Delvis Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 På dette stedet kom en politibil der den røde pilen viser, mens jeg komden veien man ser og den grønne pilen viser.Det er ikke forkjørsvei noen retning og ikke vikepliktskilt, men det er den oppmerkingen man ser der politibilen kommer.Politbilen stopper, og jeg stopper. Politibilen dveler en stund, men så kjører den.Den kom jo fra høyre så jeg trodde den hadde forkjørsrett?jeg blinket ikke heller for jeg skulle rett fram. Gjorde jeg feil i den situasjonen?Skulle jeg kjørt? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Du skulle ha kjørt ja. Politiet har vikeplikt for deg da du er på forkjørsvei. Som du sier selv, så er det oppmerket på veien, men det bør vel være et skilt også et sted. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2017 Obs. Nå ser jeg skiltet ja. Javel, min tabbe. Men de har ikke ringt og sagt noe. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Rett utenfor høyre billedkant står et vikepliktskilt som viser at de som kommer fra høyre har vikeplikt(google street view). Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Men skiltet med forkjørsvei var rimelig godt skjult inne i hekken... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 (endret) Du hadde ikke vikeplikt, ref. veimerking og skilt. Politiet driter nok i det, da de er vandt med at folk "får litt hetta" når de ser en politibil, og viker unødvendig mye for dem. Endret 3. juli 2017 av TheHaughom Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2017 (endret) Det var politiblien som hadde vikeplikt tror jeg. Min feil var at jeg stoppet. Endret 3. juli 2017 av Delvis Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 1022 Vikelinje Linjen viser det sted hvor vikeplikten inntrer. Vikelinjen består av trekanter med en spiss vendt mot trafikk - retningen. Vikelinje skal bare anvendes i kombinasjon med skilt 202 «Vikeplikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå