Gå til innhold

[Løst] Kjøpe ny telefon, men "alle" virker å ha baksider. Hvilken er best / verst?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en gammel Note 3 som har overlevd det meste, men nå har den begynt å henge seg og sluker batteri som om det ikke var noen morgendag.

Jeg regner med at om jeg kjøper nytt batteri og gjenoppretter fabrikkoppsettet så kan den kanskje funke et år til og med alt det negative jeg leser om dagens "flaggskip" fra diverse produsenter er det kanskje best å gjøre det slik og vente på neste års modeller, men har begynte å sjekke så lysten på noe nytt er der.

Jeg er fryktelig glad i den store skjermen så vil ha telefon med skjermstørrelse på 5,7" eller deromkring.

Jeg bruker for det meste telefonen til følgende ting i oppsatt rekkefølge:

1. Musikkavspilling

2. Mail

3. Generell surfing

4. Facebook osv.

5. SMS / ringing

Det MÅ være en Android telefon da jeg ikke klarer Apple og deres restriktive løsninger på alt.

Har sett på:

S8 /S8+(Litt usikker på at bøyde kanter samt at det virker som om glasset knuses lett noe som er kjedelig da jeg bruker telefonen aktivt. Bixby eller hva det het knappen virker talentløs, men leser at man kan få apper som kan få den til å åpne det du vil)

LG G6 (Snap Dragon 821 i stede for 835. Litt usikker på jvor mye dette har å si, men å gå inn for noe som allerede er utdatert er kanskje ikke det lureste? Prisen er endog lavest)

Huawei P10+(Har ikke IP sertifisering noe jeg kan se for meg er greit å ha, synes det er rart min Note 3 har levd så lenge uten med tanke på bruk. Kanskje dette ikke er så nødvendig som jeg vil ha det til?)

Sony ZX Premium (Har aldri likt Sony, men kanskje verdt en ekstra titt?)

HTC U11 (Har ikke minijack utgang så lading og musikkavspilling samtidig går vel ikke?)

Innspill og fakta opplysninger mottas med takk. Synsing kan vi fint hoppe over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder G6, så bør du i tilfelle vente til den oppgraderte versjonen kommer, tenker da særlig på lyd: https://www.tek.no/artikler/lg-g6-far-tre-nye-funksjoner-via-en-liten-oppdatering/396204

Har hatt både S6 og S7 Edge, og var veldig fornøyd med lyd (fra jack). S8 er nok ikke dårligere, kanskje hakket bedre. Når det kommer til kantene, så ble det for min del ingen problem.

Gikk og handlet G6 før jeg så dette. Fikk med LG smartklokke samt noe B&O hodetelefoner for 6k 

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/smartwatch/LGWATCHSTYLE/lg-watch-style-smartwatch-titan

https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/HSSB904/b-o-play-in-ear-horlurar-hss-b904-svart

Følte behovet for ny telefon var for stor så slo til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-329093

Hvis det å lade samtidig som å ha høretelefoner tilkoblet er viktig, så for all del ta LG G6. Men jeg er superfornøyd med min HTC U11.

REDIGERT: Beklager, la av en eller annen grunn ikke merke til at denne var merket "løst".

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...