Gå til innhold

Hjelp til ruter til leilighet med betongvegger

Anbefalte innlegg

Har i dag AirPort Extreme som sliter med å gi nett til enheter lengst unna. Har også merket at enheter koblet til via 2,4Ghz nettet, mister signal i korte perioder flere ganger i løpet av dagen.

Inkludert PC'er, mobiler, nettbrett, NAS, TV'er og modemer etc, er det ca 15 enheter koblet til enhver tid.

Ønsker noe som er dønn stabilt og har god rekkevidde.

Takker for tips.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10meter.

Selv med en betongvegg og 5 meter unna så sliter 2,4GHz til Apple Extreme.

Kjøkkenet som er 12m unna, er det null dekning fra 5GHz. Bare svak 2,4Ghz.

Lurer fælt på om jeg skal bestille Google WiFi fra Amazon...

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Det beste hadde nok vært å kjøpt et til to aksesspunkt i stedet for en ny ruter. Du kan eventuelt kjøpe en bedre core-ruter (F.eks. Asus rt-ac3200) og bruke Apple Extreme som et aksesspunkt. Nå aner jeg ikke noe om Apple's nettverksprodukter, men jeg er storfornøyd med Asus' rutere. De fleste av dagens rutere kan også brukes som aksesspunkt.

Lenke til kommentar

Det beste hadde nok vært å kjøpt et til to aksesspunkt i stedet for en ny ruter. Du kan eventuelt kjøpe en bedre core-ruter (F.eks. Asus rt-ac3200) og bruke Apple Extreme som et aksesspunkt. Nå aner jeg ikke noe om Apple's nettverksprodukter, men jeg er storfornøyd med Asus' rutere. De fleste av dagens rutere kan også brukes som aksesspunkt.

Dette ville jeg gjort. Er ikke noe fan av repeatere (forsterke et trådløst signal midtveis), så en sterkere core er lettere å forholde seg til. Kanskje du slipper å bruke Airporten som et AP hvis du er heldig.

Hvor mange trådløse nett finner du på 2,4? Husk at det kun er 3 kanaler som brukes som standard, og at flere nett enn dette vil bety flere trådløse nett på samme frekvens. Dette kommer man seg ikke unna uten å pakke leiligheten inn i aluminiumsfolie eller flytte på landet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har i dag AirPort Extreme som sliter med å gi nett til enheter lengst unna. Har også merket at enheter koblet til via 2,4Ghz nettet, mister signal i korte perioder flere ganger i løpet av dagen.

Inkludert PC'er, mobiler, nettbrett, NAS, TV'er og modemer etc, er det ca 15 enheter koblet til enhver tid.

Ønsker noe som er dønn stabilt og har god rekkevidde.

Takker for tips.

Har du mulighet for å kable? Tror ikke det er så utrolig dyrt å kable med eventuelt repeater. 

Dvs.: Kable til repeater, som igjen gir bedre signal bak betongveggen. 

Er i utgangspunktet det @Tekk er inne på, men ser ikke helt poenget med å kjøpe en ekstra ruter, da reapeter som er kablet til er helt greie. Pluss de er billigere. 

Har tidligere jobbet som hjelpearbeider for et telemontørselskap, så har litt peiling. :) 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...