uten problemer ihvertfall. Problemet kommer nok når du skal reklamere, som denne saken handler om 2 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Den er godt over 5 år gammel, så jeg tror ikke uoriginale blekkpatroner vil være problemet da i skranken Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 4. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2017 (endret) Hei igjen alle sammen! Tok en telefon til kundeservice før jeg dro i butikken igjen idag. Fikk SMS om at de hadde klart å finne printeren min og at den var klar for henting (de hadde nemlig ikke printeren min i går - hadde vel rota den bort). Snakket med ei hyggelig dame på kundeservice og hun syns saken var veldig snodig; 1. Avslag på reklamasjon grunnet bruk av uoriginalt blekk 2. At de hadde brukt over 6(!) uker på å behandle reklamasjonen. Hun sa hun ikke kunne hjelpe meg, men at jeg skulle ringe opp igjen om butikken ikke ville gi meg ny skriver. Kommer til butikken; Hilser på mannen bak servicedesken, som kjenner meg igjen (knis). Han henter fram min gamle skriver. Han sjekker opp saken min i deres system. Bruker gooood tid på å lese, smiler litt lurt, leser, leser.. Helt stille. Etter en stund tar han opp telefonen og sier han må ringe sjefen. Kommer tilbake etter et par minutter; sier jeg får omlevert varen. Så nå har jeg en splitter ny skriver. Woho! Stå på krava folkens; husk at de skal forholde seg til reparasjon etc. innen "rimelig tid" og at uoriginale kompatible patroner ikke har noe å si for garanti eller reklamasjon ihht norsk lov og eu-regler. Edit: Skriveleif Endret 4. juli 2017 av sofiepett 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Flott at det løste seg! 1 Lenke til kommentar
stianooh Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) Bra det løste seg. Det handler vel mer om service enn lover og regler i denne saken. Det at du sier at problemet var der før du byttet over til uoriginalt blekk er jo en påstand du må bevise det ville nok blitt vanskelig. Man må også gi beskjed innen rimelig tid(senest 2 mnd) etter at feilen er oppdaget. Men nå fikk du uansett ny så det er jo bra Endret 5. juli 2017 av stianooh 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå