Kajac Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Heisann. Reiser på ferie en uke i utlandet i sommer, og skal leie bil. Kunne tenkt meg en egenandelsforsikring, men den Sixt tilbyr er svinedyr (over 800 kr for én uke). Ser at en del reiseforsikringer tilbyr dette, men har bare funnet det på helårsforsikringer, noe som er uaktuelt for meg da jeg reiser lite. Noen som kjenner til noen egenandelsforsikringer som ikke er helårs? PS. Leiebilen er allerede betalt, så kredittkortforsikringer er ikke aktuelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Jeg har dette på min reiseforsikring, som er helårs. Har ikke sett annet enn helårs som tilbys gjennom andre enn bilutleiefirma. En mulig problemstilling er at egenandelen som dekkes via andre forsikringer er for lav til å dekke egenandelen på enkelte biler. Min forrige hadde 10.000 kr pr skadetilfelle som maksgrense, og egenandelen ved leie kan fort bli 20-30.000 eller mer. Det enkleste er derfor å ta dette gjennom bilutleiefirma. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2017 Her er valgene jeg har: V Collision damage waiver (Excess: € 825.00) included Excess: € 825.00 G Excess: € 200.00 € 12.50 per day ( totalt ca 954 kr for leieperioden ) GF Excess: € 0.00 € 19.90 per day ( totalt ca 1 518 kr for leieperioden ) Dette er da i tillegg til de 2900 kr jeg allerede har betalt. Hva ville dere valgt? Leste et sted at egenandelforsikringen ikke bør være dyrere enn 300 kr for hele leieperioden. Dette er jo vesentlig dyrere. Er det en idé å bestille den samme bilen fra CarTrawler med deres egenandelforsikring på rett under 700 kr? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Leste et sted at egenandelforsikringen ikke bør være dyrere enn 300 kr for hele leieperioden. Dette er jo vesentlig dyrere. Hva dette bør koste kommer jo an på leieforholdets lengde og type kjøretøy, din alder, land, etc. Eller mener du at det bør koste under 300 enten du leier en Fiesta i en dag som en Chevy Tahoe i 8 uker? Hva du bør velge spørs hvilken risiko du er villig (=har råd) til å ta, det må du velge selv. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 7. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2017 Jeg ser at det er en "cancellation charge" tilsvarende 3 leiedager hos Sixt hvor jeg har leid. I så fall blir det like dyrt å avbestille hos sixt for så å bestille igjennom CarTrawler, som det blir å bare legge på denne egenandelforsikringen fra Sixt. Til en annen gang bestiller jeg ikke direkte fra leiebilfirma, men heller igjennom en formidler. Takk for svar Lenke til kommentar
Zash Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Bank Norwegian sitt kredittkort har en Egenandelsforsikring for leiebil til 249 kroner i året. https://www.banknorwegian.no/Kredittkort/Priser Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Bank Norwegian sitt kredittkort har en Egenandelsforsikring for leiebil til 249 kroner i året. https://www.banknorwegian.no/Kredittkort/Priser Denne forutsetter også at leiebilen er betalt med kortet, og er dermed ikke aktuell for TS. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Hva med å bare bestille gjennom holidayautos? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 10. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2017 Leiebilen er allerede bestilt og betalt. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Jeg ville ikke nølt et sekund med å betale 800 kr for den ene uken du skal ha leiebilen - når alternativene er såpass få. Bruk heller tiden du bruker på å lete på noe annet - det får du sikkert mer igjen for Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå