Gå til innhold

Problem ved bytte av HK.

robradian

Anbefalte innlegg

:no: *Sukk*. Sitter akkurat nå og forsøker å få et ABit NF7-S til å fungere sammen med 2X256 Twinmos PC3200.

I Bios ser alt ut til å funke, alt oppdages, inkludert harddisk. Maskinen kommer så til et skjermbilde som gir meg muligheten til å velge SATA - Raid Setup, ved å trykke F4 eller CTRL-S. Jeg kommer meg ikke inn på innstillingen ved å treykke disse alternativene.

Like etter kommer det opp at PRIMARY og SECONDARY CHANNEL: NONE.

Så fortsetter maskina i omtrent 5 sekunder før den rebooter!!

Argh. Har forsøkt å forandre innstillinger i BIOS, uten hell. Noen som har tips til hva jeg skal prøve? Virker som det er harddisken som ikke fungerer mot HK? Har akkurat tatt ut gammelt HK, og hadde planer om å foreta et rent bytte, uten å rote mere med harddisken enn nødvendig...

Hjelp...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hrmmm.

Kanskje jeg blir nødt til å foreta en formatering av hd da. Jeg hadde planer om å kanskje sette inn en harddisk til etterhvert, og tenkte å benytte hovedkortets fasiliteter da, men hadde håpet på en "enkel" innstallering av hk + cpu + ram uten å være nødt til å formatere hele sulamitten....

HD en er en WD 80GB, omtrent 1 år gammel. Skulle ikke ha betydning.

Er det ok å sette BIOS til Load fail-safe første gang? Kan justere bare systemet kommer opp å gå...

Lenke til kommentar

Load fail safe er greit nok - samme er default settings............

At disken din er 1 år gammel og 80 GB spiller ingen rolle. Problemet kommer fordi du har byttet HK........

Å sette inn en harddisk til etterpå er greit. Da er jo allerede OS- disken opp og kjører., så da er det bare å hekte den andre opp når du måtte ønske det.

For å få grep om instillingene i Raid- biosen, må du under installeringen av OS'et ditt, trykke F6 når du blir bedt om det - for så å putte inn disketten med Raid- driverne dine...........

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...