DJViking Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 (endret) Blockbuster gir kunden adgang, via blockbuster.no eller Blockbusters app, til å foreta videostreaming av film, mot betaling per film, på kundens utstyr Kjøp av film eller serier gir kunden ubegrenset adgang til videostreaming og avspilling av den kjøpte filmen eller serien, så lenge filmen eller serien er omfattet av avtalen mellom Blockbuster og rettighetshaverne. Det virker som denne modellen går igjen hos alle, Plejmo, Google Play, Blockbuster, Viaplay, som alle tilbyr salg av digitale filmer. Man kjøper med andre ord ikke filmen, men mulighet for å kunne se filmen sålenge den ligger i tjenestens filmkatalog. Dette kommer aldri til å være et alternativ for meg i stedet for å kjøpe på blu-ray. Ser ut som at man får mulighet til å laste ned en kopi av kjøpt film dersom filmen forsvinner fra Blockbuster. Hvis Blockbusters avtale med rettighetshaverne opphører, vil kunden få mulighet til å laste ned en kopi av filmen og i det tilfellet vil kunden motta en beskjed per e-post om fremgangsmåten for nedlastningen. Kjøp er da uaktuelt. Det eneste som da kan være aktuelt er å leie nye filmer, gitt at nye filmer dukker opp raskt. Skal jeg leie film så vil jeg heller gjøre det gjennom Googe Play. Med mindre Blockbuster sin App er bedre (uten at jeg har prøvd den). Endret 4. juli 2017 av DJViking Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Elendig. Skal gi de konkurranse jeg . Selger DVD og blue ray filmer for 5/10kr stykke. Komplette serier for 20. Jeg er interessert. Hva er epost addressen din? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Laster ned filmene i Blu-Ray kvalitet mens de ennå er på kino i Norge, så hvorfor skal jeg vente enda litt lengre for å betale leie? Da kan jeg heller vente en måned til og kjøpe filmen på Blu-Ray for 100,- Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Laster ned filmene i Blu-Ray kvalitet mens de ennå er på kino i Norge, så hvorfor skal jeg vente enda litt lengre for å betale leie? Da kan jeg heller vente en måned til og kjøpe filmen på Blu-Ray for 100,- Digital kop vs fysisk kopi som du evt. må rippe selv.... Å rippe Blu-Ray er vel ikke så moro? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) Laster ned filmene i Blu-Ray kvalitet mens de ennå er på kino i Norge, så hvorfor skal jeg vente enda litt lengre for å betale leie? Da kan jeg heller vente en måned til og kjøpe filmen på Blu-Ray for 100,- Digital kop vs fysisk kopi som du evt. må rippe selv.... Å rippe Blu-Ray er vel ikke så moro? Rippe BD er ikke så lett som DVD, dessverre. AACS er vel knekt, men tror AACS2 fortsatt holder grepet. MakeMKV har noe støtte for AACS. Endret 5. juli 2017 av DJViking Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Rippe Blu-Ray er like enkelt som DVD Alt er knekt Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Rippe Blu-Ray er like enkelt som DVD Alt er knekt Har du prøvd? Hvilket program? Selv med UHD Bluray? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Har rippet Blu-Ray for lenge siden ja Men, mye enklere å bare laste de ned og gratis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå