Gå til innhold

Hvor mange ganger har du blitt kontrollért på t-bane?


  

37 stemmer

  1. 1. På hvor mange turer har du blitt kontrollért for billett på t-bane?

    • 1/10
      5
    • 1/20
      4
    • 1/50
      6
    • 1/100
      12
    • 1/200
      10


Anbefalte innlegg

Ingenting av det stemmer. Jeg har bodd i oslo hele livet.

 

Det er en ting som iallefall stemmer: Oslo har veldig mange t-bane stopp. Sammenlign Oslo med andre byer, større byer, og du vil innse at det er en veldig høy tetthet av stasjoner.

 

 

På vegne av Aftenposten og de største avisene i Bergen, Trondheim, Stavanger og Kristiansand har Respons Analyse utført en spørreundersøkelse som måler velgernes tilfredshet med egen by.

 

post-117224-0-40602800-1499168859_thumb.jpg

 

Det kommer frem at folk er ganske fornøyd med tilbudet og at det ikke koster så mye heller.

 

Les mer her: https://www.aftenposten.no/osloby/Oslo-har-best-tilbud_-flest-fornoyde-brukere-og-farrest-med-bil-32642b.html.

 

Joda, det er problemer. Det er bare ikke så ille som du påstår.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bruker T-banen daglig mellom to stasjoner i utkanten av Oslo. Jeg kan telle på fingrene hvor mange kontroller jeg har opplevd de siste sju årene.

Kjøper uansett billett da. Oslo har et råbra kollektivtilbud og prisen for 30-dagers billett er ikke noe å klage på. Enkeltbilletter er i overkant dyre, der kunne de godt ha justert litt.

 

Nettopp. Tar selv banen fra og gjennom sentrum hver dag, og selv om antall kontroller kan telles på en hånd (på 4 år) føler jeg månedskortet er verdt hver krone. Kollektivsystemet fungerer bra, og da er jeg villig til å betale for meg.

 

Det er ALLTID en fryd å se folk bli tatt.

 

 

Alltid en fryd å stikke av fra kontrollørene 

Lenke til kommentar

Nå om sommeren kutter T-banen litt i tilbudet, men til vanlig går det tog hvert 7. minutt. Der/da jeg vokste opp gikk det tog (NSB) hver halvtime (en gang i timen i helgene!), så den frekvensen jeg har nå syns jeg er helt latterlig bra.

 

En og annen signalfeil på Majorstua er det jo, men de aller aller fleste dagene er banen helt i rute. Det største irritasjonsmomentet for min del er som regel at banen er så dønn stabil - er jeg ti sekunder for sein på morgenen så misser jeg den! (litt kjipt nå på sommeren når det er et helt kvarter til neste. Det kunne vært en time, minner jeg meg selv om)

 

Og for å være on topic, det var ikke kontroll i dag heller.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Hvor skal jeg begynne? Med millionene av skattepengene de kastet bort på det ubrukelige nye systemet som var utdatert når de ble tatt i bruk, eller vognene de bestilte fra italia som ikke engang passet norske skinner?? 

 

Hver vinter blir kollektivtransport overrasket over at vi får snø og is, selv om det skjer hvert jævla år. Tbanevognene er også mer sjanglete enn de eldre vognene var og på sommeren så får du gleden av å sitte i en innestengt vogn som stinker svette. 

 

Beklager, men kollektivtilbudet i norge er ikke noe å skryte av.

 

 

Du kan vel begynne med noen skikkelig argumenter? 

 

Det gikk mye penger i vasken med systemet - og trikkene (SL95) var for tunge for gatene våre. Men hva har DET med at vi har et "dårlig" kollektivsystem? SL95 går rutene sine den, hver eneste dag. I tillegg kjøper jeg månedsbilleten min på appen (som halvparten av brukerne gjør i disse dager). Ingenting av dette påvirker den daglige ferden min til og fra destinasjonen. 

 

Resten av innlegget er egentlig bare syting, men det er vel lov. Innestengte vogner vogner som stinker svette har jeg dog til gode å oppleve, kanskje mine 4 år i byen er for lite? 

 

Fra det jeg har erfart med kollektivsystemet i mange andre storbyer er systemet i Oslo nokså bra, spesielt innenfor ring 3. Det viktigste er tross alt at man kommer seg fra A til B innenfor rimelig tid (og sikkert). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, det er problemer. Det er bare ikke så ille som du påstår.

 

Selvfølgelig blir det problemer i ny og ne, ingenting går alltid på skinner... Vi vil dog alltid ha mennesker som klager på absolutt alt (merkelig høy konsentrasjon av disse under politikk/samfunn delen av forumet), og disse ville nok ikke reist med kollektiv om de fikk betalt for det engang. Oslo er ihvertfall den første byen jeg har bodd i her til lands hvor jeg rett og slett ikke gidder å kjøpe bil, og jeg er generelt sett glad i å kjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

T-banen er i hovedsak fint den, men den er absolutt ikke uten utfordringer. Nevner:

  • Fornebubanen. Trenger neppe si mer...
  • Grorudbanen fikk i praksis 50 % kutt i rutetilbudet mellom sentrum og Vestli da Lørenbanen åpnet i april 2016. Folk står som «sild i tønne» og mange blir frakjørt.
  • Frekvensen på Ringen mellom Sinsen og Carl Berners plass er for lav. 15-minutters frekvens holder virkelig ikke mål i indre by, hvor Ruter selv har påpekt at minst 7/8-minutts frekvens er hva som gir sømløse reiser.

 

Det uten å gå inn på at buss og trikk også har sine utfordringer med frekvens, kapasitet og forsinkelser.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...