Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan tilpasse boligkjøp til særegne omstendigheter -- søke etter drawbacks

Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann alle,

Jeg ser etter bolig, og ettersom vi alle har forskjellige behov er det viktig å tilpasse søket deretter. Bruker du bil, for eksempel, finn bolig med parkering, også videre.

I boligannonser står det alltid om det positive. Men i stedet for å se etter fordeler man har behov for, ønsker jeg å se etter ulemper man ikke har noe problem med. Er det noen måte å finne boliger med vesentlige drawbacks, som da gjenspeiles i prisen? Litt som factory outlets når det gjelder kleskjøp.

For eksempel om man sover på dagen, behøver man ikke sol, hvis man er på slankern eller i god form behøver man ikke heis til toppetasjen, også videre. Selv har jeg lite imot støy og bråk fra tog eller annet. Og det er nok mange andre drawbacks jeg kan tåle fint så lenge det kompenseres på andre måter.

Hvordan lete etter bolig i storybyen med et særlig øye for hakene man er få om å kunne tåle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvifor ikkje berre sortere etter pris?

Boliger som har slike ulemper vil stortsett være billegare enn tilsvarande boliger då ulempene er tatt med i prisvurderinga.

Så kvifor ikkje bruke søkemotoren som vanlig der du krysser av dine preferanser/krav som boligen må oppfylle, og deretter sjå på dei billegaste fyrst og kva som eventuelt er feil med dei boligane?

Ser du på to omtrent like boligar der den eine er mykje billegare enn den andre, så er det stort sett på grunn av dårligare beligenheit, manglande solforhold, ingen utsikt, ingen heis, ingen parkeringsmuligheit, osv. Boligen kan også være billig fordi den er dårlig vedlikeholdt eller manglar oppussing, men det vil du fort sjå utifrå bilda.

Og om eg forstår deg rett så er du ute etter ein bolig som er billig fordi den har manglar som "vanlige" folk ofte vil ha, og då speler det vell liten rolle om det er solforhold eller utsikt som er mangelen så lenge boligen er billigare?

Lenke til kommentar

Takk for nyttige svar! For å fortsette diskusjonen, har dere noen forslag til ulemper å lete etter? Hvilke drawbacks kan dere leve med?

Lenke til kommentar

Utsikt, dette er svært populært i Noreg, og ein ting som du lett kan klare deg uten så lenge du berre skal ha ein plass å sove.

Ellers blir det utifrå personlige preferanser.

Dårlig nabolag som er plaga med støy, vold og ran etter mørkets frambrudd vil redusere boligprisane, men det er kanskje ikkje her du bør spare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...