GoL_eoL Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 ^^Topic^^ Nå opplever jeg at pc'n rebooter og at den fryser ved klokking over 200-205FSB. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Det er ikke lett å skjønne hva du mener. Kan du forklare problemet i litt mere detaljer og ta med navn på PSU og lignende relevant utstyr? Er det ditt nye PSU i sig.? Overklokking vil da aldri i verden gjøre systemet mer stabilt, så det var vel ikke det du mente? Endret 6. desember 2003 av hn66 Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Det er ikke lett å skjønne hva du mener. Kan du forklare problemet i litt mere detaljer og ta med navn på PSU og lignende relevant utstyr? Er det ditt nye PSU i sig.? Overklokking vil da aldri i verden gjøre systemet mer stabilt, så det var vel ikke det du mente? Er pc'n ustabil ved klokking pga dårlig psu?!!? Nå er det bare drit! Ja, jeg har en Suntek 300W PSU nå! Ville systemet blitt mer stabilt med en Enermax 350W? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 GoL_eoL jeg kunne overklokke høyere da jeg kjøpte ny PSU. En 350W Enermax er vel litt lite... Kjøp denne fra Microplex Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hvis du har installert programmet Winbond Hardware Doctor" som fulgte med mitt Abit NF-7 S v 1.0, så kan du jo overvåke de forskjellige spenningene. Dette programmet kan du også laste ned fra Abit sin supportsider. Når PSUen ikke klarer å levere nok strøm på en kurs, så faller spenningen og systemet blir ustabilt. Ditt grafikkort er jo ikke akkurat "Bellona"-vennlig heller. :-) Jeg er ikke sikker på hva som brukes på de forskjellige kursene, men det kan du sikkert google fram. Men du kan jo prøve å koble vekk noen komponenter for å teste, e.g CD drev, ev. låne et annet enklere grafikkort. Hvordan er det med temperaturene i ditt system? Hva ligger CPU og system temp. på? Jeg har forresten en ekstra-PC med dette kabinettet ,og det er dessverre meget lufttett. Det løste jeg ved å lage en lufteslisse i bunnen av kabinettet. For enkelhelts skylt så kan du prøve å ta av sidedøren. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 GoL_eoL jeg kunne overklokke høyere da jeg kjøpte ny PSU. En 350W Enermax er vel litt lite... Kjøp denne fra Microplex Har du tilsvarende størmforsyning som du refererer til ? Har lest en test av 550 w strømforsyningen.. fikk lyst på den ja...men steike kor dyrt ja.. Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 GoL_eoL jeg kunne overklokke høyere da jeg kjøpte ny PSU. En 350W Enermax er vel litt lite... Kjøp denne fra Microplex http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=133443 PSU En ting man burde passe litt på er spenningene fra de forskjellige railene i PSU. Til overvåkning av disse så kan man bruke feks Hardware Doctor eller Motherboard monitor5. Når man øker spenningen til ram, chipsett, agp og spesielt cpu så trekkes det mye strøm, og om man da har et litt svakt psu så kan spenningene falle så mye at maskinen blir ustabil. Abit NF7 og Epox 8rda3 trekker mesteparten av spenningen fra 12v railen, så det er denne man burde ha et litet øye med. Om man skal invetere i nytt PSU så er det også litt viktig å sjekke hva PSU klarer på de forskjellige railene før man kjøper det. Enermax feks. er godt egnet for NF7 og 8rda3 brukere. Om man derimot har et Asus a7n8x eller et Epox 8rda så trenger man et psu som har kraftig 5v rail, siden disse trekker mesteparten av strømmen fra den. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 hvis railene synker til endel mindre enn det de skal være, er det ett tegn på at du trenger ny PSU...F.eks +12 railen synker til 11,50V, da er det ett tegn på at du har litt lite strøm... Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 hvis railene synker til endel mindre enn det de skal være, er det ett tegn på at du trenger ny PSU...F.eks +12 railen synker til 11,50V, da er det ett tegn på at du har litt lite strøm... Faller til 11.62 i prime etter 25min... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 min ligger på 11.80 ca i windows, jeg klarer ikke å klokke mere en til ca 2300mhz, er dette pga at den da synker ned under 11.5? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) hvis railene synker til endel mindre enn det de skal være, er det ett tegn på at du trenger ny PSU...F.eks +12 railen synker til 11,50V, da er det ett tegn på at du har litt lite strøm... Faller til 11.62 i prime etter 25min... Det der var rimelig lavt vil jeg si! Tror nok du burde ty til med en ny PSU Hvor mange Ampere er det på PSU en din på +12V railen din? Henrik2k: din er sånn...tja, ikke lite, ikke mye, litt sånn på grensen vil jeg si...prøv å spill litt, se hva du får da...kjør den under krevende ting Endret 6. desember 2003 av Gef Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 hvis railene synker til endel mindre enn det de skal være, er det ett tegn på at du trenger ny PSU...F.eks +12 railen synker til 11,50V, da er det ett tegn på at du har litt lite strøm... Faller til 11.62 i prime etter 25min... Det der var rimelig lavt vil jeg si! Tror nok du burde ty til med en ny PSU Hvor mange Ampere er det på PSU en din på +12V railen din? Henrik2k: din er sånn...tja, ikke lite, ikke mye, litt sånn på grensen vil jeg si...prøv å spill litt, se hva du får da...kjør den under krevende ting Det er når jeg spiller CS at pc'n får seg et støkk. Frys eller reb00t, reb00t eller frys... GPU sinken er kriminelt varm Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) GoL_eoL: har du klokka 3dkortet ditt? Har du satt på AGP/PCI lock til 33MHz når du klokket maskinen din? Endret 6. desember 2003 av Gef Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 GoL_eoL: har du klokka 3dkortet ditt?Har du satt på AGP/PCI lock til 33MHz når du klokket maskinen din? Hvis du tar en titt på siggen min, så kan du vel se om jeg har klokket "3dkortet" mitt. Har ikke satt på AGP lock.. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Greit nokk med ny psu om pcen rebooter men det mA vere fordi du har forlite strQm, som fx en kompis av meg med 6Disker, Vapochill, 3GHz p4 pA 3.6 GHz ustabilt pA enermax 431W. Han skal kjQpe ny ! og problemet hans er strQm og ikke varme .....sry for engelsk tastatur-opsett i Longhorn, driv og testa Lenke til kommentar
Gef Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 GoL_eoL: har du klokka 3dkortet ditt?Har du satt på AGP/PCI lock til 33MHz når du klokket maskinen din? Hvis du tar en titt på siggen min, så kan du vel se om jeg har klokket "3dkortet" mitt. Har ikke satt på AGP lock.. Kan det være derfor den bugger sånn fordi du ikke har satt på AGP/PCI lock? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå