Gå til innhold

Kpackage fungerer ikke?

WzUp

Anbefalte innlegg

Prøver å installere Java på maskinen (pII 233Mhz, 2GB HDD, 512Ram Slackware 9.1). Java installasjonen var i bin så jeg kjørte sh java_blabla.bin og så lagde den en rpm pakke. Når jeg klikker på RPM pakken kommer Kpackage opp, men den installerer ikke rpm pakken og jeg får heller ikke muligheten til det. Har prøvd å starte Kpackage først også og så hente opp rpm pakken, men da skjer det heller ingenting og den legger seg ikke i listen over pakker som ikke er installert heller. Virker nesten som om Kpackage ikke virker, eller er det noe jeg gjør galt. Hvis det er noe galt med Kpackage. Er det en måte å reinstallere Kpackage? Evt er det en annen måte å installeret rpm pakken på. Fint om jeg får det forklart relativt enkelt. Er ny på Linux :D.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke Slackware så glad i RPM pakker, de er ikke offisielt støttet... Du bør prøve å få tak i source'en, og så kompilere den selv (det er ikke så veldig komplisert til tider), dessverre har jeg heller lite erfaring med Java, og hva man måtte eventuelt trenge, så du får begi deg utover verdens veven for å se etter mer :)

Lenke til kommentar

Ok. Takk for linken. Får ikke lastet ned fra Slackware ftp'en nå, men gjør det når serveren er mindre belastet. Har ett lydkort på maskina også (vet ikke merke, men kan sikkert åpne maskina og finne det ut hvis maskinen ikke vet det) Kommer ikke noe lyd ut av lydkortet. Må jeg gjøre noe spesielt for at lydkortet skal virke? Er det noen måte å finne ut om kortet fungerer, eller om jeg må installere drivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...