benzedrine Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Har nettopp kjøpt Amilo D`s 1840 og er StorFornøyd men når jeg setter inn ett spill i cd-rom`en så fryser skjermen helt. Kan verken bevege mus eller noe annet, så det eneste som hjelper er at jeg må trykke "av"-knappen på maskinen for å prøve igjen. Noen som har det samme problemet eller har peiling på hva som er problemet? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hei, og velkommen til forumet. Gjelder dette kun spill-cder? Kan du spille 3d spill uten problemer? Prøv å oppdatere skjermkortdrivere. Å avinnstalere cd-rom slik at den reinnstaleres kan også være en fordel. Lenke til kommentar
benzedrine Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Hei & Takk Pc`n har fryst noen ganger ved dvdfilmer, men det oppstår først og fremst når jeg skal sette inn spill-cd`n. 3D-spill går knirkefritt, uten hakk og er virkelig en fornøyelse. Det er kun når spillcden går fysisk inn i cd-rom`en at ting skjærer seg....Skjer ikke hver gang at skjermen fryser seg men ganske ofte må jeg bare nevne. Kjøpte laptop`n for 10 dager siden. Er det virkelig nødvendig å oppdatere skjermkortdriveren da? Lenke til kommentar
Raider Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 kjøpte du den for 10 dager siden bare be om ny.. har 14 dagers angre rett etter kjøpsloven simpelt og greit Lenke til kommentar
benzedrine Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Er klar over 14-dagers angrefrist men er det snakk om en enkel innstilling uten noe mer til så ser jeg helst at jeg kan ordne det selv. Får ta de neste 3 dager ibruk mao Skjermkortdriver oppdatering & avinnstallering av cd-rom. Noe andre tanker? Lenke til kommentar
kosh Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 antar det har noe med autorun å gjøre... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Ring supporten... Forklar problemet for dem, og hvis det er et kjent problem vil de vite hva som skal gjøres. Lenke til kommentar
benzedrine Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Takker for forskjellige forslag til problem og løsning. Får ta for meg hvert forslag og holde supportinnringning tilslutt. Lenke til kommentar
lerun Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Som nevnt over slå av autorun, det er som regel rota til en del faenskap. Det du gjør er å kjøre regedit fra kjør på start menyen Her går du i HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControllSet\Services\Cdrom Her finner du innstillingen som heter autorun, dobbel klikker på den og setter inn 0 istede for 1 i boksen for veriddata. NB: Ikke gjør noe andre endringer enn dette, tukle med registeret er den sikkre vegen til at alt går til ******... Håper det hjalp.... Lerun Lenke til kommentar
benzedrine Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Sistnevnte "autorun på 0" løste mitt problem! Takk til lerun og alle andre som gav sine innslag og forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå